Hei, etsisinko neuvoja tulenkestävän laastin ja tiilen muurauksessa?
Aiomme uudistaa avotakkaamme, puhuimme nuohoojan kanssa eikä hän nähnyt ongelmia siinä. Onko jotain mitä olen unohtanut tai mitä täytyy miettiä?
Ajatuksena on poistaa murretun osan kulma, jotta kasetti voidaan kääntää neljänneskierroksen ja avata kohti sohvaa.
Työsuunnitelma
1. Poista rappaus piirroksen mukaisella alueella.
2. Tue ylityö puureikkeillä.
3. Poista ei-toivotut tiilet.
4. Muurata tulenkestävät tiilet pohjalle.
5. Irrota pultit ja rengas ja käännä kasettia.
6. Valmista uusi kantokehys tukien kanssa ja asenna se. Kantokehys tulee lepäämään olemassa olevien tiilten päällä. Mahdollisesti minun on porattava reikiä kantokehykseen.
7. Muurata tarpeen mukaan ja aseta tulenkestäviä tiiliä uloimmaksi.
8. Rapatkaa tarvittaessa.
9. Maalaa ja siirrä lasilattiasuoja toiseen kulmaan - Valmis.
Lisätietoja: kasetti seisoo kolmella teräsjalalla, jotka ovat noin 50-60mm korkeat.
Kasetin yläosassa on suuri rengas ruuveilla. Liitäntä savupiippuun on yli 20 cm leveä teräsputkitaivutus.
Yksi kuva on esimerkki siitä, miltä tuki voi näyttää.
Yksi kuva olen tehnyt peilikuvaksi, sillä siltä se tulee näyttämään. Punainen on ajateltu kantokehys tuella, mutta en tiedä, pitäisikö tuki olla kulmassa vai keskellä. Uusi kulma poistuu, koska kasetin on oltava avoinna siellä.
Jo on kantokehys. Mutta se lepää tiilien päällä, jotka poistetaan. Ehkä voin hitsata jatkoa siihen kantokehyksen, jotta siitä tulee U-kirjaimen muotoinen L:n sijaan.