Kysymys täysin päinvastaisesta rakennustekniikasta - purkutekniikasta!

Olemme siirtäneet keittiön toiseen huoneeseen ja vanhan keittiön lattia on niin huonossa kunnossa eri tavoin, että se pitää kokonaan vaihtaa. Se on vanha kerrostalo, jossa on puulattiat, mutta joskus aikaisemmin keittiön penkkien vieressä on ollut kivilattia. Laudat on poistettu, lastulevy ruuvattu palkkien päälle, sen jälkeen kipsilevy ja sitten kivilaatat. Se osoittautui helpommin sanotuksi kuin tehdyksi poistaa tämä... Kivilaatat ovat niin tiukasti kiinni, että ne ennemmin katkeavat kuin irtoavat yrittäessä hakata niitä pois. Olen yrittänyt vääntää vähän sorkkaraudalla lastulevyn alta, mutta se ei tietenkään liiku yhtään. Saumojen laattojen välillä ovat suhteellisen leveät ja ajattelin, että ehkä voisi käyttää puukkosahaa suoraan sauman, laastin, kipsin ja lastulevyn läpi molemmin puolin palkkia ja sen jälkeen vääntää irti se, mikä jää palkille. Onkohan olemassa sahanterä, joka selviytyy siitä, vai kuulostaako se vain yleisesti huonolta idealta?

Olen tehnyt samanlaisen operaation, mutta silloin oli 24 mm mäntylattia, joka oli liimattu lattialastulevyyn. Säädin pyörösahan ja aloitin. Mielestäni puukkosaha saattaa hypätä liikaa, mutta voit aina kokeilla.

Automaatti taltta leveällä litteällä terällä?

Oikeastaan äänekkäät sähkötyökalut ovat minusta melko epämiellyttäviä käyttää, joten kaakelipoistaja voisi sopia minulle, vaikka kyseessä on varmasti viisi neliötä laattoja, jotka ovat kiinni todella hyvin. Kysymys on, onko vaivan arvoista. 150 kruunua ei sinänsä ole suuri sijoitus kokeiluun. Sahan käyttö suoraan lattian läpi tuntuu melkein pahemmalta kuin kuviosahan, mutta se voi ehkä tuottaa paremman tuloksen... Vuokrata piikkauskone on ajatus, joka on tullut mieleen, mutta kyseessä on silti viisi neliömetriä, jotka on poistettava laatalta kerrallaan - ja sen jälkeen jää vielä kipsi ja lattialastulevy.

Bonae sanoi:
Mielestäni äänekkäät sähkökoneet ovat aika epämiellyttäviä ajaa, joten laattapoistaja saattaisi olla jotain minulle, mutta kyseessä on varmasti viisi neliötä klinkkeriä, jotka istuvat todella hyvin. Kysymys kuuluu, onko vaivan arvoinen. 150 kruunua ei tosin ole mikään suuri sijoitus testata. Käyttääksesi pyörösahaa suoraan lattian läpi tuntuu melkein vielä pahemmalta kuin pistosaha, mutta se saattaa antaa paremman tuloksen... Vuokrata autokone on ajatus, joka on tullut mieleeni, mutta edelleen on laatan verran viisi neliöä, joka pitää poistaa - ja sitten jää vielä kipsi ja lastulevy.
Jos sinun on valittava sähkötyökalujen välillä, uskon, että pyörösaha tekee työn sekä kätevimmin että nopeimmin. Jos menet lastulevyn läpi terällä, ei ole monta leikkausta, joita tarvitset viidellä neliöllä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.