Hei,

Makuuhuoneeni on seinä seinää vasten naapurin kylpyhuoneen kanssa ja se on äärimmäisen äänieristämätön. Kuulen kaiken :)

Näyttää siltä, ​​että asunnoissamme on betoniseinä ja lisäksi kipsilevy, ja ehkä jotain eristystä betonin ja kipsilevyn välillä, mutta en ole varma siitä, mutta se ei auta.

Olen tehnyt vähän tutkimusta byggahus.se-sivustolla ja löysin seuraavan ratkaisun, jonka uskon pystyväni rakentamaan itse:
https://www.isover.se/solutions/it05-traregelinnervagg-ei60-55-db

Nyt kysymys kuuluu: pitäisikö minun rakentaa tämä seinä suoraan asunnon lattialle ja siten purkaa osia laminaattilattiasta, vai pitäisikö minun rakentaa seinä laminaattilattian päälle saadakseni parhaan äänieristyksen naapurini puolelle?

Lisäksi se on melko äänekäs myös alapuolella olevalle naapurille, ja jos teillä on hyviä vinkkejä, kuinka eristää alaspäin, olisin erittäin kiitollinen. Olen lukenut solumuovista tai foamista ja laminaatista päälle, mutta en näe paljon seurantaraportteja siitä, kuinka paljon se auttaa jälkikäteen, joten on vaikea tietää, kuinka paljon siitä on apua.

Kiitos etukäteen kaikista vinkeistä ja ajastanne.

Oliko viesti liian pitkä vai eikö kenelläkään ole vähän inputia?
Joten TL;DR;
Pitäisikö rakentaa äänieristävä seinä laminaattilattian päälle vai suoraan asunnon betonilattialle parhaan äänieristyksen saamiseksi?

Olisin rakentanut päälle siten, että sen palauttaminen on helppoa.

Ääniekspertti ilmestyy varmasti jossain vaiheessa...

/ATW

• Haha
JoeJoeJoe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.