Mitä suosittelette puutavaraksi uusien ulkorakennuksen ovien tekemiseen kuvan mukaan?
Tarkoitan, pitäisikö ostaa ulkoverhouspaneeli vai jotain muuta?

• Vanha, kulunut puurakenteinen ulkorakennusovi, jossa on havaittavissa halkeamia ja kulumaa alareunassa, punaisella seinäpaneelilla ympäröitynä.
Viimeksi muokattu:
Tallsan Tallsan sanoi:
Mitä rekommenderar suosittelette uudelle ulkorakennuksen oville kuvan mukaan?
Ajattelin käyttää kokoa 145X22 mm, koska alkuperäinen on 1" paksu ja leveydet vaihtelevat paljon.
Käytä yhden tuuman lautoja vaihteleville leveydelle, jos tämä toimi hyvin aiemmin.

Tarkoitan, pitäisikö ostaa ytterpanel vai mitä?

Kaikki minun ulkorakennusten ovet ovat ulkopuolelta viistoponttiset, pontti tekee niistä tiiviit ja "siisti" V-viisteen ansiosta.
Musta on tyylikäs.

Protte

Mutta ulkoverhouspaneeli käy luultavasti myös hyvin, tulee ilmastoitu jos rakoja ei rimota.

F fribygg sanoi:
Käytä yhden tuuman lankkuja vaihtelevan levyisinä, jos tämä on toiminut hyvin aiemmin
F fribygg sanoi:
Käytä yhden tuuman lankkuja vaihtelevan levyisinä, jos tämä on toiminut hyvin aiemmin
Tarkoitan, pitäisikö ostaa ulkoverhous vai mitä?

prototypen prototypen sanoi:
Kaikissa ulkorakennukseni ovissa on viistepontti ulkopuolella, se tiivistyy pontin vuoksi ja on "siisti" V-viisteellä.
Musta on siisti.

Protte

Mutta ulkovuori käy hyvin myös, siitä tulee tuulettuva, jos ei kiinnitä rimoja rakoihin.
Ok Protte, nyt mietin tämän kasaamista ruuveilla. Mitä ruuvia suosittelet tähän? Paksuus on ulkovuori 22 mm + sääntö sisäpuolella 45 mm tai 50 paksu (on omia tuumamitoilla), eli 67 mm tai 72 mm kokonaispaksuus.

Viimeksi muokattu:
Tallsan Tallsan sanoi:
Vad rekommenderar du för skruv till detta.
50 - 60 mm skulle jag nog ta.

• Tykkään
Tallsan
  • Laddar…
Olen käyttänyt 120 mm raakaponttia.

Ja olen joka kerta joutunut säätämään höylällä/sahalla, kun portit turpoavat syksy-/talvisäässä.

Jätä siis liikkumavaraa puulle.

/ATW

nikasp
A ArneTW sanoi:
Olen käyttänyt 120 mm raakapontti.

Ja joka kerta olen joutunut säätämään höylällä/sahalla porttien turvotessa syksy-/talvisateisessa säässä.

Jätä siis liikemarginaali puulle.

/ATW
Lasketko leikiksi :crysmile: Oveen, jonka tein ulkohuussiin, turposi kiinni todella tiukasti. Onneksi sain koputtaa oven auki avoimen ikkunan kautta. Nyt, kolme vuotta myöhemmin, tein 135x50 oven leikkimökkiin, jota olen rakentanut jo jonkin aikaa. Se istuu kuin kallio. Täytyy irrottaa saranat ja yrittää ruuvata jotain, jolla voin vääntää, jotta voin ottaa oven pois ja höylätä hieman. Luulin oppineeni edellisestä virheestäni ja että minulla oli tällä kertaa hyvä runko.

Ulko-ovet ovat yleensä 1-1,5 metriä leveitä, kaikki omani ovat tehty 1 tuuma 5 "rimoilla" ja 2 tuuma 5 sarana puolella ja 19 mm viistetty pontti, joka tekee niistä hieman sirompia.

Tallsan Tallsan sanoi:
Ok Protte nyt mietin tämän kokoamista. Mitä ruuveja suosittelet tähän, kun ulkopaneelin paksuus on 22 mm + sisäpuolen runko 45 mm tai 50 paksu (minulla on omat tuumamittaiset) eli paksuus 67 mm tai 72 mm yhteensä.
Käytän paljon gyproc-ruuveja tässä tapauksessa 40 mm

Protte

Ok miksi he ovat tehneet tämän loven sääntöön? Puinen rakenne, jossa näkyy lovi palkissa.

Jotta viistotuki ei liukuisi vaakasuoralla........

Protte

• Tykkään
Tallsan
  • Laddar…
Tallsan Tallsan sanoi:
Ok miksi he ovat tehneet tämän loven sääntöön? [kuva]
Jotta viistoside (joka estää oven roikkumisen) pysyy paikoillaan tukevasti. Jos se on vain naulattu oviin, naulat voivat taipua voiman vaikutuksesta.

• Tykkään
Tallsan
  • Laddar…
Ok, sitten teen samoin uusille oville!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.