Ajattelin yrittää rakentaa oman kenkähyllyn pyörötangoilla, jotka kiinnitetään seinään, kuten alla olevassa kuvassa, jossa on käytetty yksinkertaisia IKEA:n kannakkeita (Sandshult).
Mietin, miten oikeastaan "parhaiten" (kauneimmin/helpoimmin/edullisimmin?) kiinnittää pyörötangot kannakkeisiin?
Yksi vaihtoehto on tehdä kuten alla olevassa kuvassa, ohjeen mukaan siihen meni paljon liimaa, mutta mietin, eikö vain voisi porata, jos niin valitsee?
Mietin myös, onko olemassa jotain helpompaa tai parempaa tapaa kiinnittää pyörötangot? Haluaisin käyttää pyörötankoja, mutta olen muuten joustava kannakkeiden suhteen...
Toinen vaihtoehto on ostaa metallisia kannakkeita, kuten nämä, mutta toisaalta se tuntuu tarpeettoman kalliilta, jos tarvitsisin 4 tai ehkä 6 kappaletta...
Niin paljon liimaa ei kai voi kulua? Eihän kosketuspinta sauvan ja konsolin välillä ole kovin suuri. Mutta eikö näytä siltä, että konsoli on lovettu, jotta osa sauvasta voi mennä alas? (Vai onko se sauva, joka on viistottu...?)
Mietin, miten oikeastaan "parhaiten" (tyylikkäimmällä/yksinkertaisimmalla/edullisimmalla tavalla?) kiinnittää pyöreät sauvat konsoleihin?
Voit tietenkin itse porata sopivia reikiä konsolien sisään, kuten linkissä on. Silloin voit suunnitella loput melko vapaasti.
Joskus voi ostaa harjanvarsia halvalla. Vaihtoehto pyöreälle sauvalle hienolla kadulla. Rautakaupat, Biltema ja Jula esim. todennäköisesti tarjoavat mitä tarvitaan.
Minulla oli samat mietinnöt kuin sinulla viime kesänä. Tein omia konsolia liimapuusta tammesta ja sitten laitoin pyöröpuut niiden läpi. Yksi hieman huono kuva, mutta ehkä ymmärrät periaatteen.
Minulla oli samat ajatukset kuin sinulla viime kesänä. Tein omat konsolit liimapuusta tammesta ja sitten laitoin pyörötangot läpi. Kuva on hieman huono, mutta ehkä ymmärrät periaatteen.
Todella hienoa! Haluaisin tehdä niin, mutta en tiedä, pystynkö siihen, näyttää melko edistyneeltä 😄
Oletko sahannut konsolit 45 asteen kulmassa nurkassa? Ja sitten porannut isot reiät? Liimannut tai ruuvannut tai miten olet kiinnittänyt?
Todella tyylikäs! Olisin halunnut tehdä samanlaisen, mutta en tiedä, osaanko, näyttää melko edistyneeltä 😄
Oletko sahannut kannattimet 45 asteen kulmassa sisänurkassa? Ja sitten porannut suuret reiät? Liimannut vai ruuvannut vai miten olet kiinnittänyt?
Sahasin ne yhdestä palasta. Sitten ruuvasin ne seinään niin, että ne kantavat hattutelineen olemalla ruuvattuina kauimpaan seinään. Upotin ruuvit hieman. Keskimmäinen on kuitenkin kahdessa osassa ja liimattu, koska sen täytyy olla vahvempi. Ei hattutelineessä voi leukoja vetää, mutta se on tarpeeksi vahva
Sahasin ne yhdestä kappaleesta. Sitten ruuvasin ne kiinni seinään niin, että ne kannattelevat hatunhyllyä olemalla kiinniruuvattuna seinään kauimpana. Upotin ruuvit hieman. Keskimmäinen on kuitenkin kahdessa osassa ja liimattu, koska sen täytyy olla vahvempi. Ei siinä voi leuanvetoja tehdä, mutta se on tarpeeksi vahva
Todella tyylikäs se oli mielestäni, katsotaan uskallanko kokeilla tehdä jotain samanlaista!