Panosta oikeisiin levyihin, näitä ei ole tarkoitettu tasoitettaviksi sileiksi ja on suuri riski, että ne halkeavat tulevaisuudessa, en suosittele sitä. Käytin Norgips Plan 13 -levyjä katoissani, joissa on upotetut reunat ympäriinsä, ja tuloksesta tulee täydellinen, joka myös kestää.
 
  • Tykkään
snowjim
  • Laddar…
J
snowjim sanoi:
Näyttää todella hienolta, juuri tuollaisen haluaisin saada!

Aion selvittää, kestääkö sisäkatto todella eristyksen painon, muistelen, että kun katsoin ullakolla eristyksen alla, se näytti lastulevyltä.

[bild]

Sanot, että linkitän oikeaan levyyn, mutta sen reunat ovat pyöreät? Eli siitä tulee ruutukuvio, kun sen asentaa. Täytätkö sen manuaalisesti tasoitteella? Miksi ei valita levyjä, jotka ovat täysin tiiviit toisiaan vasten, jos haluaa sileän katon? Vai annatko lasikuitukankaan hoitaa siirtymät ilman tasoitetta? Epäilen, että lasikuitukangas auttaa hallitsemaan talon liikkeitä niin, että katto ei halkea?
Et voi välttyä saumojen tasoitukselta, valitsitpa mitkä levyt tahansa, jos haluat sileän katon. Ensin tasoitetaan ja hiotaan täysin sileäksi, sitten liimataan kangas ja sitten maalataan. Toki voi valita täysikokoiset levyt, mutta ne ovat hankalia asentaa yksin ilman levyjen nosturia. Vinkki pienemmistä levyistä viistotuilla reunoilla on, että ne ovat sen verran pieniä, että niitä voi käsitellä itse.
 
J
Stefan N sanoi:
Panos oikean tyyppisiin levyihin, näitä ei ole ajateltu tasoitettaviksi ja on suuri riski, että ne halkeavat tulevaisuudessa, en suosittele sitä.
Käytin Norgips Plan 13 kattoihini, jotka on upotettuina reunoiltaan ja tulos on täydellinen ja kestävä.
Se on kangas, joka vahvistaa saumakohdat. Tavalliset levyt ovat vain upotettuina pitkiltä sivuilta ja kokemukseni mukaan on vaikea saada hyviä tuloksia nauhan ja tasoitteen kanssa lyhyillä sivuilla. Valossa näkyy kohouma. Tietysti suuremmilla levyillä on vähemmän saumoja tasoitettavaksi. Mutta en ole samaa mieltä siitä, että pienemmät levyt eivät soveltuisi tasoitukseen. Tasoitathan joka tapauksessa täysikokoisen levyn lyhyen sivun samalla tavalla saadaksesi tarpeeksi kittiä saumaan.
 
Suunnitelma 13 on juuri sen vuoksi upotettu ympäriinsä, jotta vältetään pullistumia lyhyissä saumakohdissa.
 
J
Stefan N sanoi:
Plan 13 on juuri siksi upotettu ympäriinsä, jotta vältetään kuprut saumakohdissa.
Jaa, silloin asia on selvä. En tiennyt, että sellaista on olemassa. No, kaikki katot on asennettu, enkä aiokaan tehdä niitä uudestaan, ellei se ole tarpeen ☺
 
Stefan N sanoi:
Kerros 13 on siksi upotettu ympäriinsä, jotta vältytään kuhmuista lyhyiden saumojen kohdalla.
Mitä tämä tarkoittaa? Voiko näin välttää koko katon päällystämisen lasikuidulla? Vai tehdäänkö se joka tapauksessa? Käsittääkseni reunat on viistottu siten, että levyt pysyvät paremmin yhdessä. Ne eivät kuitenkaan ole kuin klikattava lattia, joka pysyy tiukasti yhdessä ilman liimaamista?
 
Olen kiertänyt ympäriinsä ja ihmetellyt, mikä rakenne on laitettu kattoon, ovatko ne vain paksuja lastulevyjä vai onko kyseessä jokin erityinen levy, jonka voi purkaa ja johon voi kiinnittää kipsiä?

Joten otin esiin ruuvimeisselin ja avasin yhden levyistä, tältä se näyttää:

12zO79i.jpg
http://i.imgur.com/12zO79i.jpg

ebxjIl4.jpg
http://i.imgur.com/ebxjIl4.jpg

MDjcY4R.jpg
http://i.imgur.com/MDjcY4R.jpg

Joten se vaikuttaa olevan jonkinlainen erikoislevy, jossa on sisäänrakennettu äänieristys. Jokaisessa levyssä näyttää olevan massiivipuiset kehykset, jotka on päällystetty ohut lastulevy molemmilta puolilta (ylöspäin ullakkoa ja alaspäin asuintilaa kohti). Koska levyt eivät ole kovin leveitä, ne muodostavat melko kestävän rakenteen. En kuitenkaan nousisi seisomaan niiden päälle kuten sähköasentajamme teki.

Oletan, että tässä näkyy kattotuoli:
dGe5Wse.jpg

Siinä voi myös nähdä eristyksen, ja se voidaan puristaa alhaalta ylöspäin.

Kun mittaa paksuuden, saa seuraavan tuloksen:

GaxqgRU.jpg
http://i.imgur.com/GaxqgRU.jpg

Gwd7LAA.jpg
http://i.imgur.com/Gwd7LAA.jpg

xhrEU8k.jpg
http://i.imgur.com/xhrEU8k.jpg

Toisin sanoen, ne ovat noin 2 cm paksuja ja koska ne sisältävät hieman massiivipuuta, niiden ei pitäisi taipua.

Talo on halvempaa massatuotantoa, joten nurkkia on saatettu leikata siellä täällä, ja tämä katto voi olla yksi niistä, joissa on päätetty laittaa vain sisäkatto ilman lisäohjeita ja juttuja.

Minun täytyy mennä ylös ullakolle ja katsoa, ​​voinko löytää saumoja tai vastaavaa eristyksen alta, mutta tällä hetkellä minusta tuntuu, että tämä sisäkatto on laitettu koko taloon ja että se nousee ullakolle ja kantaa eristyksen. Kylpyhuone on ainoa hiljattain remontoitu huone, ja sinne on asennettu toinen katto, mutta on täysin mahdollista, että se on asennettu olemassa olevan päälle. Katto siellä näyttää olevan hyvin ohut, joten se ei ole ollenkaan mahdotonta.

Jos olen oikeassa, se tarkoittaa, että jos puran keittiön katon, avaan ullakolle. Siellä ei luultavasti ole mitään muuta, mikä tukisi sitä, esimerkiksi ristikkoa tai vastaavaa, koska levyt ovat osittain massiivipuuta. Epäilen, että jos tämä on totta, on parempi asentaa uusi katto suoraan olemassa olevan päälle?
 
snowjim sanoi:
Mitä tämä tarkoittaa? Onko tarpeen peittää koko katto lasikuidulla? Vai täytyykö se tehdä joka tapauksessa? Käsittääkseni reunat on viistetty niin, että levyt pysyvät paremmin yhdessä. Ne eivät kuitenkaan ole kuin klikattavat lattiat, jotka pysyvät tiukasti yhdessä ilman liimausta?
Ne tasoitetaan ja vahvistetaan vain saumoista paperiliuskalla ja asennetaan kuten tavalliset levyt.
 
Joten, jos ymmärrän oikein, minun pitäisi siis tehdä seuraavaa:

1. Ostaa kipsilevyt kerros 13
2. Kiinnittää ne suoraan olemassa olevaan sisäkattoon ja varmistaa, että ruuvit kiinnittyvät tukevaan materiaaliin
3. Hioa levyjen väliset siirtymät, jos ne ovat epätasaisia
4. Asettaa nauhat, jotka sopivat kerros 13 "uurteisiin"
5. Kittaa ruuvit ja nauhat
6. Hioa
7. Pohjamaalata
8. Maalata peittävällä maalilla

Kuulostaako tämä oikealta tavalta edetä? Voinko olla varma, etten saa halkeamia kattoon parin vuoden kuluttua? Kipsilevyjen etu, jotka ovat viistettyjä ja muodostavat siten suorakulmioita kattoon, on se, ettei mahdollinen halkeilu niiden välillä näytä epäsäännölliseltä.

Muuten vaihtoehto on ostaa toinen valmis sisäkatto, ne ovat yleensä ohuempia eikä niitä tarvitse todennäköisesti kittaa, hioa ja maalata. Epävarma mikä todella on paras tapa edetä, ehkä kyse on vain ulkonäöstä?
 
Pitäisikö minun asentaa glesspont jos valitsen kipsilevyn? Vai voinko kiinnittää ne suoraan olemassa olevaan rakenteeseen? Ja jos minun täytyy käyttää sponttia, kuinka paksu sen pitää olla vähintään, en halua vaikuttaa huonekorkeuteen liikaa negatiivisesti.
 
Kohta 1-8 näyttää hyvältä, mutta sinun täytyy kitata useita kertoja ja olla erittäin huolellinen, koska ei ole niin helppoa kitata kattoa, jos et ole tottunut siihen. Varmista myös, että olet tarkka hioessa, jotta et saa uraa sauman kohdalle. Lopetan aina, kun se näyttää hyvältä, vetämällä kierroksen leveällä kitillä (vähintään 40 cm leveä kitti) hienokittiä/levykittiä, jolloin siitä tulee todella hieno.
 
  • Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Kuulostaa siltä, että kipsikattojen kanssa on loppujen lopuksi aika paljon työtä, ainakin jos niiden pitää olla sileät ja hienot. Luulen, että Huntonitin asentaminen on todennäköisempää, se vaikuttaa olevan helppoa ja sujuvaa, jos voi hyväksyä suorakulmiokuvion, kuten meillä on muualla talossa.

Ikävä puoli on kuitenkin se, että minun täytyy asentaa harvatahtia Bauhausin mukaan, koska nykyinen kattoni on vain 2 cm paksu ja koostuu enimmäkseen masoniitista (massiivisella kehyksellä).

En ole löytänyt tietoa siitä, kuinka paksuja harvat paneelit täytyy olla, mutta näyttää siltä, että ne ovat noin 3 cm ja Huntinit on noin 1 cm, joten silloin rakennamme 4 cm korkeudelle 1 cm sijasta.

Ainoa vaihtoehto tälle on purkaa nykyiset 2 cm paksut levyt, jotka ovat paikallaan nyt, ja laittaa harvapaneeli suoraan kattoristikoihin. Tämä tarkoittaa, että minun täytyy poistaa kaikki eristykset keittiön päällä olevasta ullakkotilasta, koska siitä tulee avointa tilaa ullakolle. Kun harvapaneeli on paikoillaan, voin laittaa eristeet takaisin. Jos teen näin, talo nousee vain 2 cm nykyisen korkeuden yläpuolelle.

Miten te olisitte tehneet?
 
Nyt olen käynyt ullakolla ja katsonut mitä eristyksen alla on. Näyttää siltä, että siellä on lastulevyä, jossa on jonkinlaista paperia päällä. Paperi on mustaa alapuolelta ja ruskeaa yläpuolelta. Saumat ovat selvästi paljon leveämmät kuin lattialevyt sisääntulokerroksessa. Lisäksi voi nähdä, että siellä ei ole sopusäleikköä.

Fam8b8T.jpg
http://i.imgur.com/Fam8b8T.jpg
Tässä näkyy sauma
MoSyRRI.jpg
http://i.imgur.com/MoSyRRI.jpg
Tässä näkyy toinen sauma, ei kuitenkaan siellä missä paperi on eniten ryppyinen, vaan siellä missä on vain hieman ryppyä

F31FvWn.jpg
http://i.imgur.com/F31FvWn.jpg

tq8f3qg.jpg
http://i.imgur.com/tq8f3qg.jpg
Tässä nähdään molemmat saumat ja on nähtävissä, että levyt ovat suhteellisen leveitä.

96EZhsE.jpg
http://i.imgur.com/96EZhsE.jpg
moREnt2.jpg
Tämä on toisessa paikassa, mutta jälleen nähdään sauma
j034Dy0.jpg

Porasin myös suuremman reiän keittiöstä ja mittasin syvyyden ullakolle, ja siinä on 2,3 cm.

Arvaus on, että tämä on kokonainen tuote, eli vähän kuin parketti, mutta paksumpi ja sisäänrakennetulla ääni- ja lämpöeristyksellä.

Jos otamme nämä levyt alas, meidän on laitettava sopusäleiköt eristyksen pitävien palkkien väliin ja kiinnitettävä niihin kattolaatat. Tämä tarkoittaa, että se on erilainen ratkaisu kuin kaikissa muissa huoneissa.

Keittiön vieressä olevassa huoneessa meillä on 2,39, keittiössä on 2,37 sähköllä lämmitetyn lattian ansiosta, joka poistetaan remontin yhteydessä. Tämä tarkoittaa, että jos poistamme lattian ja rakennamme nykyisen kattorakenteen päälle sopusäleikön, saamme huonekorkeudeksi 2,35 cm, eli menetämme 4 cm.

Miten te tekisitte?
 
Mitä enemmän ajattelen sitä, sitä enemmän alan pohtia, että onko korjaaminen, kittaus, hionta ja maalaus kuitenkin niin paljon työtä verrattuna!?
 
Viimeksi muokattu:
J
En usko, että voit saada sen sileäksi katoksi, mutta jos voit korjata sen alkuperäiseen asuunsa, se kuulostaa parhaalta...

Eikö pitäisi muuten voida laittaa "renoveringsgips" (ohuempi) suoraan vanhan paskan päälle ja ruuvata / liimata ne vanhoissa levyissä kiinni? Eikö noiden levyjen alla ole koolauksia, joihin voi kiinnittää? Pitkät ruuvit...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.