Tiedän, että siitä on keskusteltu kipsistä takan takana. Mutta minulla on kollega, joka sai takan asennettuna myyjän asentajilta, eikä ollut ongelmia olla kipsi takan takana myyjän ja nuohoojan (Landskrona kunta) mukaan.

Fredrik.engdahl sanoi:
tiedän, että siitä on keskusteltu kipsistä takan takana. Mutta minulla on kollega, joka sai takan asennettua myyjän asentajien toimesta, eikä siinä ollut mitään ongelmaa kipsin olevan takan takana myyjän ja nuohoojan mukaan (landskrona kommun)
Se liittyy takan asennusohjeisiin. Joitakin voi asentaa 100 mm päästä palamattomasta materiaalista.

Mikael_L
kamilenski sanoi:
Graniitti mineritillä. Etkö pidä siitä?
Onko se kotonasi?

Näyttää siltä, että olet varastanut meidän pohjapiirroksen, tyyliin ... :)

Mutta hienoa kiven kanssa kuten kaminan takana, olen myös harkinnut, mutta sitten alkanut miettiä jotain, joka näyttäisi valkoiseksi maalatulta rapatulta seinältä.
Mikään ei ole vielä päätetty ...

;)

Harkitse, että valkoinen taipumus muuttua keltaiseksi tai harmaaksi.
Minulla oli valkoinen hetken aikaa. En tee sitä uudelleen. Likaisuus tarttuu.

S
s0502y? se sävy on jo hieman likainen. ota minerit (tai kipsi jos haluat). maalaa rakenteella. maalaa värillä se on kestänyt kaksi vuotta (and still going strong) minulle

Mikael_L
SBH sanoi:
ota minerit (tai gipsi jos haluat). maalaa rakenteella. maalaa värillä on kestänyt kaksi vuotta (ja vieläkin kestää) minulle
Oletko käyttänyt tavallista sisämaalia, muovimaalia? Mietin vähän mitä se maali ajattelee niistä puolikorkeista lämpötiloista, jotka aina syntyvät kun poltetaan?

Mitä vinkkaat tehdä rakenteella?

kami, olen nyt miettinyt uudestaan laattoja seinässä takana, mutta vaikka olen tosi innokas :cool: niin olen palannut takaisin siihen, mikä olisi todella helppoa, eli maalata/hujata esiin rapattu ulkonäkö. ;) Minun täytyy tarkistaa jonkun maalikauppiaan kanssa, mitä tapahtuu jos sekoittaa hiekan silikaattimaaliin.

Jumalan tähden!

ÄLÄ MAALAA TAVALLISELLA VÄRILLÄ!!!

Testasimme kerran poikani luona Hornbach seinämaalilla. Lämpötiloissa yli 55-60 astetta maali alkaa päästää ulos jotain hirveää hajua. Kuten palanut muovi. Ei voinut olla sisällä.
Sitten piti lämmittää/tuulettaa 2 viikon ajan. Haju jää! Kirvelee silmissä...

Älä tee sitä.

S
rakenne väri, käytetty nordsjö seinä maali
kuinka rakenne tulee, sinun täytyy melkein testata. sivellin, tela, sieni tai jotain muuta hyvää

Mikael_L
kamilenski sanoi:
Graniitti mineritillä. Etkö pidä siitä?
Tänään olen laittanut klinkkeriä lattialle.

Ja olen myös käynyt katsomassa vähän klinkkeriä, miettien mikä voisi sopia seinälle.
Mutta se voi silti olla jotain maalattua ... ;)

En halua menettää byggahus kaveria ;)

Testaa väri paistinpannussa ennen kuin maalaat!

Tänään olisin halunnut ruostumattoman teräksen takan taakse.

Mikael_L
kamilenski sanoi:
Tänään olisin halunnut ruostumattoman seinän takan taakse.
Miksi niin? :x

Näyttää hienolta.
Säteilee lämpöä.
Olen nähnyt sellaisen yhdellä. Hän kieltäytyi antamasta minun ottaa kuvaa :(

Haitta?
Kallis.
Täytyy puhdistaa usein.

Mikael_L
Aha, sillä tavalla. :)
Olin huolissani, että kotonasi oli tapahtunut jotain, tulipalo tai jotain sellaista...

Mutta r/f en todellakaan halua. :P

Mikael_L
Nyt olen tehnyt jonkin verran värien tutkimusta netissä.

Kaikissa löytämissäni väreissä näyttäisi olevan akryyli tai styreeniakryyli sideaineena.
Olen katsellut värejä, joita kutsutaan mm. silikaattiväri, sokkeliväri, rappausväri jne.

Ne vaikuttavat joka tapauksessa olevan samanarvoisia tuotteita.

Olen myös lukenut, että oikea silikaattiväri näyttää koostuvan kahdesta eri aineesta, jotka tulee sekoittaa juuri ennen käyttöä. Mutta mitään sellaista tuotetta ei näytä olevan tavallisissa värikaupoissa, ei myöskään Byggmaxissa, Julassa, Biltemassa ym.

Jos haluaisin välttää tavallista seinäväriä sen riskin vuoksi, että se kärsii lämmöstä, eivät myöskään nämä akryyliä sisältävät rappausvärit tunnu kovin hyviltä.

Mikael_L
Päivitys.
Silikonimaalia löytyykin tavallisesta maalikaupasta.
Esimerkiksi Beckers ja Caparol.

Lisäksi on olemassa dolomiittihiekkaa, jota voi sekoittaa maaliin, jos haluaa rappauksen kaltaisen rakenteen.
Tämä kuulostaa erittäin yksinkertaiselta ja hyvältä.

Mutta olen kohdannut ongelman pakkauskokojen kanssa.
Beckersin pienin koko on 3 litraa ja Caparolin pienin on 10 litraa, ja minun pitää maalata 2 neliömetriä ... :O

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.