Hei,
Olen parhaillaan purkamassa kaakelia ja klinkkeriä vanhasta kylpyhuoneesta. Talo on 50-luvun omakotitalo, jossa kylpyhuone on kellarikerroksessa, puoliksi maan alla. Huomasin aiemmin kellarin tuoksuvan oudolta, kun muutimme sisään noin kaksi viikkoa sitten ja olen todennäköisesti onnistunut paikantamaan hajun kylpyhuoneeseen sulkemalla ovet ja nuuskien. Valitettavasti hajuaisti on nyt tottunut hajuun, mutta pari ystävää huomautti, että siellä haisi homeelle.
Kylpyhuoneen kahdella ulkoseinällä on puuvillaa rappauksen takana, mutta se näyttää silti ihan kuivalta. Voiko silti olla niin, että puuvilla on alkanut homehtua tietyissä paikoissa? Olen lukenut, että puuvilla on muuten hyvä materiaali, joka kestää kosteutta pH-arvonsa vuoksi ja voi lisäksi hengittää, mutta kylpyhuoneessa, kestääkö se todella sen kosteusrasitteen?
Tällä hetkellä en tiedä, pitäisikö minun purkaa puuvilla vai jättää se paikalleen, koska en ole täysin varma, onko se hajun aiheuttaja. Olen samalla hieman kiinni tässä ketjussa, joka mielestäni antaa ristiriitaisia viestejä:
http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/14428-traeullit-mot-kaellarvaegg.html
Terveisin,
Petteri