2 652 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Rakentaa ristikkäiseksi aidaksi?!
Tänään minulla on olemassa oleva aita trallin ympärillä, tyyppiä "Jabo" kuten kuvassa, CC pylväiden välillä on 186 cm ja 70x70 mm pylväät. Ajatuksena on rakentaa uusi säleaita trallin ympärille 45x45 mm säleiköillä.
Onko mahdollista, että CC 186 cm pylväiden välillä käyttäessä 45x45 mm säleitä?
Syynä käyttää CC 186 cm pylväiden välillä on voida käyttää trallin olemassa olevia reikiä pylväille.
Onko mahdollista, että CC 186 cm pylväiden välillä käyttäessä 45x45 mm säleitä?
Syynä käyttää CC 186 cm pylväiden välillä on voida käyttää trallin olemassa olevia reikiä pylväille.
Se kuulostaa ehkä hieman pitkältä, mutta jos kiinnität ne kunnolla ruuveilla ja PU-liimalla sekä otat pitkiä kappaleita, niin että kattavat 2 osaa eli 186 x 2, niin tukevoit sitä enemmän. Kokeile 45x45:llä ja ruuvaa se johonkin kiinni cc 186:lla, niin voit tuntea, onko se liian notkea.B ByggarMartin sanoi:Minulla on nykyään olemassa oleva aita ympäri terassiani, tyyppi "Jabo", kuten kuvassa, CC tolppien väleissä on 186cm ja 70x70mm tolpat. Ajatukseni on rakentaa uusi rima-aita terassin ympärille 45x45mm rimasta.
Onko mahdollista, että CC on 186cm tolppien välillä, jos käyttää 45x45mm rimoja?
Syy siihen, miksi käytän CC 186cm tolppien välillä, on se, että voin käyttää olemassa olevia reikiä tolpille terassissa.
Kun asennan levyt kattoon yksin, käytän 45x45, joka on 360cm ja joka kiinnitetään vain kauimmaisiin osiin, jotta on jotain, mihin levyt voi asettaa, ja sen voisi ripustaa kuin apina keskeltä ilman, että se katkeaa.
Olen miettinyt vähän nyt, olen huomannut, että jotkut ovat käyttäneet CC 200 cm joissakin ritiläaita. Ajattelin, että käytän 90x90 tolppia saadakseni sen todella vakaaksi. Sitten 45x45 rungot 28 mm välein. Ja laittaa 45x120 yläpuolelle. Laitetaan 2 ruuvia jokaiselle 45x45 rungoille. Ja ehkä kuten sanot, että yritetään ostaa 4 m pitkiä, jotta saadaan "2 jänneväliä".N Nyfiknast sanoi:Kuulostaa ehkä vähän pitkältä, mutta jos kiinnität ne kunnolla ruuveilla ja PU-liimalla sekä otat pitkiä paloja niin että peität 2 osaa eli 186 x 2, jäykistät sen enemmän. Testaa 45x45 ja ruuvaa se jonnekin cc 186:lle niin voit tuntea, onko se liian heikko.
Kun asennan levyjä kattoon yksin, käytän 45x45, joka on 360 cm, ja joka on kiinnitetty vain molemmista päistä, jotta minulla on jotain johon laittaa levyt ja se kestää roikkua apinana keskeltä ilman että se murtuu.
Miksi 90-tolpat? Eiväthän ne vahvista (kuten olen käsittänyt) horisontaalisia 45-45:jä.
Voit käyttää samoja reikiä kuin olemassa olevat tolpat, mutta laita yksi lisää niiden väliin jos haluat jättää ne paikoilleen.
Voit käyttää samoja reikiä kuin olemassa olevat tolpat, mutta laita yksi lisää niiden väliin jos haluat jättää ne paikoilleen.
jonmo sanoi:
Osa aidasta tulee olemaan 180 cm korkea, joten ajattelin yrittää olla yhtenäinen pylväiden mitoituksen kanssa. Sekä tehdä siitä mahdollisimman vakaan.
Ajattele nyt. Onko pakko olla aita? Pensasaita täytyy tosin leikata hieman, mutta se ei vaadi muuta ylläpitoa. Aidat ja plankit muuttuvat vain rumiksi ja vinoiksi ja ne on maalattava. Ajan mittaan joku juopunut ajaa alas osan ja sitten se täytyy korjata. Mutta toisaalta, jos ei jaksa odottaa, että se kasvaa, niin se on toinen asia.
Ah, se oli trall. Onko se ehkä kaukana alhaalla?
Paljon bös altaassa! On aika hankkia allashuoltaja!
Klikkaa tästä vastataksesi
