Olen juuri saanut luvan tehdä laajennuksen taloon. Ajattelin, että rakennustyöt jatkuisivat talvella ja sitten kesällä rappaisin sen kalkkilaastilla saadakseni kokonaisuuden toimimaan järkevällä tavalla muun talon kanssa.

Träullitin suuri etu on, että levyt toimivat käytännössä omana julkisivumateriaalinaan ja kestävät säätä ja tuulta, kunnes on aika rapata.

Mutta nyt Träullit on myyty ja seinälevyt näyttävät olevan poissa.

Onko olemassa vaihtoehtoa, jota voi käyttää rappausalustana ja joka käytännössä toimii samalla tavalla omana julkisivumateriaalinaan? Cembritiä ei ilmeisesti saa käyttää rappausalustana?

Onko jollain ideoita?

Valitettavasti minulla ei ole hyvää ehdotusta, mutta luulen lukeneeni jostain lehdestä, että valmistus jatkuisi ennallaan. Ehkä voisit soittaa tehtaaseen Ydressa: 0381-601 14 ja kysyä, mistä voi ostaa levyjä.

Edit: Löysin tämän tekstin Corren.se:stä (lokalblaska)

Euroopassa Träullitsin tuotteita myy Ecophon AB, joka on maailman johtava sisäkattojen alalla. Näin Träullit päätyy samaan kattoon entisen Gullfiberin kanssa, jonka Saint Gobain osti 1985.

Viimeksi muokattu:
P
P pwb sanoi:
Olen juuri saanut luvan talon laajennukseen. Ajattelin, että rakennus jatkuisi talven läpi ja sitten kesällä levittäisin kalkkirappauksen, jotta kokonaisuudesta tulisi järkevä talon muun osan kanssa.

Suurin etu Träullitissa on se, että levyt toimivat käytännössä omana julkisivumateriaalinaan ja kestävät säätä ja tuulta, kunnes on aika rapata.

Mutta nyt Träullit on mennyt ja tullut ostetuksi ja seinälevyt vaikuttavat olevan poissa.

Onko olemassa vaihtoehtoa, jota voisi käyttää rappausalustana ja joka käytännössä toimii samalla tavalla kuin oma julkisivumateriaali? Cembritiä ei ilmeisesti saa käyttää rappausalustana?

Onko jollakulla ideoita?
Etkö usko, että se pian ilmestyy toisen nimen alla vain?

C
Soita heille ja tarkista tilanne. Olin yhteydessä heidän kanssaan vanhempien mittojen levyistä ja heillä ei ollut mitään ongelmaa puhua suoraan loppuasiakkaiden kanssa.

Minulla on itselläni hieman sekavia tunteita träullitin käytöstä rappausalustana, joten lopulta käytin perinteisemmin tuulensuojapaperia ja kaislamattoa. Mutta kyseessä ei ole uuden rakentaminen vaan vanhojen seinien korjaukset.

Ilmeisesti pitäisi voida puhdistaa joitain tuulensuojalevyinä käytettäviä puukuitulevyjä. Onko jollakulla kokemusta siitä?

P pwb sanoi:
Olen juuri saanut luvan tehdä laajennuksen taloon. Ajattelin, että rakennustyö jatkuisi talven aikana ja sitten kesällä kalkitsisin sen, jotta kokonaisuus sopisi järkevästi yhteen muun talon kanssa.

Träullitin suuri etu on, että levyt toimivat käytännössä omana julkisivumateriaalina ja kestävät säätä ja tuulta, kunnes on aika rapata.

Mutta nyt Träullit on ostettu ja seinälevyt näyttävät olevan poissa.

Onko olemassa vaihtoehtoa, jota voisi käyttää rappausalustana ja joka käytännössä toimisi samalla tavalla kuin oma julkisivumateriaali? Cembrittiä ei ilmeisesti saa käyttää rappausalustana?

Onko kenelläkään ideoita?
Kiinnostaa miten teit, sillä mekin teemme laajennuksen, jonka haluamme kalkkirapata.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.