Terve, tarvitsen rakentaa isomman parven enkä oikein tiedä miten sen tekisin.

Rakennettu osa (sininen viiva kuvassa) on noin 6x4m ja tehty 195x45 lankuista, jotka lepäävät kahden kantavan kevytsoraharkkoseinän päällä.

Rakennuspiirros, jossa näkyy lattiapalkit ja kantavat rakenteet eri värisin viivoin merkittynä. Sininen viiva osoittaa nykyisen rakenteen, punainen laajennuksen.

Minulla on noin 1m lisää K-piirustuksissa. Kantavan seinän ulkopuolella. Teräspylvääseen asti (violetti rengas kuvassa).

Nyt haluaisin kuitenkin mennä pylvään ulkopuolelle, noin 120cm lisää. Punaiselle viivalle asti.

Jollain tavalla minun täytyy kiinnittää ulkoseiniin, pylvääseen ja uloimpaan lankkuun. Lankkujen päät voidaan upottaa ulkoseinään, kevytsoraharkkoihin. Mutta lankkujen väliin tulee 6m jänneväli, joten tarvitsen jotain keskelle. 3m jänneväli pitäisi kai olla ok 195x45 lankuilla, 60cc ja ruuvattu lautalattia päällä?

Pitäisikö minun ehkä hitsata L- tai T-rautaa pylvääseen ja pylvään ohi, 120cm pylvään ohi ja kiinnittää jotenkin nykyiseen uloimpaan lankkuun? Jotain, minkä päälle lisälankut asetetaan? Voinko tällöin uraistaa lankut?

En halua laittaa alapuolelle lankkua, koska se alentaa huonekorkeutta parven alla.

Tältä se näyttää tällä hetkellä, rakennuskuvat.
Näette teräspylvään ja parven niin pitkälle kuin se tällä hetkellä ulottuu.
Rakenteilla olevan parven katto ja tukipalkit, keskellä teräspylväs tukemassa yläkerroksen rakennustöitä. Taustalla seinähyllyt ja tikkaat.

Vielä yksi kuva, minun täytyy kiinnittää jotain näihin kohtiin, joka kestää 195x45 lankkuja ja 3m jänneväliä. Parvi, jonka lattian täytyy kestää muutama sata kg.
Rakenteilla oleva parvi, jossa puurakenteet ja teräspylväs betoniseinien välissä; punainen merkintä suunnittelupisteistä.

Onko ideoita?

Palkki seinilläsi, johon voit kiinnittää palkin pylvääsi väliin. Sitten välipohja

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Palkki seinissäsi, johon voit kiinnittää palkin pylvääsi väliin. Sitten lattia
Kyllä, K-piirustus on nyt piirretty näin.

Mutta tarvitsen 120 cm vapaasti roikkuvaa parvea pylvään ulkopuolella. Ytterseinien väli on 8 metriä. Joten jonkinlainen palkki (puu tai teräs) tarvitsee mennä nykyisestä parvesta teräspylvääseen ja ohittaa se 120 cm. Tarvitsen ankkuroimaan sen pylvääseen mutta myös ulkoiseen 195x45 palkkiin nykyisessä parvessa.
Sisätilan kuva: teräspylväs, puiset kattopalkit ja punaisia viivoja osoittamassa rakenteen suunnittelua. Rakennustikkaat ja rakennusmateriaalia taustalla.
Tarvitsen selvittää:

1. Millainen palkki tarvitaan painon kestäväksi? Puu vai teräs? T-rauta? L-rauta?

2. Kuinka ankkuroin sen nykyiseen parveen?

3. Kuinka ankkuroin sen teräspylvääseen?
Rakenneprojekti: puupalkki katossa mittanauhan kanssa, tiiliseinän vieressä, heijastuksen muodostaessa varjoja seinälle. Mittapyörä mittaa kahden teräspalkin välistä etäisyyttä autotallissa, joka liittyy loft-rakenteen suunnitteluun ja kiinnitykseen.

Jos sinulla on K-piirustus, siinä pitäisi olla mitat, muuten se ei ole mikään konstruktiopiirustus.
Voit ripustaa ylityksen kattopalkista, jos et halua ylimääräistä pylvästä.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Jos sinulla on K-piirustus, siinä pitäisi olla mitat, muuten se ei ole rakennuspiirustus.
Voit ripustaa ulokkeen kattopolvea kiinni, jos et halua ylimääräistä pilaria.
Minulla on K-piirustus, jossa on mitat. Ensimmäinen kuva on kyseisestä k-piirustuksesta. Haluan kuitenkin poiketa K-piirustuksesta ja rakentaa vielä 120 cm lisää.

Tarvitsen tilaa kattopalkkiin, koska aion asentaa palkkivaunun ja vinssin. Tarkoitus kiertää tolppa on, jotta voin vinssata tavaroita ja laskea ne ylös parvelle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.