Minulla on kellaritila, jossa on ollut puukehyksiä ja vanerilevyjä vuoden '75 jälkeen. Kun ne poistettiin, mielestäni puuosat näyttivät suhteellisen hyväkuntoisilta takaa, ei hometta tai muuta vaikutusta paitsi alhaalla oleva vaakasuora kehys oli melko lahonnut. Sitten rappaus oli irronnut suurilta osin, mutta kaiken kaikkiaan se ei ehkä ole niin yllättävää, kun se on ollut rakennettuna 50 vuotta.

Joka tapauksessa, otin tänne muurarin korjaamaan seiniä, jotta voisimme maalata ne. Ymmärrän täysin, että siitä ei tulisi täysin sileä ja se säilyttäisi rakenteen.

Alusta on jonkinlaista kivimateriaalia (katso kuva). Muurari lisäsi Grundningsbruk A:t niille osille, joista rappaus oli irronnut, ja sitten KC Putsbruk B:tä.

Asiat eivät aina mene suunnitelmien mukaan, odotin että koko seinällä olisi yhdenmukainen pinta eikä nykyinen sauma, sekä kaikki pienet paikkaukset. Mutta sen korjaa maalari… (tässä tapauksessa minä).

Joten kysymykseni on, miten ratkaisen tämän. Mitä voisin lisätä “pinnaksi” tähän.
Voiko lisätä toisen ohuen kerroksen jotain rappausainetta? Vai onko olemassa jotain muuta hyvää.
En tavoittele täydellisen sileää pintaa hienokittaamalla, sallittua olla hieman rakennetta.

Vinkkejä ja ideoita otetaan kiitollisena vastaan.

• Kellarin seinä, jossa näkyy osittain irronnut rappaus ja paljas kivipinta; pieni ikkuna yläkulmassa ja valkoinen patteri alhaalla.
  • Kellarin seinä, jossa on osittain irronnut rappaus ja näkyviä korjauksia, putket katon rajassa, laatta- tai kivipohja.
  • Rappausseinämä kellarissa, ikkunasta näkyy pihaa. Seinälle levitetty harmaata laastia, näkyvissä epätasaisuuksia ja vanhaa rappausta. Pieni ikkuna ylhäällä.
H hajnes sanoi:
Minulla on kellarihuone, jossa on ollut puukehykset ja vanerilevyt vuodesta '75. Kun nämä poistettiin, puuosat näyttivät kuitenkin suhteellisen hyviltä, lukuun ottamatta alaosassa olevaa vaakasuoraa palkkia, joka oli melko mätä. Sitten rappaus oli irronnut suurilta osin, mutta se ei ehkä ole niin yllättävää, kun se on ollut piilossa 50 vuotta.

Joka tapauksessa pyysin muurarinta tilalle korjaamaan seinät, jotta voisimme maalata ne. Olen täysin tietoinen siitä, että siitä ei tulisi täysin sileää ja että siinä olisi rakennetta.

Pohja on jonkinlaisia kiviharkkoja (katso kuva). Muurari levitti pohjustuslaastia niille osille, joista rappaus oli irronnut, ja sitten KC Putsbruk B:n.

Asiat eivät aina mene kuten on ajatellut, kun odotin, että koko seinä olisi yhtenäinen pinta eikä tätä saumaa, joka nyt tuli, sekä kaikki pienet korjaukset. Mutta maalari korjaa sen… (tässä tapauksessa minä).

Joten kysymykseni on, miten ratkaisen tämän. Mitä voin laittaa tähän "pintakerrokseksi".
Voiko laittaa vielä ohuen kerroksen jotain rappauslaastia? Vai onko jotain muuta hyvää.
En ole etsimässä täydellisen sileää pintaa hienotasoitteella, saa mielellään olla vähän rakennetta.

Vinkkejä ja ideoita otetaan kiitollisena vastaan.
Olisin varmasti levittänyt ohuen kerroksen rappausta ja sitten harjannut sen, jotta saat yhtenäisen rappauspinnan, joka on hyvä 👍

Edit: se on varmasti sinulle yksinkertaisinta tehdä

L Lechuza sanoi:
Olisin kyllä levittänyt ohuen kerroksen rappausta ja sitten harjannut sen tasaiseksi, niin saat homogeenisen rapatun pinnan, joka on hyvä 👍

Edit: se on ehdottomasti helpoin tapa sinulle tehdä
Kiitos vastauksesta. Yksinkertaisuus on meille mieluisaa :)

Jatkanko samalla "KC Putsbruk B", vai pitäisikö minun siirtyä C:hen?

Valitettavasti en tiedä, mitä vanha rappaus on. Veikkaukseni on, että se on vanhempi kuin 75, kun seinät pystytettiin. Edit: mutta ei vanhempi kuin 45 (kun talo rakennettiin)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.