Nyt tämä kiinteistön lähellä toteutettu jätteiden lajittelu on antanut meille pienen ongelman siinä muodossa, että tarvitsemme vielä yhden astian lisää.
Aiempi asemani kolmelle astialle tarvitsee pidentää noin 50 cm.

Ulkosalla sijaitseva jäteasemaratkaisu, jossa on kolme jäteastiaa ja kivistä sekä puusta tehty seinä, kaipaa laajennusta.

Olen etsinyt mutta en löytänyt konkreettista tietoa siitä, miten purkaa muuri, joka on liimattu kivilimalla (PU-liima), niin että kivet voisi käyttää uudelleen.
Ehkä ei kannata vaivata itseään tämän kanssa noin 25 kiven takia, ehkä minun kannattaisi vain mennä ja ostaa uusia, vai onko teillä arvokkaita vinkkejä?

P-plats P-plats sanoi:
Nyt se kiinteistökohtainen jätteiden lajittelu on aiheuttanut meille pienen ongelman, kun tarvitaan lisätila yhdelle astiasta. Aiempi kolmen astian asemani tarvitsee pidentämistä noin 50 cm.

[kuva]

Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt paljon konkreettista tietoa siitä, kuinka purkaa muuri, joka on liimattu kiviliimalla (PU-liimalla), jotta kivet voidaan käyttää uudelleen. Ehkä ei kannata nähdä vaivaa tämän vuoksi noin 25 kiven takia, vaan ehkä minun pitäisi vain mennä ostamaan uudet tai onko teillä jotain arvokkaita vinkkejä?
ei vastaus kysymykseen, mutta olisin antanut sen olla ja rakentanut uuden osaston oikealle kahdelle jäteastialle. tulee varmasti jotain lisää tai sinulla on pieni lisätila odottaessa matkaa jäteasemalle tai vastaavaa.

• Tykkään
P-plats
  • Laddar…
P Peter_Bromma sanoi:
ei vastausta kysymykseen, mutta olisin jättänyt sen siihen ja rakentanut toisen osaston oikealle 2:lle roskatynnyrille. varmasti tulee vielä jotain tai sitten sinulla on pieni ylimääräinen tila odottamassa vuoroa ÅVC:hen tai jotain.
Ei olisi täysin mahdotonta, että he muuttavat sitä taas pian. Ongelma on, että minulla on siellä suuri ja kaunis Rhododendron, joten on hieman vaikeaa rakentaa sille suunnalle.

P-plats P-plats sanoi:
Ei olisi ihan uskomatonta, jos he taas pian muuttavat.
Ongelmana on, että minulla on siellä iso ja hieno Rhododendron, joten on vähän vaikeaa rakentaa siihen suuntaan.
Näin sen, kyllä, siitä haluaa pitää huolta. Ehkä se mahtuu kadulle päin avautuvaksi, muuten en näe miten paljon tilaa sinulla siellä on. Muuten heitin kysymyksen nopeasti AI:lle, joka ehdotti, että ensin pitäisi raaputtaa pinta, ehkä lämmittää liimaa lämpöpistoolilla, jotta se pehmenee hieman. Olen kuitenkin vähän epäileväinen, katsotaan, jos joku foorumilla on kokemuksia siitä.

• Tykkään
P-plats
  • Laddar…
U
Vain unohtaa

Minulla on kaksi yhteen liimattua kiveä, joita en saa erilleen, mutta voit kokeilla niitä, jos haluat :)

• Haha
P-plats
  • Laddar…
P Peter_Bromma sanoi:
Näin sen, joo, sitä tekisi mieli jättää rauhaan. Ehkä se mahtuu kadulle päin olevaa aukkoa kohden, en näe kuinka paljon tilaa sinulla on siellä. Muuten kysyin nopeasti AI:lta, joka ehdotti, että raaputetaan ensin, tarvittaessa lämmitetään liimaa kuumailmapuhaltimella, jotta siitä tulee hieman pehmeämpää. Olen kuitenkin hieman skeptinen, katsotaanpa onko kenelläkään foorumilla kokemusta.
Lämmittäminen voisi toimia, jos olisi kesä ja lämmin, mutta nyt kun on vain muutama plusaste, pelkään, että se jäähtyy toisessa päässä ennen kuin siitä tulee tarpeeksi lämmin toisessa...
Täytyy ehkä aloittaa hakkaaminen huomenna ja katsoa, voiko pelastaa muutamia kiviä ja asettaa ne pohjalle.

U Utsliten och utdömd sanoi:
Vain unohtaa

Minulla on kaksi yhteenliimattua kiveä, joita en saa erilleen, mutta jotka voit kokeilla, jos haluat :)
Olen vähän pelokas tästä, mutta toivo on se viimeinen asia, jonka saituri omakotitalon omistaja menettää... 😉

• Tykkään
Peter_Bromma
  • Laddar…
KalleKe
Minulla on seinä liimatusta kivestä, jota yritin jakaa, lopputuloksena kivet halkeilivat 😂

• Haha
P-plats
  • Laddar…
KalleKe KalleKe sanoi:
Minulla on liimatusta kivestä tehty seinä, jota yritin jakaa, ja se päättyi siihen, että kivet halkeilivat 😂
Kuulostaa siltä, että minun pitää nostaa budjettiani 1500:- uuden kiven hankintaan sitten... 😉

Nostin tänään esiin pienen poravasarani ja aloitin yrittääkseni purkaa muurin.

Henkilö käyttää Metabo-poraa purkamaan betoni- tai tiiliseinää ulkona.

Kaikki, jotka väittävät, että koolla ei ole merkitystä, valehtelevat. Koska mitään ei tapahtunut, jouduin ottamaan esiin ison...

Borrhammari, jossa taltta, betonitiileen nojaamassa. Työkalun merkki Bosch. Sortunut tiiliseinä ja laattalattia taustalla.

Aloitin työn lyhyeltä sivulta ja pystyn käyttämään uudelleen noin 15 kpl 20 kivestä pienillä vioilla. Käytän näitä pohjalla ja lisään uusia kiviä ylemmäksi.

Muurin purku käynnissä pihalla, näkyvissä porakone ja vanhoja muuritiiliä kasoissa. Taustalla puulaatikko ja roskakori.

Nyt ne täytyy puhdistaa ja harkitsen teräsharjaa porakoneessa tai kulmahiomakoneessa ennen kuin voin aloittaa uudelleen rakentamisen.

Kolme jäteastiaa ajotien vieressä, kivetty alue edessä ja punainen auto taustalla. Maassa jäistä ruohikkoa ja iso kivi.

• Tykkään
brumbjorn ja 1 muu
  • Laddar…
kiva että meni hyvin!

• Tykkään
brumbjorn ja 1 muu
  • Laddar…
Eräänä päivänä ajoin kaikkien kivien yli kulmahiomakoneessa olevalla teräsharjalla ja liiman poistaminen sujui hienosti.

Kulmahiomakone, jossa on teräsharja, puhdistaa kiveä liimajäämistä nurmikolla.

Nyt täytyy vain odottaa vähän lämpöä, jotta voi rakentaa uudelleen...

U Utsliten och utdömd sanoi:
Jos kivet ovat kuivia, sinun ei tarvitse odottaa lämpöä. Kiinnitimme muurimme tällä

[linkki]
Kiitos vinkistä liimasta, täytyy tarkistaa se.
On vähän maa-työtä tehtävänä, joten täytyy kuitenkin odottaa, kun maa on alkanut jäätyä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.