1 627 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Purkaa kantava seinä?
Ajattelin purkaa kantavan seinän kodin keittiön ja olohuoneen väliltä valmistaakseni tulevaa keittiöremonttia varten.
Minulla on kaksikerroksinen talo, jossa on kellari ja ullakko, rakennettu vuonna 1938.
Aukon pituus on 4,2 m. Onko kenelläkään tiedossa hyvää ohjelmaa liimapuupalkin laskemiseen? Näin, että Moelvenilla oli joku sovellus tähän. Toimiiko se?
Vai pitäisikö vain valita järeämpi suora palkki ja sivupalkit?
Kaikki kommentit ilmoittamiseen yms. jätetään huomiotta, koska tiedän tämän ja olen tehnyt rakennusilmoituksen.
Pyydetään mitoitusapua.
/M
Minulla on kaksikerroksinen talo, jossa on kellari ja ullakko, rakennettu vuonna 1938.
Aukon pituus on 4,2 m. Onko kenelläkään tiedossa hyvää ohjelmaa liimapuupalkin laskemiseen? Näin, että Moelvenilla oli joku sovellus tähän. Toimiiko se?
Vai pitäisikö vain valita järeämpi suora palkki ja sivupalkit?
Kaikki kommentit ilmoittamiseen yms. jätetään huomiotta, koska tiedän tämän ja olen tehnyt rakennusilmoituksen.
Pyydetään mitoitusapua.
/M
Jos joku täällä aikoo auttaa sinua mitoittamisessa, tarvitsee tietää yläkerran koko ja seinän sijainti. Jos kyseessä on vain kantava seinä ja se sijaitsee talon keskellä, on sen laskeminen helppoa. Jos on useita kantavia seiniä, se on hieman hankalampaa.
Olet oikeassa, mutta en usko, että kunta tulee katsomaan poistettua seinää... Se on vain ruotsalaista turhaa byrokratiaa.haavard sanoi:
Nyt konstruktööri on katsonut sitä, mutta omat laskelmani pitivät paikkansa ja samaa mitoitusta tarvittiin
Klikkaa tästä vastataksesi