Olen ajatellut purkaa seinän osakehuoneistostamme, joka koostuu rappauksesta ja puusta. Tämä on keittiön ja olohuoneen välissä. Yhdistyksemme epäröi tätä, sillä useammat asunnot ovat tehneet samanlaisia muutostöitä ja nyt ollaan huolissaan, että talo romahtaa kuin "korttitalo". Onko tämä mahdollista, jos itse seinä ei ole kantava? Olen kaukana alueen asiantuntijasta, mutta voiko rappauksesta ja puusta koostuva seinä olla kantava? Talo on rakennettu 1930-luvun alussa. Tietääkö joku, mitä voisi maksaa poistaa 2 metriä seinää ja jos tarvitaan pystyttää yläpuolinen tukipuu ym?
Kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan!
Jonathan

Puu- ja rappausseinä voi hyvinkin olla kantava... Palkkaa joku, joka voi tehdä arvioinnin paikan päällä, on lähes mahdotonta arvioida etänä ilman piirustuksia ym.

Seinä voi todellakin olla kantava. Ottaen huomioon rakenteen, arvaan että talo on varhaiselta 1900-luvulta? Näitä taloja rakennettiin enimmäkseen A-piirustuksista (Arkitekt) ja paljon ratkaistiin paikan päällä. Ei siis todennäköisesti ole piirustuksia, jotka kertovat kuinka talo on rakennettu, joten sinun on kutsuttava rakennusinsinööri sinne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.