Olen poistamassa tapettia olohuoneestani. Useiden tapettikerrosten alla rappaus on paikoin vaurioitunut, voiko uuden rappauksen laittaa, vaikka vaurio ei ulotu kovin syvälle, eli tarttuuko se silti? Lisäksi haluaisin tietää, tietääkö kukaan, millä rappausta voi sinetöidä ilman, että se muuttaa sen väriä?

Kiitollinen vastauksista!

käytä kipsikäsittelyä, erittäin kätevää ja helppo käyttää sisätiloissa, tarttuu hyvin ja voit rakentaa syvältä..

Sanon myös kipsilaasti. Älä vain unohda kostuttaa vanhoja vaurioita vedellä ennen kuin tasoitat kipsilaastilla. Yleensä sinun ei tarvitse tiivistää vanhaa rappausta muulla tavoin kuin pohjamaalaamalla sen. Olettaisin kysymyksestäsi, että olet ajatellut maalata seinän?

Oletan, että kipsilaasti on valkoista? Olen ajatellut säilyttää laastin pintana, mutta hioa sen saadakseni tasainen, harmaa sävy ja samalla säilyttää laastin karu luonne, vastakohtana sokkeleille, ikkunasyvennyksille jne. Tämä tekee siitä hieman haastavampaa. Olen kuullut jonkinlaisesta vahasta, jolla ilmeisesti käsitellään paljaita tiiliseiniä ja vastaavia sisätiloissa, voiko se pitää paikkaansa? Kiitos muuten nopeista vastauksista!

Siinä tapauksessa pohjamaalaat seinät. Helppoa käyttää, sekoita vain hieman veden kanssa ja levitä pehmeällä harjalla. Mutta voi olla hieman hankalaa korjauskohdissa, kuten sanot. Tuskin löydät mitään paikka-aineita, jotka eivät aiheuttaisi värisävyjen vaihtelua. Jopa uusi kalkkipinnoite (sillä sitä sinulla nyt on seinissä) aiheuttaa värisävyn vaihtelun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.