Olen alkanut suunnitella elokuvahuonetta.
Ja näin jossain, että rakentaa itsenäinen rakenne muusta erilleen eristää ääntä melko paljon.
Mutta minulla on ongelma rajoitetun huonekorkeuden kanssa, joten kysymys kuuluu. Minkä kokoinen puutavara tarvitsen "kattopalkiksi"?? joka kantaa ainoastaan kaksoiskipsilevyn painon.
Huoneen leveys on 3,5m.
Jos haluat säilyttää mahdollisimman paljon huonekorkeutta, voit käyttää akustik regeln tai liimata kiinni akustik levyjä, joissa on reikiä saadaksesi parhaan äänen huoneeseen ja estääksesi äänen leviämisen muuhun taloon. Tai hieman suunnitellut äänieristyskatot. Siellä asennetaan ääntä absorboiva kangas/levy ja sitten kiinnikkeet tammesta, vaaleasta saarnista tai mieltymyksen mukaan 7-15 mm välein niin, että ääni ei kierrä, en löytänyt kuvaa viimeisestä arkkitehtiratkaisusta, mutta se on ehdottomasti tyylikkäin ratkaisu nyt.
Jos rakennat suljetun laatikon osb-regel-osb, jäykkyys kasvaa ja voit pienentää korkeutta. 45 mm riittää luultavasti regoille silloin. Mutta kysymys on, tarvitsetko todella irrottaa koko rakenteen.
Tarvitset myös huoneeseen ilmanvaihdon, onko sinulla ratkaisu siihen?
Piirretty kuva tilanteesta auttaa paljon ymmärtämisessä.
Jos näet tämän vaivan, oletko aloittanut ottamalla yhteyttä akustiikkakonsulttiin ennen kuin alat rakentaa? Pikkurahoja tässä yhteydessä.
Olen juuri siirtämässä sähkökeskusta talossa saman projektin aloitusta varten.....vaikkakin minulla on myös 25 tonnia kiveä ja betonia, jotka pitää poistaa ennen kuin voin alkaa rakentaa seiniä takaisin jne....
Jos rakennat suljetun laatikon tyyliin osb-koolaus-osb, jäykkyys kasvaa ja voit pienentää korkeutta. 45mm riittää sitten koolauksille. Mutta kysymys on, onko tarpeen tehdä koko rakenne irrotettavaksi.
Tarvitset myös huoneeseen ilmanvaihdon, onko sinulla ratkaisu siihen?
Piirretty kuva tilanteesta auttaisi paljon ymmärtämisessä
Vaikeaa piirtää puhelimella.
Mutta kyseessä on kellari raakalaatasta, jossa on 8" kattopalkit ja eristys.
Rakenne, jota mietin nyt, on ensin alusta lattia, jossa lattialastulevy. Kiinnitän sitten 3" teräsrunko seinäksi, jossa on kaksinkertainen kipsilevy tai Osb + kipsilevy
Sitten 2" kattopalkkeja, jotka kiinnitetään teräsrunkoon, joka tuetaan pienellä puupalalla. Ripustetaan myös nämä olemassa oleviin kattopalkkeihin ehkä 3:lla tällaisella per pituus: https://www.biltema.no/bygg/byggbeslag/hullband/monteringsband-galvanisert-2000017277#
Sitten 2 kerrosta kipsilevyä.
Jos tämä toimii, kuinka suuri väli tarvitaan kattopalkkeihin?
Kaikki rakennetaan 5 cm etäisyydellä betonista, tuuletuslistoilla ja pienellä tuulettimella, joka kierrättää ilmaa.
Ääniasiantuntijoiden palkkaaminen tai erikoistuotteiden ostaminen ei ole mahdollista. Yritän tehdä parhaani "sniikka" budjetilla.
Koska jäljellä olevat 20 m2 rakennetaan samalla lattialla ja listoilla, teräsrungot yksinkertaisella kipsilevyllä, kipsikatto, joka kiinnitetään olemassa oleviin kattopalkkeihin. Täysin uusi sähkö jne. 60 000 eurolla.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.