Hei!

Olen muuttanut vanhempaan taloon, jossa ”valv” tai miksi sitä nyt kutsuisikaan (katso kuva) jakaa olohuoneen ja ruokasalin. Tulevaa remonttia ajatellen ja toiveenani on avoin pohjaratkaisu näiden kahden huoneen välillä, haluaisin purkaa sen.

Olen kuitenkin epävarma, onko se kantava jollain tavalla vai ei. Ja miten sen saisi sitten siistiksi, jos tilanne on näin?

/Frida
 
  • Olohuone, jossa kaari-ikkuna ja avoin tila jakavat ruokailutilan, taustalla valaisimia ja pöytä tuoleineen.
Se riippuu täysin siitä, miltä seinä on näyttänyt aiemmin ja kulkeeko siinä seinän osassa palkki, joka on holvin yläpuolella. Lyhyellä jännevälillä en usko, että siinä on mitään vaaraa, mutta asia kannattaisi kuitenkin tutkia kunnolla.
 
  • Tykkään
Fridshem
  • Laddar…
Tervetuloa Byggahus!

Pohjapiirros, jossa näkyy myös yläkerta, on hyvä apu, samoin talon perustiedot. Etenkin rakennusvuosi.
 
  • Tykkään
Fridshem
  • Laddar…
Spontaani ajatus huomioiden missä ikkuna sijaitsee, se on sydänseinä ja näin ollen todennäköisesti kantava.
 
  • Tykkään
Fridshem ja 1 muu
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Tervetuloa Byggahus-sivustolle!

Pohjapiirros, jossa näkyy myös yläkerta, on hyvä apu, samoin talon perustiedot. Ei vähiten rakennusvuosi.
Hei ja kiitos :)

Talo on päivätty vuoteen 1909. Tietenkin järjestän pohjapiirroksen. Palaan asiaan huomenna. Kiitos avusta.
 
Anna_H Anna_H sanoi:
Spontaani ajatus ottaen huomioon, missä ikkuna sijaitsee, joten se on sydänseinä ja siten todennäköisesti kantava.
Kiitos vastauksestasi.
 
S Stefan1972 sanoi:
Se riippuu täysin siitä, miltä seinä on aikaisemmin näyttänyt ja onko holvin yläpuolella sijaitsevassa seinän osassa jokin palkki. Uskon, että lyhyessä jännevälissä ei ole vaaraa, mutta asiaa kannattaa silti tutkia huolellisesti
Kiitos vastauksestasi Stefan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.