pbengtsson sanoi:
"Hål i backen", pitää paikkansa nykyään, mutta ne tarinat, joita olen kuullut, sisältävät tunneleita, atominkestäviä asemia jne. :-) Voi hyvänen aika, nyt kortit on katsottava.

Minulla ei ole läheisiä (noin 500m) muita kuin itseni (25 metrin päässä).
Ohjelma "hemliga svenska rum" maanantaina käsittelee Muskön tukikohtaa. Kalliorakennus, jonka koko vastaa Tukholman vanhaakaupunkia.

Se on nähtävissä jo nyt verkossa.
http://svtplay.se/t/102776/hemliga_svenska_rum

Guzzi sanoi:
On niitä, jotka maksavat valtavia summia täytöksestä ;)
Poistin noin 8 tonnia kiviä rakentaessani verannan viime kesänä, etsin Blocketista ja löysin yhden, joka tarvitsi täyteainetta.
Tuli ns. Win-Win-ratkaisu, hän tarvitsi, minä halusin päästä siitä eroon. loistava.

Onnea matkaan !

Rakentaa autotalli kallioon ei ole itse asiassa mahdottomuus.
Olen tutkinut wire-sahausta ja se maksaa ehkä 200.000 30m2 (äärimmäisen karkea arvio +-100.000).

Katson, mitä kunta sanoo rakennusluvasta ym.

Jäljellä olevat ongelmat ovat, miten löytää laadunvalvoja (hepp) sekä mihin laittaa lohko 6x3x5m (se sahataan yhdestä palasta).

On olemassa erilaisia tapoja tiivistää kattoa, yksi on tunnelikangas.

C
Voit varmasti olla laatupäällikkö autotallissa itse.

cheetah1 sanoi:
Voit kyllä itse olla laadunvalvojana autotallille.
Jopa silloin kun on 10 m kiinteää graniittia päällä?

KA ei tee mitään, hän maksaa rahaa, mutta ilmestyy vain yhteen kymmenestä talosta, joita rakennan..
Voi että, olen kateellinen, jos saat idean valmiiksi..

Viimeksi muokattu:
Olen itse ollut "KA" (juuri mainitsemassanne kategoriassa :-)), mutta juuri nyt tunnen, että olen suolla.
Keneen otetaan yhteyttä, jotta nähdään, että vuori ei implodoidu?
Joka tapauksessa on hauskaa tutkia täysin uutta tapaa rakentaa.

Eikö TGB/Styrud voisi antaa lausunnon siitä? Luulen, että Tgb palkattiin juuri geoteknisiin tutkimuksiin joskus. Jos muistan oikein, he olivat mukana ennen Hallandsås-projektin alkua, mutta vetäytyivät, koska he katsoivat, että kalliot olivat liian huonot, tai ehkä ne palkattiin vain antamaan arviointi..
Joten kai heillä pitäisi olla joku tunneli-insinööri palkkalistoillaan?

Ne harvat tiedot, jotka minulla on vuorista, sanovat, että se ei ole asia, jonka kanssa otetaan riskejä. Mutta uskon, että jos asia toteutetaan, ne, jotka aikovat sahata, tekevät parhaan arvion. Sen perusteella, mitä olen tähän mennessä saanut firmoilta, jotka tekevät tätä, he voivat "nähdä", mitä on mahdollista.

Bergin arvioiminen kuuluu geologille, kuten opin tänään. Nyrkkisääntö on ilmeisesti, että peitteen (kallion katon yläpuolella) paksuuden tulisi olla 1 - 1,5x leveys.

Räjäytyksiä voidaan tehdä, mutta jos peite on rajalla, tehdään usein kaivanto ja valetaan katto.

Katossa on useampia tiivistyskeinoja, yksi on injektointi, jossa kalliota täytetään sementillä ja joillakin muilla kemikaaleilla etukäteen. Ilmeisesti on myös piipohjainen maali, joka tiivistää hyvin. Jos haluaa puhtaita kallionpintoja, injektointi on paras vaihtoehto (esim. http://www.besab.se/Page.asp?PageId=158).

Kunta, jossa asun, ei vaatinut rakennuslupaa, koska alueen ulkopuoliset säännöt ovat täällä melko anteliaita. Mutta asun luonnonsuojelualueella, ja täällä se ei ole yhtä yksinkertaista. Joten kysymyksiä on esitetty lääninhallitukselle, jos poikkeuksia voidaan myöntää.

Lisäksi autotalli sijaitsee tänään maalla, joka tulee tutkia arkeologin toimesta ennen lapion iskemistä maahan.

Olet siis käynnissä rakentamassa? Olisi kyllä todella siisti projektiketju!

JLAINE sanoi:
Oletko siis rakentamassa? Siitä tulisi todella siisti projektiketju!
Noh, juuri nyt yritän selvittää edellytyksiä, mutta se vaikuttaa lupaavalta. Luulen kuitenkin, että se kaatuu luonnonsuojelualueeseen (ja kunnioitan sitä).

Tunteellisesti olen innoissani tehdä sen.

Hmm spontaanisti voisi ajatella, että pienin mahdollinen ympäristövaikutus olisi juuri se, että porataan reikä kallioon sen sijaan, että olisi erillinen rakennus, joka tarvitsee huoltoa ja maalausta ym. Lisäksi se tuskin tulee näkymään, sillä käsittääkseni vain autotallin ovi tulee olemaan näkyvissä koko rakennuksesta, ja tämän voi saada neutraalissa värissä, jos niin halutaan tai jopa naamioituna ;)

Aftonbladet huomenna:
Batman pysäytettiin lääninhallituksen toimesta

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.