Haluaisin tietää, onko se myös ylempänä oleva asia, josta yrrol on huolissaan? :)
 
Äh, unohda ryssä, öljyn huippu, meteori ja luonnonkatastrofit. Puhumme zombeista. Ja silloin ei valitettavasti suojahuone ole hyvä vaihtoehto. Ehkä se voi toimia aluksi epidemian leviämisen aikana. Mutta pitkällä aikavälillä se on kuolemanloukku.

Hanki hyvä varustus ja suunnitelma poistuaksesi kaupungista/yhteisöstä, jossa asut.

:)
 
Göran.W
Mielestäni on merkityksetöntä miksi yrrol tai joku muu tarvitsee väestönsuojan.
Väestönsuojaa voi käyttää mihin tahansa rauhanaikana, esimerkiksi pajana.
Sen pitäisi vain voida saada väestönsuojaksi 24 tunnin sisällä esimerkiksi sodan tai jonkin muun hädän sattuessa.
Voi saada avustusta väestönsuojan rakentamiseen, joten miksei rakentaisi sellaista ja käyttäisi sitä ylimääräisenä tilana.
 
  • Tykkään
D09
  • Laddar…
Göran.W sanoi:
Mielestäni on epäolennaista, miksi yrrol tai joku muu tarvitsee suojahuoneen.
Voit käyttää suojahuonetta mihin tahansa rauhan aikana, esimerkiksi verstaana.
Sen on vain oltava muutettavissa suojahuoneeksi 24 tunnin kuluessa esimerkiksi sodan tai muun onnettomuuden sattuessa.
Voit saada avustusta suojahuoneen rakentamiseen, joten miksi et rakentaisi sellaista ja käyttäisi sitä lisätilana.
Syynä on erittäin merkityksellinen. Suojaako hän itseään radioaktiiviselta laskeumalta? Biologisilta aseilta? Kemiallisilta aseilta? Meteoriiteilta? Kaatuvilta kuuilta? Zombeilta tai kaivavilta kiinalaisilta? Suojahuoneen on oltava suunniteltu uhan mukaan. Maan alle rakennetun suojahuoneen rakentaminen pommien varalta voi olla katastrofaalista, jos pitäisi suojautua tulvilta.
 
Göran.W
Kaikki suojahuoneet rakennetaan samalla tavalla eli niiden on kestettävä tiettyä ulkoista vaikutusta romahtamatta. Jos halutaan, että se kestää esimerkiksi radioaktiivisuutta tai biovälineitä, lisätään sopivia suodattimia. Suojahuoneita ei rakenneta tulvia vastaan. Mikä tahansa päiväkotilapsi ymmärtää, että tulvia vastaan rakennetaan valleja.
 
Yrrol sanoi:
Koska kukaan ei ottaisi minua vakavasti siitä, mitä uskon tulevaisuudella olevan tarjottavana, pidän sen kai itselläni. :)
Koska Yrrol on sanonut haluavansa pitää sen itsellään, mielestäni hänelle voidaan antaa se.

Palataan alkuperäiseen kysymykseen.
 
Voiko saada vihjeen siitä, millaista uhkaa vastaan se pitäisi suojella? Äkilliset väkivaltaiset voimat sivusuunnassa? Sään vaikutukset? Onko tarkoitus olla siellä muutama tunti vai useita kuukausia?

On olemassa monia erilaisia suojatiloja, jotka kaikki on rakennettu hyvin eri tavoin. Kylmän sodan aikana oli jopa yksityishenkilöitä, joilla oli valtavia suojatiloja, joissa voitiin suojautua pommi-iskuilta, radioaktiiviselta materiaalilta, kemiallisilta aseilta ja kylmiltä talvilta.

Joten eikö jotain enemmän voi saada tietää? Sijainnilla on suuri merkitys myös, jos haluaa suojautua ydinaseilta, laakso on edullisin, mutta tulvia vastaan korkeudet ovat parempia. Joten... Saadaanko hieman enemmän tietoa?
 
B
jos maailma käyttää aseitaan toisiaan vastaan, ei ole paljon järkeä olla suojabunkkerissa maan päällä. okei, sinulla on ruokavarasto bunkkerissasi. jossain vaiheessa haluat poistua sieltä. onko sinulla silloin NBC-puku?
kaikki tulee olemaan joko tuhoutunut tai myrkytetty. osittain ydin-, biologinen, kemiallinen myrkytys. en ole katkera, vain tajuan totuuden.
ei voi elää enää maapallolla
 
Y
maailmansota tulee, luonnonkatastrofit myös...

olen absolutisti, joten kyse ei ole huumeiden valmistuksesta... :)

Lisäksi pidän sci-fi-elokuvista, joten voin sanoa, että avaruusolennot ovat myös tulossa... ;)
 
Göran.W
Monia vuosia sitten olin lähellä rakentaa suojahuoneen saadakseni hyvän työpajan. Rauhan aikana sitä voi käyttää mihin haluaa, kunhan sen voi saattaa käyttökuntoon 24 tunnissa suojahuoneeksi esimerkiksi sodan sattuessa. Kustannukset olivat silloin merkityksettömät, koska siihen sai silloin paljon tukia. Oli paljon halvempaa rakentaa suojahuone kuin laajentaa. Nyt siitä ei tullut mitään, koska tuli ero iställetq(;^;)p
 
tarkistin hieman alussa linkitettyjä sääntöjä ja näyttää siltä, että se koskee, kun kuntien on rakennettava ja silloin herää kysymys, jos haluaa saada avustusta, pitääkö niiden antaa muiden käyttää sitä ja siinä tapauksessa täyttää kaikki ne vaatimukset, jotka ovat siinä listassa?
ajattelin, että minimimäärä, jolle oli tarkoitus rakentaa, oli 30 henkilöä ja että piti laskea 0,75 neliömetriä/henkilö, mikä tuntuu helvetin ahtaalta, koska se tarkoittaisi, että neljä ihmistä asuisi masoniittilevyn pinta-alalla :( ja sitten tuli lisänä, että piti olla tilaa ruoanlaitolle ja vessalle sen määrän ihmisiä varten, minkä voisi sinne tunkea, joten jos rakentaisi 70 neliömetrin suojahuoneen, niin siellä olisi tilaa 60 hengelle +4 vessaa ja keittiö ruoanlaittoon 60 hengelle + vedenvarastointi 6 kuutiometrin tilavuudessa 50-100 litran astioissa, jotka olivat uudelleenkäytettäviä ja tietenkin sähkö- ja viestintäosasto, joka oli tarkoitettu ainoastaan noita huoneita varten ja jos se on vaatimus avustuksen saamiseksi, niin ne vaatimukset eivät ole niin pieniä, mutta ehkä se on eri asia, kun yksityishenkilö aikoo rakentaa suojahuoneen???

sitten käytännössä sen lisäksi oli joitakin muita kalliita asioita, kuten 3 dm paksujen kaksinkertaisvahvisteisten seinien ja 4 dm paksun kaksinkertaisvahvisteisen katon valaminen ja vaatimus ilmanvaihdosta, johon on suodatin, joka selviää suurimmasta osasta tai onko se enemmän sitä, että pitää olla huomattavasti korkeampi suoja kuin jos viettäisi aikaa talossa maan päällä, ja sitten se on jokaisen itsensä asia, kuinka turvallinen haluaa olla omassa suojahuoneessaan?
 
Kyllä, Itämeren toisella puolella on tapahtunut paljon siitä lähtien, kun ketju kirjoitettiin 2010.

Muutama päivä sitten Venäjä harjoitteli 2000 laskuvarjojoukon pudottamista 30 minuutissa ja kevyt suojatun/suojaamattoman lentokentän valtaamista ja pitämistä, kunnes jäljellä olevat säännölliset joukot saapuvat.

Länk: http://jagarchefen.blogspot.se/2015/07/tva-dygn-i-juli.html?m=1

Kuulostaa siltä, että he harjoittelevat Gotlannin varalta..

http://zynisk.blogg.se/
"Alaspäin menevä kierre Itämeren alueella. Oletko sinä ja perheesi valmiita?"

Kyllä, mietin maakellaria / suojatilaa / kaivopumppuhuonetta.

Kysymys kuuluu, tarvitaanko rakennuslupaa?
 
  • Tykkään
Maveric77 ja 1 muu
  • Laddar…
D09
Mutta haluaako man att ens skyddsrum ska vara registrerat?

Nykyään kai man dumpar inte bombmattor utan pekar ut målet på en karta ja trycker på knappen.

Sitten frågan om man slösar dyra bomber på landsbygden när man får mer för pengarna i städerna.

Ang bygglov så skulle jag kunna se framför mig när kunnat neka bygglov under brinnande krig ha ha
 
Y
Itse en usko enää suojatiloihin. Pikemminkin hyviin ajoneuvoihin, polttoaineisiin ja ruokaan sekä selviytymissuunnitelmaan.

Todennäköisesti pakenee, halusi tai ei. Keskustelin kollegan kanssa, jolla oli hetki aikaa pakata ja istua busseihin ja lähteä - minne, sitä he eivät tienneet, sitten tulivat sotilaat ja laittoivat laput heidän taloihinsa ja hups, ne oli varattu uusille omistajille/sotilaille. Hauskaa...

Enkä usko myöskään, että venäläinen on uhka, vaan eräs toinen porukka, joka on nopeasti ja brutaalisti edennyt piittaamatta sanktioista tai muusta, joka hidastaa Putinia.
 
D09
Tavarat, joita mainitset, tulevat olemaan kovaa valuuttaa, joten sinun kannattaa panostaa johonkin enemmän, ettet joudu ryöstetyksi ;)

Yleensä järjestäytyneet pärjäävät paremmin kuin järjestäytymättömät.

Itse haluaisin bunkkerin, mutta minun on varmaan saatettava talo valmiiksi ensin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Sailorman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.