Olin asuntonäytössä talossa, joka on rakennettu 50-luvulla. Olohuoneen yhdellä seinällä rappaus oli irronnut tapetin takaa. Välittäjä kertoi, että yhdistyksen tekninen isännöitsijä oli käynyt paikalla, ottanut kuvia ja tutkinut naputtamalla seinään ja todennut "se on vain rappaus, joka on irronnut". Se on suuri HSB-yhdistys, jossa on yli 400 asuntoa ja hyvä taloustilanne. Talot näyttävät hyviltä ulkopuolelta, enkä ole nähnyt mitään merkkejä kosteudesta. Tapettia haluamme kuitenkin vaihtaa. Onko kyse vain siitä, että rappaus on vanha, huokoinen ja irronnut, vai voiko olla jotain piileviä ongelmia, joiden vuoksi haluaisi pyytää lisäarviointia? Jos muita ongelmia ei ole, onko vain poistettava tapetti ja rapattava uudestaan niistä kohdista, joissa rappaus on irronnut (itse tai apuna käyttäen ammattitaitoista työntekijää)? Mitä mieltä olette?

• Vanhassa olohuoneessa seinän rappaus kuplii tapetin alla; seinällä maalauksia ja koristeita.
  • Seinällä oleva maalaus ja tapetti, jonka takaa rappaus on irronnut, luoden kohouman. Lattialla sähköjohtoja ja pistokkeita.
  • Retro asunto, jossa 1950-luvun olohuoneen valkoinen seinätapetti on irronnut osittain, alta paljastuu vaurioitunutta rappausta.
  • Valkoinen seinä, jossa on tapetin alla halkeama; kipsi irronnut. Edessä puinen pöytä ja reunoilta näkyy tauluja.
Viimeksi muokattu:
  • Vau
cpalm
  • Laddar…
Me asumme myös 50-luvun asunnossa. Saattaa jopa olla sama yhdistys kuin tämä kuvailemasi asunto.
Minun, iloisen amatöörin, silmään se näyttää talon painumiselta, joka on saanut kevytbetonin tai rappauksen alla halkeilemaan. Meillä on samanlaisia halkeamia asunnossamme, mutta ehkä eivät ole ihan niin suuria.
Ne olivat siellä jo 18 vuotta sitten kun muutimme sisään, eikä niiden tila ole muuttunut meidän osaltamme. Me emme ole myöskään välittäneet niistä.

• Tykkään
cpalm ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.