2 867 lukukertaa ·
33 vastausta
3k lukukertaa
33 vastausta
Puulattia, eristys vai ei?
mökkineni seisoo palikoiden päällä, joten kesällä voin kurkistaa sen alle... jouduin kaivamaan kuopan mökin eteen viime kesänä ja laittamaan sinne uppopumpun, kun maa ei vetänyt 91 mm vettä 3 päivässä (lähellä jokea ja vanhaa metsämaata)... AMU-mökki rakennettiin 70-luvulla opetusmielessä joidenkin AMU-keskusten puusepänlinjalla, siitä nimi.
Runkorakentaja
· Kristinehamn
· 141 viestiä
Ah, onko sinulla kosteusmittari, jotta voit tarkistaa arvon? On vaikeaa antaa neuvoja, mutta minkään päälle rakentaminen ei mielestäni koskaan ole ollut hyvä idea.kenth gustafsson sanoi:
min mökki on perustusten päällä, joten kesällä voin tarkistaa sen alta...
kesällä kaivoin kuopan mökin eteen ja laitoin sinne uppopumpun, kun maa ei imeytynyt 91 mm kolmessa päivässä (lähellä jokea ja vanha metsätontti)... AMU-mökki rakennettiin 70-luvulla koulutusmielessä tietyissä AMU-keskuksissa, puutyölinjalla, siitä nimi.
Noin nolla.S Slottsfrun sanoi:
+18C yläpuolella ja -20C alapuolella antaa -1C keskiarvoksi. Sitten on monia eri tekijöitä, jotka vaikuttavat niin, että arvo voi olla muutaman asteen ylös- tai alaspäin.
Se riippuu... monista asioista.S Slottsfrun sanoi:
Attefallin talo. Minulle se tarkoittaa, että se toimii ehkä vierastalona ja on siten asuttu joitain viikkoja vuodessa. Silloin pitäisin 12-15C normaalisti ja lisäisin lämpöä, kun siellä asutaan. Mikä lämpötila on sopiva, riippuu siitä, mitä siellä asuvat pitävät mukavana, sekä ehkä siitä, käytetäänkö sitä vain nukkumiseen, mutta ei päivittäiseen oleskeluun. Silloin lämpötila voi olla hieman alhaisempi.
Pääasiassa se on mielestäni taloudellinen kysymys.
Jos käyttäisin sitä kotitoimistona (paikallaan oleva työ), haluaisin, että se olisi 23C, etten palelisi.
Lattialämpötila riippuu siitä, kuinka paljon eristystä on, mutta koska se on uudempaa attefallin rakennetta, sen pitäisi olla suhteellisen hyvä eristyspaksuus. Koska se seisoo pilareilla, sillä on ulkoilman lämpötila alapuolella, mikä tekee lattian kylmäksi, kun on kylmä ulkona. Jos se olisi tuulettuva alapohja tai laatta maalla, lattian alapuolinen lämpötila ei olisi yhtä kylmä kuin ulkoilma, joten lattia ei olisi yhtä kylmä.
Oletan, että lämpötilamittaukset on tehty termometrillä? Mitä VP:n kontrolli sanoo, ei ole merkitystä.
Klikkaa tästä vastataksesi