4 315 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Rappa betonilattia.
Tänään on autotalli talon kellarissa, seinät on muurattu betoniharkolla, valettu holvi ja lattia. Koska se on rakennettu 40-luvun lopulla tai 50-luvun alussa, lattia ei ole ihan parhaassa kunnossa. Betonin pinta on hyvin kulunut (ei maalia), ja siinä on näkyviä huokoisuuksia, ja kun siihen kaataa vettä, kuulee, kuinka se imeytyy/yrittää poistaa ilmaa. Kantavuus on ok/riittävä.
Olen harkinnut laatoitusta, mutta koska huonekorkeus on niukka (alle 2m), en halua vähentää sitä enempää. Ajatuksena on ollut "maalata" lattia sementti-/betonislamalla saadakseni melko sileän pinnan menettämättä korkeutta. Sen jälkeen sitoa pölyä.
Olenko oikealla tiellä?
/Mikael
Olen harkinnut laatoitusta, mutta koska huonekorkeus on niukka (alle 2m), en halua vähentää sitä enempää. Ajatuksena on ollut "maalata" lattia sementti-/betonislamalla saadakseni melko sileän pinnan menettämättä korkeutta. Sen jälkeen sitoa pölyä.
Olenko oikealla tiellä?
/Mikael
Olisin jättänyt sementin väliin ja vain primoinut ja laittanut klinkkerit. Jos haluat saada lattian tasaisemmaksi, on olemassa itsestään tasoittuvaa lattiamassaa, joka kestää päällekäyvää kosteutta, jota sinulla luultavasti on siellä.
Mitä tasoitetta ajattelit? Klinkkerin olen melkein sulkenut pois, koska seinän liittyessä lattiaan on tehty kaari, tyyppiä oluttölkki/pullo.
Tulevaa kosteutta on. Autotalli on räjäytetty kallioon ja seisoo kalliolla, kuten luultavasti 1/3 muusta talosta (rakennettu 1938). Kellarikerroksen lattiassa on, mitä olen kuullut, yksi kerros tiiliputkia, eikä muita salaojituksia. Taloa ympäröivä maa-alue on hiekkaa noin 40 cm:n paksuisen ruoho-/multamaakerroksen alla. Koska talo on räjäytetty kallioon, salaojituksen asentaminen ei ole täysin yksinkertaista.
Tulevaa kosteutta on. Autotalli on räjäytetty kallioon ja seisoo kalliolla, kuten luultavasti 1/3 muusta talosta (rakennettu 1938). Kellarikerroksen lattiassa on, mitä olen kuullut, yksi kerros tiiliputkia, eikä muita salaojituksia. Taloa ympäröivä maa-alue on hiekkaa noin 40 cm:n paksuisen ruoho-/multamaakerroksen alla. Koska talo on räjäytetty kallioon, salaojituksen asentaminen ei ole täysin yksinkertaista.
Klikkaa tästä vastataksesi