3 014 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Rakentaa seinäteline polkupyörille
Hei!
Olen ajatellut rakentaa seinälle polkupyörätelineen ja olen epävarma siitä, kuinka kestävä suunnitelmani on. Ajatus on, että rakentamisesta tulee tyylikäs mutta myös käytännöllinen.
Olen ajatellut kiinnittää kaksi kappaletta 45x70x2000MM kokoista mäntylistaa seinään. Näihin listoihin olen ajatellut porata neljä 40MM kokoista reikää. Reikiin haluan liimata pyöröpuuta, joka toimii käsivarsina polkupyörien kantamiseen. Kaksi käsivartta kantaa yhtä polkupyörää, joten koko teline on suunniteltu kantamaan kaksi polkupyörää.
Mietin, kestääkö 45MM syvyinen kiinnitys pyörän painetta?
Muut vinkit ratkaisuihin tai kuinka voisin ajatella ovat myös tervetulleita!
HUOM. Kuvat eivät ole mittakaavassa tai oikeassa värissä, vaan ainoastaan suuntaa-antavia siitä, miltä suunnittelu voisi näyttää.
Olen ajatellut rakentaa seinälle polkupyörätelineen ja olen epävarma siitä, kuinka kestävä suunnitelmani on. Ajatus on, että rakentamisesta tulee tyylikäs mutta myös käytännöllinen.
Olen ajatellut kiinnittää kaksi kappaletta 45x70x2000MM kokoista mäntylistaa seinään. Näihin listoihin olen ajatellut porata neljä 40MM kokoista reikää. Reikiin haluan liimata pyöröpuuta, joka toimii käsivarsina polkupyörien kantamiseen. Kaksi käsivartta kantaa yhtä polkupyörää, joten koko teline on suunniteltu kantamaan kaksi polkupyörää.
Mietin, kestääkö 45MM syvyinen kiinnitys pyörän painetta?
Muut vinkit ratkaisuihin tai kuinka voisin ajatella ovat myös tervetulleita!
HUOM. Kuvat eivät ole mittakaavassa tai oikeassa värissä, vaan ainoastaan suuntaa-antavia siitä, miltä suunnittelu voisi näyttää.
Viimeksi muokattu:
Haha okei sitten
Luulen, että suurin huolenaihe on, jos puutavara kutistuu. Ajattelen, että joko asetat kiilan takapuolelta kuten tehdään kirveissä. Tai että et poraa loppuun asti ja ruuvaat takaa kiinnittääksesi sen paremmin.
Täältä voit ehkä löytää hyviä ideoitaL ludwigdanieloliwer sanoi:Hei!
Olen ajatellut rakentaa seinälle pyörätelineen ja olen epävarma siitä, kuinka kestävä konstruktio on. Ajatuksena on, että rakennelmasta tulisi siistin näköinen, mutta myös käytännöllinen.
Olen ajatellut kiinnittää kaksi kappaletta 45x70x2000MM mäntypuureikiä seinään. Näihin reikiin aion porata neljä kappaletta 40MM reikiä. Reikiin haluan liimata pyöröpuutankoja, jotka toimivat käsinä kantamaan polkupyöriä. Kaksi kättä kantaavat yhtä pyörää, joten koko telineen on tarkoitus kantaa kaksi pyörää.
Pohdin, kestääkö 45MM syvyys ripustusmekanismille pyörän painon.
Muut ehdotukset ratkaisuille tai ajattelua varten ovat myös tervetulleita!
HUOM. Kuvia ei ole mittakaavassa tai oikeassa värissä, vaan ne ovat vain ohjeita siitä, miltä suunnittelu näyttää.
https://happyride.se/forum/threads/cykel-i-laegenhet.483001/
Kiitos vinkistä! Joten jos esimerkiksi poraan 35MM ja kiinnitän pyöröpuun takaa ruuvilla. Kuinka paljon painoa luulet sen kestävän?T Tompafix sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi