Ajattelin purkaa kantavan seinän kodin keittiön ja olohuoneen väliltä valmistaakseni tulevaa keittiöremonttia varten.

Minulla on kaksikerroksinen talo, jossa on kellari ja ullakko, rakennettu vuonna 1938.

Aukon pituus on 4,2 m. Onko kenelläkään tiedossa hyvää ohjelmaa liimapuupalkin laskemiseen? Näin, että Moelvenilla oli joku sovellus tähän. Toimiiko se?

Vai pitäisikö vain valita järeämpi suora palkki ja sivupalkit?

Kaikki kommentit ilmoittamiseen yms. jätetään huomiotta, koska tiedän tämän ja olen tehnyt rakennusilmoituksen.

Pyydetään mitoitusapua.

/M

Mutta minun on sanottava, että se oli outo kunta. Mitä he hyväksyivät, ellei palkin mittaa?

haavard sanoi:
Mutta minun täytyy sanoa, että se oli omituinen kunta. Mitä he hyväksyivät, jos eivät palkin mittoja?

Ei niin vaikeaa, täytä vain paksuimmalla liimapalkilla, jonka löydät...

Moelvenin ohjelma toimii hyvin. On vain tiedettävä, mitkä arvot syötetään. Onko se alakerrassa, johon aukko tehdään?

mdab sanoi:
Moelvenin ohjelma toimii hyvin. Täytyy vain tietää, mitkä arvot syötetään. Onko alakertaan tulossa aukko?
Joo, se on sisääntulokerroksessa; minulla on kuitenkin sekä kellari, yläkerta että sisustettava ullakko, mutta en tiedä, mitä parametreja minun pitäisi syöttää.

Jos joku täällä aikoo auttaa sinua mitoittamisessa, tarvitsee tietää yläkerran koko ja seinän sijainti. Jos kyseessä on vain kantava seinä ja se sijaitsee talon keskellä, on sen laskeminen helppoa. Jos on useita kantavia seiniä, se on hieman hankalampaa.

memike sanoi:
Ei kovin vaikeaa, täytä vain paksuin liimapuupalkki, jonka löydät...
Silloin sinun on myös käytettävä paksuinta palkkia. Muuten väitteesi #1 kohdassa siitä, että olet tehnyt ilmoituksen, ei pidä paikkaansa.

haavard sanoi:
Silloin sinun on myös käytettävä paksuinta palkkia. Muutoin väitteesi #1:ssä siitä, että olet tehnyt ilmoituksen, ei pidä paikkaansa.
Olet oikeassa, mutta en usko, että kunta tulee katsomaan poistettua seinää... Se on vain ruotsalaista turhaa byrokratiaa.

Nyt konstruktööri on katsonut sitä, mutta omat laskelmani pitivät paikkansa ja samaa mitoitusta tarvittiin :) mikä tuuri haha.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.