Olen tekemässä kylpyhuoneremonttia ja olen nyt avannut seinät mahdollistaakseni piilotetun putkiston. Nykyiset vaakasuorat koolaukset ovat vain 45mm, joten minun täytyy lisätä sisäseinän syvyyttä 25mm.

Ajattelen laittaa 28x70 harvalaudoituksen pystysuoraan kt30 tai kt45, jotta en vie huoneesta enempää tilaa kuin on tarpeen. Tämän jälkeen laitetaan vaneria ja kipsiä.

Ottaisin mielelläni vastaan palautetta tästä ratkaisusta, tai vaihtoehtoisia ehdotuksia siitä, miten voi tehdä sen paremmin?

Badrumsrenovering: Träväggar med exponerade rör och en kartonglåda i centrum, förberett för ytterligare arbeten och materialläggning. Badrumsrakennusprojekti: avatut seinät, joissa näkyy pystysuuntaiset 45 mm puupaneelit ja putkistot taustalla piilossa seinän sisässä.

Olen tällä hetkellä täsmälleen samassa tilanteessa, ja johtopäätökseni on seuraava:

"Säker vatten" sanoo, että sääntöjen mukaan koolingit tulee olla vähintään 45x70. "Säker vatten" ei sano, että on riittävää, että ontelo on 70 mm. Paneelin asettaminen tai olemassa olevien koolinkien laajentaminen 25 mm:llä (45+25=70) ei siis riitä toiminnon ja sääntöjen täyttämiseksi.

Jos ei olisi niin, että toisella puolella olisi asennettuna keittiö laattoineen tiskialtaan yläpuolella, olisin purkanut koko seinän ja rakentanut uuden. Sen sijaan ratkaisuni on yksinkertaisesti sahata aukot vaakasuuntaisiin vaakapalkkeihin kohdissa, joihin aion asettaa pystysuuntaiset pystypalkit, eli poistan 45 mm leveän alueen 450 mm cc-etäisyydellä. Jotta en vaarantaisi olemassa olevaa seinää, "uhraan yhden senttimetrin huoneen koosta", eli jätän senttimetrin olemassa olevasta koolingista. Siis: sahaan olemassa olevaan vaakasuuntaiseen vaakakoolinkiin reiän, joka on 35 syvä ja 45 leveä. Näin ollen jätän 10 mm jäljelle olemassa olevasta vaakakoolingista. Aion tehdä sahaukset pyörösahalla ja irrotan puun taltalla. Sitten säädän syvyyttä käsijyrsimellä, jotta mikään ei törrötä, eli varmistan 35 mm syvyyden kaikkialla. Jos on oksia tai näen, että syyt ovat vinot, en tee niin syvää sahausta pyörösahalla, vaan käytän käsijyrsintä enemmän. Tämän jälkeen voin asentaa pysty 45x70-koolingit 450 mm cc "Säker vatten"-suosituksen mukaisesti. Jos haluan varmistaa, että vanha seinä (jotta keittiökaapit eivät taivuta seinää), voin laajentaa (ruuvaamalla ja liimaamalla kiilaa, joka on 70+10-45 = 35 mm) vanhojen vaakasuorien holstereiden ulkopuolelle, johon sitten ruuvaan 15 mm:n konstruktiolevyyn.

EDIT: Sain aivopierun ja kirjoitin vahingossa pystysuorat vaakasuorien sijaan. Muutettu nyt.

Viimeksi muokattu:
S senap sanoi:
Sen sijaan ratkaisuni on yksinkertaisesti irrottaa pystytolpat siitä, mihin ajattelin laittaa pystypuutolpat.
Tiedätkö, että pysty ja pystysuora ovat sama asia?

Vaaka = horisontaalinen

Violina Violina sanoi:
Tiedätkö, että vertikaalinen ja pysty ovat sama asia?

Vaakatasossa = horisontaalinen
Sain ilmeisesti aivokatkoksen. Muutettu nyt. Kiitos Violina!

• Tykkään
Violina
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.