Hei,

2 vuotta sitten eristettiin julkisivu lisäämällä se Isoverin julkisivulevyllä. Nyt minulla on "ulompi" seinärakenne seuraavasti:

Hirsirunko - Julkisivulevy (80mm) - Rimoitus (22mm?) - Paneeli (25mm?)

Rimoitus kiinnitetään julkisivulevyn läpi Isoverin omilla välikappaleilla.

Nyt kun aion rakentaa katon sisäänkäynnin yläpuolelle (n. 15-20 asteen kallistus, 2m syvä), pohdin tietenkin, miten hyvä kantavuus julkisivulla on ja miten minun tulisi toimia katon kiinnittämiseksi seinään. Ei ole oikeastaan ongelma laittaa sisäisiä tolppia maahan, mutta jos mahdollista, haluaisin välttää tämän.

- Kestääkö nykyinen ratkaisu kiinnittää sisäänkäyntikatos vain paneelin ja rimoituksen kautta?
- Jos ei, kestääkö se, jos laitan joitain valtavia ruuveja koko matkan sisään hirsirunkoon? Siinä tapauksessa, suositus mitoista olisi kiitollinen...
- Jos käytän ratkaisua sisäisillä tolpilla, riittääkö silloin, että ruuvaan julkisivuja ja rimoitusta vasten?
- Muita ideoita projektiini?

Kiitos!

Hmm, tekemättä kunnollista ankkurointia seinärakenteeseen voi olla riskialtista.
Sinulla on lumen kuorma ja tuuli sekä omapaino otettavana huomioon.
Älä unohda, että seinään kiinnitettävillä ruuveilla täytyy olla jotain, mihin tarttua, jotta ne pysyvät paikoillaan, joten tukijalkojen rakentaminen on suositeltavaa kaikissa tilanteissa.
Jos päätät jättää tukijalat pois, tarvitset niin jäykät kiinnityselementit, että sinun täytyy tehdä reikä seinään.

Kyllä, katolle tulevan betonitiilen takia tulee jonkin verran painoa. Etureunassa kuisti tulee seisomaan pylväillä. Kun puhut reiästä seinässä, tarkoitatko että minun pitäisi tehdä läpivienti seinään? Siinä tapauksessa ei ole ongelmaa, koska seinän sisäpuoli ei ole vielä järjestetty.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.