Hei, olen miettinyt kaataa osan autotallin seinästä, jotta pääsen taloon.
Vähän tietoa.
90 kvm kellari
90 asuinpinta-alaa (kellarin päällä)
Rakennettu 63.
Tässä on hieno piirros, jonka olen tehnyt paintilla.
Siihen, mihin nuoli osoittaa, haluan kaataa. Kellarin katto on ilmeisesti valettu yhtenä kappaleena, joten oletan, että kaikki kellarissa on puoliksi kantavaa - mutta pienen reiän pitäisi kestää, eikö?
Ajattelin palkata työntekijän siihen, mutta ajattelin, että on yhtä hyvä tarkistaa ennen kuin soittaa, jos osoittautuu täysin mahdottomaksi.
(ja tehdä reikä oven kokoiseksi - kuinka kallista se pitäisi olla, jos palkkaa työntekijän?)
On vaikea kuvitella, että he olisivat valaneet holvin, joka on vain 10 cm, koska on niin paljon kantavia sisäseiniä - mutta koskaan ei voi olla varma, koska rakennusalalla kokeiltiin paljon 60- ja 70-luvulla.
Katso porraskäytävässä kuinka paksu holvi on. Jos se on 20 - 25 cm paksu (kuten nykyiset holvit ovat), niin en näe ongelmaa aukon tekemisessä ovea varten. Talo, jossa asut, olisi hengenvaarallinen, jos koko holvin kantavuus riippuisi vain siitä seinästä, jossa et edes aio avata aukkoa lattiasta "kattoon".
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.