Hei

Olen rakentamassa puutaloa Marokossa eristyksellä. Ongelma, joka on ilmentynyt, on se, ettei ole saatavilla tuulensuojapaperia tai asfabordia. Joten haluaisin tietää, mitä voisin käyttää niiden sijaan?

Minulla on saatavilla maasuojakangasta 60g per m2, tavallisia masoniittilevyjä ja muovia.

Mikä on paras materiaali korvaamaan tuulensuojapaperin?

Seinät tulevat olemaan (sisältä ulospäin)
Kipsilevy
OSB:ta muistuttava levy, jotta voi kiinnittää turvallisesti seinälle.
Vaakarimat 60 cm jaolla ja väliin 5 cm mineraalivilla
Termomuovi
Pystylistat 60 cm jaolla 15 cm mineraalivillalla
Jonkinlainen tuulensuoja, en tiedä mikä, joten kysynkin sitä.
Vaakarimat 60 cm jaolla
Pystypaneeli

Jos voitte, auttakaa minua löytämään ratkaisun, jossa tuulensuojapaperia ei tarvita.

Mitä kotimaiset rakentajat käyttävät?

Olen ollut vähän joka puolella täällä ja suurin osa taloista ei ole eristettyjä, ja ne harvat, jotka ovat, on rakennettu
Rappaus
10cm tiili
5cm solumuovi eristys
10cm tiili
Rappaus

Puurakentaminen ei ole kovin yleistä täällä, ja ne harvat, jotka ovat, on yleensä rakennettu tiilestä, mutta ulkona on puujulkisivu.

Unohdin mainita, että minulla on myös 3mm plywoodia käytettävissä, jos sitä voi käyttää.

3mm vaneri täytyy toimia erinomaisesti.

Luulisin, että hikoilet runsaasti puutalossa Marokossa.

H
T Thomas_Blekinge sanoi:
Luulen, että hikoilet runsaasti puutalossa Marokossa.
Eriste toimii molempiin suuntiin

• Tykkään
garvin
  • Laddar…
Kyllä, siellä alhaalla eristetään lämpöä vastaan.

Tarvitaan jotain raskasta materiaalia runkoon, joka auttaa luomaan viiveen päivän ja yön välille. Jos sitä ei ole seinässä, se pitää olla lattiassa, esim.

Perusta on
betoni, kosteuseste
5cm koolaukset
Rakennuslevy 1,3cm paksu
Sitten tulee puulattia/parketti

Mitä tarkoitat raskaalla?

H
K Killerbee sanoi:
Perusta on
betoni kosteussulku
5cm koolaukset
Rakennuslevy 1,3cm paksu
Sitten tulee puulattia/parketti

Mitä tarkoitat raskaalla?
jotain, joka varastoi/viivästää lämpötilan vaihteluita

Kuten esim?
Lämpötilavaihtelut eivät ole kovin suuria päivällä ja yöllä. Noin 35 päivällä ja 25 yöllä kesällä ja talviaikaan 17-20 päiväsaikaan ja 10-12 yöllä.

Normaalisti lämpötilanvaihtelut vuorokauden aikana ovat suurempia aavikkoklimaateissa. Onko Atlantin läheisyys se, joka saa aikaan sen, ettei näin ole?

On pohjoisosassa, ei niin paljon aavikkoilmastoa, vaan siellä on ruohoa ja puita ja suhteellisen normaalit lämpötilavaihtelut.

Tiedän vain, että Ruotsissakin tulee melko kuuma ullakoilla auringon paistaessa. Vaikka kattotiilien alla on vähän eristystä. 5 cm eristystä ei ole paljon.
Raskas materiaali tarkoittaa materiaalia, jolla on korkea lämmönvarastointikyky, kuten useimmat kivimateriaalit. Nämä materiaalit tasoittavat lämpötilanvaihteluita. Se on syy, miksi kirkkoon meneminen tuntuu viilentävältä kuumissa maissa.
Puinen talo ei omaa tätä ominaisuutta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.