6 915 lukukertaa ·
71 vastausta
7k lukukertaa
71 vastausta
Rakentaminen ulkomailla
Hei
Olen rakentamassa puutaloa Marokossa eristyksellä. Ongelma, joka on ilmentynyt, on se, ettei ole saatavilla tuulensuojapaperia tai asfabordia. Joten haluaisin tietää, mitä voisin käyttää niiden sijaan?
Minulla on saatavilla maasuojakangasta 60g per m2, tavallisia masoniittilevyjä ja muovia.
Mikä on paras materiaali korvaamaan tuulensuojapaperin?
Seinät tulevat olemaan (sisältä ulospäin)
Kipsilevy
OSB:ta muistuttava levy, jotta voi kiinnittää turvallisesti seinälle.
Vaakarimat 60 cm jaolla ja väliin 5 cm mineraalivilla
Termomuovi
Pystylistat 60 cm jaolla 15 cm mineraalivillalla
Jonkinlainen tuulensuoja, en tiedä mikä, joten kysynkin sitä.
Vaakarimat 60 cm jaolla
Pystypaneeli
Jos voitte, auttakaa minua löytämään ratkaisun, jossa tuulensuojapaperia ei tarvita.
Olen rakentamassa puutaloa Marokossa eristyksellä. Ongelma, joka on ilmentynyt, on se, ettei ole saatavilla tuulensuojapaperia tai asfabordia. Joten haluaisin tietää, mitä voisin käyttää niiden sijaan?
Minulla on saatavilla maasuojakangasta 60g per m2, tavallisia masoniittilevyjä ja muovia.
Mikä on paras materiaali korvaamaan tuulensuojapaperin?
Seinät tulevat olemaan (sisältä ulospäin)
Kipsilevy
OSB:ta muistuttava levy, jotta voi kiinnittää turvallisesti seinälle.
Vaakarimat 60 cm jaolla ja väliin 5 cm mineraalivilla
Termomuovi
Pystylistat 60 cm jaolla 15 cm mineraalivillalla
Jonkinlainen tuulensuoja, en tiedä mikä, joten kysynkin sitä.
Vaakarimat 60 cm jaolla
Pystypaneeli
Jos voitte, auttakaa minua löytämään ratkaisun, jossa tuulensuojapaperia ei tarvita.
Olen ollut vähän joka puolella täällä ja suurin osa taloista ei ole eristettyjä, ja ne harvat, jotka ovat, on rakennettu
Rappaus
10cm tiili
5cm solumuovi eristys
10cm tiili
Rappaus
Puurakentaminen ei ole kovin yleistä täällä, ja ne harvat, jotka ovat, on yleensä rakennettu tiilestä, mutta ulkona on puujulkisivu.
Rappaus
10cm tiili
5cm solumuovi eristys
10cm tiili
Rappaus
Puurakentaminen ei ole kovin yleistä täällä, ja ne harvat, jotka ovat, on yleensä rakennettu tiilestä, mutta ulkona on puujulkisivu.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
3mm vaneri täytyy toimia erinomaisesti.
Jäsen
· Blekinge
· 11 696 viestiä
Luulisin, että hikoilet runsaasti puutalossa Marokossa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tarvitaan jotain raskasta materiaalia runkoon, joka auttaa luomaan viiveen päivän ja yön välille. Jos sitä ei ole seinässä, se pitää olla lattiassa, esim.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Normaalisti lämpötilanvaihtelut vuorokauden aikana ovat suurempia aavikkoklimaateissa. Onko Atlantin läheisyys se, joka saa aikaan sen, ettei näin ole?
Jäsen
· Blekinge
· 11 696 viestiä
Tiedän vain, että Ruotsissakin tulee melko kuuma ullakoilla auringon paistaessa. Vaikka kattotiilien alla on vähän eristystä. 5 cm eristystä ei ole paljon.
Raskas materiaali tarkoittaa materiaalia, jolla on korkea lämmönvarastointikyky, kuten useimmat kivimateriaalit. Nämä materiaalit tasoittavat lämpötilanvaihteluita. Se on syy, miksi kirkkoon meneminen tuntuu viilentävältä kuumissa maissa.
Puinen talo ei omaa tätä ominaisuutta.
Raskas materiaali tarkoittaa materiaalia, jolla on korkea lämmönvarastointikyky, kuten useimmat kivimateriaalit. Nämä materiaalit tasoittavat lämpötilanvaihteluita. Se on syy, miksi kirkkoon meneminen tuntuu viilentävältä kuumissa maissa.
Puinen talo ei omaa tätä ominaisuutta.