304 lukukertaa ·
7 vastausta
304 lukukertaa
7 vastausta
Rakentaa korvausilmaventtiilit
Hei,
Olen rakentanut kaikki vanhat perinteiset korvausilmaventtiilit kaikkiin huoneisiin 1920-luvun talossa ja asentanut uudet 3-lasikkunat, joissa on korvausilmaventtiilit itsessään.
Onko tämä tehty väärin.. pitäisikö minun ottaa kaikki taas esiin?!
Keneen ottaa yhteyttä ilmanvaihdon mittaamiseksi jne.
Reiät ja säleiköt ovat edelleen jäljellä ulkoseinässä, joten mahdollisuus on olemassa..
Olen rakentanut kaikki vanhat perinteiset korvausilmaventtiilit kaikkiin huoneisiin 1920-luvun talossa ja asentanut uudet 3-lasikkunat, joissa on korvausilmaventtiilit itsessään.
Onko tämä tehty väärin.. pitäisikö minun ottaa kaikki taas esiin?!
Keneen ottaa yhteyttä ilmanvaihdon mittaamiseksi jne.
Reiät ja säleiköt ovat edelleen jäljellä ulkoseinässä, joten mahdollisuus on olemassa..
Mielestäni ei kuulosta siltä, että olisit tehnyt mitään suoraan virheellistä. Jos on asennettu uudet 3-lasiset ikkunat raonventtiileillä, se voi aivan hyvin riittää, edellyttäen, että talon muu ilmanvaihto toimii.
Vanhemmissa taloissa, erityisesti 20-luvulla, ilmanvaihto oli usein painovoimainen vuotavien ikkunoiden ja savupiipun kautta, joten kun tiiviit ikkunat asennetaan, tasapaino muuttuu hieman.
Tärkeintä on oikeastaan, että on hyvä poistoilma keittiössä ja kylpyhuoneessa. Jos se osa toimii, raonventtiilit yleensä toimivat ihan hyvin!
Vanhemmissa taloissa, erityisesti 20-luvulla, ilmanvaihto oli usein painovoimainen vuotavien ikkunoiden ja savupiipun kautta, joten kun tiiviit ikkunat asennetaan, tasapaino muuttuu hieman.
Tärkeintä on oikeastaan, että on hyvä poistoilma keittiössä ja kylpyhuoneessa. Jos se osa toimii, raonventtiilit yleensä toimivat ihan hyvin!
Voiko mitata jotenkin, että talossa on hyvä ilmanvaihto?K Karl Bengtsson1 sanoi:Minusta ei kuulosta siltä, että olisit tehnyt mitään suoraan väärin. Jos on asennettu uudet 3-lasinen ikkunat rakoilmaventtiileillä, se voi ehdottomasti riittää, edellyttäen, että talon muu ilmanvaihto toimii.
Vanhoissa taloissa, erityisesti 20-luvulla, ilmanvaihto oli usein luonnollista vetämällä falskien ikkunoiden ja savupiipun kautta, joten kun asentaa tiiviit ikkunat, tasapaino muuttuu hieman.
Tärkeintä on oikeastaan, että keittiössä ja kylpyhuoneessa on hyvä poistoilma. Jos se toimii, rakoilmaventtiilit yleensä toimivat täysin hyvin!
Tämä ei ole vastaus kysymykseesi, mutta... Laitoin pax-tuulettimet suihkuun ja kylpyhuoneeseen, jotka käyvät aina matalilla kierroksilla ja käynnistyvät, kun huone kostuu tai joku on huoneessa. Keittiöön asensin liesituulettimen, joka käy aina matalilla kierroksilla. Sitten minulla on joitakin sälevälejä ja pari tavallista korvausilmaventtiiliä. Tämä muutti talon ilmaston täysin, hyvin raikkaaksi eikä suuremmalla vaikutuksella sähkölaskuun.
Jos sinulla on patterit ikkunoiden alla, on tuloilma sieltä parempi valinta.
Jos sinulla on patterit ikkunoiden alla, on tuloilma sieltä parempi valinta.
Klikkaa tästä vastataksesi