38 109 lukukertaa ·
44 vastausta
38k lukukertaa
44 vastausta
rakentaa pommisuoja?
Sivu 1 / 3
Mietin hieman tätä väestönsuojaa useista syistä.
Onko olemassa kirjoituksia, jotka kertovat, miten ne tulisi suunnitella selvitäkseen yhdestä tai toisesta pahasta?
Pohdin hieman talon alle rakentamista (2 metriä torppaa), mutta muutaman kontin maahan kaivaminen tuntuu helpommalta mutta huomattavasti heikommalta. ehkä jos kaivaisi yhden alas ja ottaisi sementtiä sen ympärille..
Ei saa vain mennä kustannuksiltaan överiksi, muistaakseni joku amerikkalainen myy valmiita ratkaisuja, heh..
Onko olemassa kirjoituksia, jotka kertovat, miten ne tulisi suunnitella selvitäkseen yhdestä tai toisesta pahasta?
Pohdin hieman talon alle rakentamista (2 metriä torppaa), mutta muutaman kontin maahan kaivaminen tuntuu helpommalta mutta huomattavasti heikommalta. ehkä jos kaivaisi yhden alas ja ottaisi sementtiä sen ympärille..
Ei saa vain mennä kustannuksiltaan överiksi, muistaakseni joku amerikkalainen myy valmiita ratkaisuja, heh..
Mitä Ruotsi olisi ilman määräyksiä?Yrrol sanoi:
http://www.msb.se/Upload/Insats_och...srumsregler/gallande_regler/SkyddsrumSR09.pdf
Tiedän, että tietyt kunnat sponsoroivat tiettyjä autotallirakennelmia yksityishenkilöille - jotka naamioidaan suojatiloiksi ja on tarkoitettu käytettäviksi sotatilanteessa. Tässä maassa on monia sellaisia hajallaan.
Mutta miksi haluat suojatilan? Onko sinulla ilkeä vaimo hehe?
Kysy kunnastasi jos he sponsoroivat sinua sellaisessa rakennuksessa - tiedän, että on olemassa mahdollisuus.
Mutta miksi haluat suojatilan? Onko sinulla ilkeä vaimo hehe?
Kysy kunnastasi jos he sponsoroivat sinua sellaisessa rakennuksessa - tiedän, että on olemassa mahdollisuus.
Henkilökohtaisesti uskon, että se ei ole betoni ja raudoitus, johon sinun pitäisi panostaa. Arvelen, että laitos, joka varmistaa, että sisään tuleva ilma on puhdas tartunnoilta, on arvokkaampi kuin sirpalesuojaus. Mutta se riippuu tietysti, millaisia huolia sinulla on. 
hauskaa, että en ole ainoa, joka on huolissaan tulevaisuudesta. 
neljä raskasta asiaa, jotka saavat minut haluamaan rakentaa suojahuoneen.
yksi niistä on peak oil, 2 on kiina/aasia, 3 ja 4 säästetään myöhemmäksi.
pitäisikö nyt räjäyttää kalliota vai valaa betoniin??
neljä raskasta asiaa, jotka saavat minut haluamaan rakentaa suojahuoneen.
yksi niistä on peak oil, 2 on kiina/aasia, 3 ja 4 säästetään myöhemmäksi.
pitäisikö nyt räjäyttää kalliota vai valaa betoniin??
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västerbotten
· 317 viestiä
Kuinka suojabunkkerisi suojaisi sinua peak oililta? Ja miten peak oil vaikuttaisi meihin merkittävästi? Meillä ei ole suoraan öljylähteitä, joita olisimme piilottaneet rajojemme sisäpuolella.
Kiina/Aasia? Niinkö? Aikoisivatko he hyökätä Ruotsiin? Mistä suunnasta? Ja miksi?
Jos nämä ovat kohdat, joista uskallat kertoa, en juuri haluakaan tietää, mitä kohdat 3 ja 4 ovat
.
Ufot ja räjähtävät tähdet? En usko, että suojabunkkeri suojelisi sellaisilta. Ei myöskään putoavilta kuilta.
Jos olisit edes sanonut "ryssä tulee!" tai vastaavaa, se olisi ollut vakavammin otettavaa
. He ovat ainakin lähempänä ja voisivat teoriassa tulla tänne. Että Kiina ylittäisi Tyynenmeren, Yhdysvaltojen läpi, Atlantin yli, Norjan kautta ja sitten tänne, vaihtoehtoisesti koko Euroopan läpi tai Venäjän kautta, Suomen/Baltian kautta ja sitten Itämeren yli. Vai ehkä pohjoisnavan kautta? Vai pitäisikö heidän porata läpi maapallon "jos kaivaa kuopan...pääseekö siitä Ruotsiin?"
.
Luulen, että ehdit rakentaa suojabunkkerin ennen kuin he saapuvat, jos pidät silmäsi auki
.
Kiina/Aasia? Niinkö? Aikoisivatko he hyökätä Ruotsiin? Mistä suunnasta? Ja miksi?
Jos nämä ovat kohdat, joista uskallat kertoa, en juuri haluakaan tietää, mitä kohdat 3 ja 4 ovat
Ufot ja räjähtävät tähdet? En usko, että suojabunkkeri suojelisi sellaisilta. Ei myöskään putoavilta kuilta.
Jos olisit edes sanonut "ryssä tulee!" tai vastaavaa, se olisi ollut vakavammin otettavaa
Luulen, että ehdit rakentaa suojabunkkerin ennen kuin he saapuvat, jos pidät silmäsi auki