J
Tänään on autotalli talon kellarissa, seinät on muurattu betoniharkolla, valettu holvi ja lattia. Koska se on rakennettu 40-luvun lopulla tai 50-luvun alussa, lattia ei ole ihan parhaassa kunnossa. Betonin pinta on hyvin kulunut (ei maalia), ja siinä on näkyviä huokoisuuksia, ja kun siihen kaataa vettä, kuulee, kuinka se imeytyy/yrittää poistaa ilmaa. Kantavuus on ok/riittävä.

Olen harkinnut laatoitusta, mutta koska huonekorkeus on niukka (alle 2m), en halua vähentää sitä enempää. Ajatuksena on ollut "maalata" lattia sementti-/betonislamalla saadakseni melko sileän pinnan menettämättä korkeutta. Sen jälkeen sitoa pölyä.

Olenko oikealla tiellä?

/Mikael

Olisin jättänyt sementin väliin ja vain primoinut ja laittanut klinkkerit. Jos haluat saada lattian tasaisemmaksi, on olemassa itsestään tasoittuvaa lattiamassaa, joka kestää päällekäyvää kosteutta, jota sinulla luultavasti on siellä.

S
unohda tasoitusmassa. käytä tavallista lattiatasoite. ja maalaa tai käytä pölynsidontaa sen jälkeen.
on olemassa oikeasti hyviä hengittäviä betonimaaleja

J
Mitä tasoitetta ajattelit? Klinkkerin olen melkein sulkenut pois, koska seinän liittyessä lattiaan on tehty kaari, tyyppiä oluttölkki/pullo.

Tulevaa kosteutta on. Autotalli on räjäytetty kallioon ja seisoo kalliolla, kuten luultavasti 1/3 muusta talosta (rakennettu 1938). Kellarikerroksen lattiassa on, mitä olen kuullut, yksi kerros tiiliputkia, eikä muita salaojituksia. Taloa ympäröivä maa-alue on hiekkaa noin 40 cm:n paksuisen ruoho-/multamaakerroksen alla. Koska talo on räjäytetty kallioon, salaojituksen asentaminen ei ole täysin yksinkertaista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.