Mikael_L
Tjaba.
Olen kiinnostunut asentamaan mineritlevyn tulevan takan taakse, sitten levittää ohut kerros rappausta tai tehdä jotain muuta, mikä antaa rappausrakenteen ja lopuksi maalata valkoisella silikaattimaalilla (se kestää kai lämpöä?).

Haluaisin myös, että pinnassa olisi vähän raitoja, tai jotain, mikä näyttää rappaukselta. En tiedä mitä se nimeltään on, harjattu pinta?
Jotakuinkin näin:
post-1013-1216129067_thumb.jpg

Toivon, että jollakulla on vinkkejä siitä, millainen materiaali mineritlevylle voisi olla sopiva.

Miksi ei verkkoa ja tasoita 20 mm rappauksella?
En tiedä, voitko saada sen rakenteen muovirappauksella.

Mutta en ole varma.

Mikael_L
Nyt en ollut ajatellutkaan, että se laitettaisiin niin paksuksi, mutta jos sen täytyy olla niin, niin sitten se olkoon niin. Kamiina ei ole vielä paikallaan, joten kaikkea voi vielä siirtää hieman. :)

Saadaksesi sen rakenteen riittää, että maalaat struktuurivärillä.

Mikael_L
Sen täytyy joka tapauksessa kestää tiettyä kohonnutta lämpötilaa pitkän ajan. En oikein tiedä, kuinka kuumaksi se siellä tulee, mutta esimerkiksi en usko, että muoviväri kestäisi sitä pitkään.

Voiko silikaattiväriin sekoittaa hiekkaa ja maalata sillä?

haluaisin vain sanoa, että heidän myyjänsä mukaan mineritia ei saa puhdistaa, vaan käytä ulkona Aquapanel-levyä sen sijaan.

• Tykkään
Therese von Hackwitz
  • Laddar…
Mikael_L sanoi:
Sen täytyy joka tapauksessa kestää hieman kohonneita lämpötiloja pitkien ajanjaksojen ajan. En tiedä tarkalleen kuinka kuumaksi se tulee siellä, mutta esim. muovivärin en usko kestävän pitkään.

Voiko silikaattimaaliin sekoittaa hiekkaa ja sitten maalata sillä?
Voi ja saa. Tein niin itse kerran. Tosin ei kaminan takana.

Sen pinta pitäisi melkein voida saada aikaan kalkkiharjalla. Jos on kevyt käsi ja rappaus on hienorakeista, sen pitäisi onnistua.

S
väri kestää kuumuuden. ainakin 2 vuotta.
poltetaan joka päivä talvella

Mikael_L
Fredrik.engdahl sanoi:
vill bara säga att man inte får putsa på minerit enligt deras försäljare utan andvänd Aquapanel utvändiga skiva istället.
Mutta mitä minerit oikeastaan on skit-skiva. :O

Onko se tehty sokerikuorrutuksesta tai ... :x

Menee rikki jos se laatoitetaan, menee rikki jos se rapataan ... :@

Vain masonit ja treetex ovat huonompia levyjä. En koskaan koskaan koskaan enää osta mineritlevyä. :@

Ota Aquapanel mutta osta 2. Rikkoudut yhden ennen kuin se on paikallaan.

Ottaisin minerit ja pohjustaisin primerilla + hiekalla. Sitten "maalaisin/kitatisin" värjätyllä kitillä. Struktuuri tapetointiharjalla.

Valmis. Mutta näin minä tekisin.

Miksi ei verhoilla graniittikivellä?
Tai vain käyttää ulkokäyttöön tarkoitettua kiinnityslaastia klinkkeriin ja luoda struktuuri siihen? Se on usein sementtipohjainen.

Viimeksi muokattu:
Mikael_L
Joo fix pitäisi luultavasti myös toimia "putsaamiseen", melko ohut kerros.

Niin, jos minerit kestää fixin sitten ... :x

Minulla on jo muutamia minerit-levyjä, joita olen halunnut käyttää.
Mutta jos minerit-levyt ovat niin huonoja, ehkä minun täytyy heittää ne pois. Ja sen sijaan ostaa laatulevy, jota kutsutaan gipsskivaksi. d^_^b

Kipsilevyjä ei saa käyttää palosuojana takkojen takana. Yritin. Se oli ei.

Mikael_L
Minulla on jo hyväksytty etäisyys syttyvästä seinästä kunnossa. Mutta haluan tehdä seinästä hieman tyylikkäämmän.

Graniitti mineritillä. Etkö pidä siitä?

• Takka edessä tummasta kivestä tehty seinä, jossa on pitkä savupiippu. Tausta näyttää huoneen, jossa on keittiö ja puulattia.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.