Y
Mietin hieman tätä väestönsuojaa useista syistä.

Onko olemassa kirjoituksia, jotka kertovat, miten ne tulisi suunnitella selvitäkseen yhdestä tai toisesta pahasta?

Pohdin hieman talon alle rakentamista (2 metriä torppaa), mutta muutaman kontin maahan kaivaminen tuntuu helpommalta mutta huomattavasti heikommalta. ehkä jos kaivaisi yhden alas ja ottaisi sementtiä sen ympärille..

Ei saa vain mennä kustannuksiltaan överiksi, muistaakseni joku amerikkalainen myy valmiita ratkaisuja, heh..
 
Göran.W
Väestönsuoja on periaatteessa tavallinen kellari, mutta siinä on paksummat katot ja seinät, joissa on myös kunnolla mitoitettu raudoitus.
Ja tietenkin vankka ovi.
 
Todella utelias tietämään, mitä syitä sinulla on miettiä suojahuoneita, tarjoatko jonkinlaisen näkemyksen?
 
Väestönsuoja 2011 tuntuu suunnilleen samalta kuin pelastusliivi lentokoneessa - väärä turvallisuudentunne
Mutta ovatko ne verotukselliset edut, jotka olivat olemassa ennen, todella vielä olemassa?
 
Y
Koska kukaan ei ottaisi minua vakavasti siitä, mitä uskon tulevaisuuden tarjoavan, pidän sen luultavasti itselläni. :)
 
  • Tykkään
Sailorman ja 2 muuta
  • Laddar…
Yrrol sanoi:
Koska kukaan ei ottaisi minua vakavasti siitä, mitä uskon tulevaisuudella olevan tarjottavanaan, pidän sen varmaan itselläni. :)
Nyt minua kiinnostaa vielä enemmän! :D
 
Tyresö
Tiedän, että tietyt kunnat sponsoroivat tiettyjä autotallirakennelmia yksityishenkilöille - jotka naamioidaan suojatiloiksi ja on tarkoitettu käytettäviksi sotatilanteessa. Tässä maassa on monia sellaisia hajallaan.

Mutta miksi haluat suojatilan? Onko sinulla ilkeä vaimo hehe?

Kysy kunnastasi jos he sponsoroivat sinua sellaisessa rakennuksessa - tiedän, että on olemassa mahdollisuus.
 
Henkilökohtaisesti uskon, että se ei ole betoni ja raudoitus, johon sinun pitäisi panostaa. Arvelen, että laitos, joka varmistaa, että sisään tuleva ilma on puhdas tartunnoilta, on arvokkaampi kuin sirpalesuojaus. Mutta se riippuu tietysti, millaisia huolia sinulla on. :)
 
Juuri sitä minä tarkoitan, jos uskoo tarvitsevansa suojahuonetta, ei kannata panostaa raudoitukseen, niin sanotusti (get it ... ha ha :-)
 
hauskaa, että en ole ainoa, joka on huolissaan tulevaisuudesta. ;)
neljä raskasta asiaa, jotka saavat minut haluamaan rakentaa suojahuoneen.
yksi niistä on peak oil, 2 on kiina/aasia, 3 ja 4 säästetään myöhemmäksi.

pitäisikö nyt räjäyttää kalliota vai valaa betoniin??
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ilman öljyä sinun ei tarvitse pelätä invaasiota ainakaan ...
 
räjähdys????
olemmeko tavanneet ennen. jos emme niin emmehän me seuraa perässä.
tiedän että kaikki eivät voi/halua ymmärtää,
mutta hauskaa tulee ilman räjähdystä.............:(
 
Kuinka suojabunkkerisi suojaisi sinua peak oililta? Ja miten peak oil vaikuttaisi meihin merkittävästi? Meillä ei ole suoraan öljylähteitä, joita olisimme piilottaneet rajojemme sisäpuolella.

Kiina/Aasia? Niinkö? Aikoisivatko he hyökätä Ruotsiin? Mistä suunnasta? Ja miksi?

Jos nämä ovat kohdat, joista uskallat kertoa, en juuri haluakaan tietää, mitä kohdat 3 ja 4 ovat :D.

Ufot ja räjähtävät tähdet? En usko, että suojabunkkeri suojelisi sellaisilta. Ei myöskään putoavilta kuilta.

Jos olisit edes sanonut "ryssä tulee!" tai vastaavaa, se olisi ollut vakavammin otettavaa :). He ovat ainakin lähempänä ja voisivat teoriassa tulla tänne. Että Kiina ylittäisi Tyynenmeren, Yhdysvaltojen läpi, Atlantin yli, Norjan kautta ja sitten tänne, vaihtoehtoisesti koko Euroopan läpi tai Venäjän kautta, Suomen/Baltian kautta ja sitten Itämeren yli. Vai ehkä pohjoisnavan kautta? Vai pitäisikö heidän porata läpi maapallon "jos kaivaa kuopan...pääseekö siitä Ruotsiin?" :).

Luulen, että ehdit rakentaa suojabunkkerin ennen kuin he saapuvat, jos pidät silmäsi auki :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.