Kuinka saan helpoimmin alas lähes 100 vuotta vanhan talon seinän?

Seinä on rakennettu tukevista laudoista molemmin puolin ja todennäköisesti eristetty purulla, arviolta 15-20 cm paksu.

Seinässä on luultavasti paljon nauloja sekä ristiin että rastiin.

Seinä on 2,60 m korkea ja 4,5 m pitkä.

Sen haluaisi tietenkin poistaa mahdollisimman helposti.

Onko tigersaha metalliterällä oikea ratkaisu?

Minulle iloisena amatöörinä se kuulostaa hyvältä menetelmältä. (jos se ei ole kantava... ;) )

Njää, se kulkee vain puoli taloa läpi ja on palkin päällä, joten toivon, ettei näin ole :) Sen pitäisi olla se, joka kulkee toiseen suuntaan :) Aion kuitenkin rakentaa seinän 1 metrin päähän olemassa olevasta...

Käytä tiikerisahaa, mutta arvioi kuinka paljon sahaat kerrallaan, voi olla kantava, joten käytä "tiukentajaa" ennen kuin katkaiset kaiken.
Jotta jokin kannattelee koko rakennetta... onnea matkaan

Kuulostaa oudolta, että olisi eristetty sisäseinä siltä ajalta.

Minulla on talossa paljon seinälautoja. Ne ovat usein kiinnitetty ylhäältä ja alhaalta runsailla määrillä viistoon lyötyjä nauloja. Niille, jotka olen joutunut purkamaan, on käytetty jotakin seuraavista menetelmistä hyvällä menestyksellä:

Väkivaltainen: Laita tigerisaha pitkällä, karkeahampaisella bimetalliterällä keskelle seinää ja leikkaa se vaakasuoraan poikki. Taivuta seinän osia etu- ja takapuolelta. Viistoon lyödyt naulat tulevat näin ulos.

Varovainen, sopii hyvin, jos haluaa kierrättää puutavaran: Irrota seinä kerros kerrokselta, kunnes pääset lautalautaan. Leikkaa viistoon lyödyt naulat ylhäältä ja alhaalta ohuella, hienohampaisella metalli- terällä tigerisahassa. Irrota lauta kerrallaan.

Älä aliarvioi riskiä, että seinä on kantava! Jos seinä kulkee kohtisuoraan kattorakenteita vasten ja suunnilleen talon keskellä, on suuri riski, että kattorakenteiden alempi tukipuu on jatkettu suoraan seinän yli melko vähäisellä limityksellä. Jos talossa on toinen kerros, on tiedettävä, mihin suuntaan lattian kannatuspuut sijaitsevat. Ne voivat myös olla jatkettu suoraan seinän yli. 100 vuotta sitten liimapuupalkkeja ja erikoisrakennuskiinnikkeitä ei ollut paljon...

Hitsi, nyt minua alkoi hieman jännittää kumminkin...

Seinä kulkee kohtisuoraan kattotuoleihin nähden, mutta on kerroksen ylempänä. Seinä kulkee ulkoseinästä savupiippuun, savupiipun toisella puolella ei ole seinää, mutta silti yläkerta.

Toinen seinä kulkee vastakkaiseen suuntaan koko talon läpi (aika tarkalleen keskellä), lukuun ottamatta savupiippua ja oviaukkoja... myös siellä on yläkerta.

Savupiippu on T:n muotoinen alakerrassa, mutta ei yläkerrassa, jos siitä on jotain apua...

Kuten sanottu, pidä tarkasti silmällä kattoa. Poistimme ei-kantavan seinän ja silloin katto laski 3 cm. Me asetimme tunkit ja laitoimme palkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.