Ajattelen rakentaa puoliseinän keskelle huonetta, jonka mitat ovat 150cm leveä ja 170cm korkea. Kehyksenä olen ajatellut käyttää lautoja, joiden leveys on 17,5 cm ja paksuus 4,5 cm. Ajattelin aloittaa kiinnittämällä yhden laudan lattiaan, jossa on masoniittilevy ja alapuolella koolaukset, alapuolella on rossipohja. Saavuttaakseni maksimaalisen vakauden, pitäisikö minun liimata tämä lauta kiinni ja naulata siihen vähän paksummat naulat koolausten kohdalle? Ajattelin sitten kiinnittää osb-levyn koolatulle kehikolle, vai onko rakennusvaneri vakaampaa? Sen jälkeen tulee kipsilevy. Ajatuksena on kiinnittää noin 20 kg painava tv seinään. Onko kenelläkään vinkkejä? Tiedän, että tästä on ollut keskusteluja useilla foorumeilla, mutta siitä on aikaa, kenties rakennustekniikka on muuttunut? Huom, haluan välttää tämän kiinnittämistä kattoon, jos mahdollista.
/J
Se on haastavaa tehdä sellainen seinä, joka lisäksi kestää eksentrisen (ulospäin tulevan) kuorman. Lähtisin liikkeelle jonkinlaisesta teräskonsolista, jonka ruuvaan kiinni palkkiin lattian alla seinän kohdalla. Voit myös käyttää puuta, mutta silloin uskon, että sinun on käytettävä liitosrautaa kiinnittääksesi sen lattian palkkiin. Kuten tämä kuva osoittaa.
Se on haaste tehdä sellainen seinä, joka lisäksi kestää eksentrisen (ulkoisen) kuorman. Lähtisin jostain tyylistä teräskannatin, jonka kiinnitän lattian palkkiin seinän alla. Voit myös käyttää puuta, mutta silloin luulen, että sinun täytyy käyttää liitosrautaa kiinnittämään se lattian palkkiin. Kuten tämä kuva näyttää.
[kuva]
Oi, näyttää olevan hieman työtä siinä. Ehkäpä siirtää puolikorkean seinän toisen puolen seinää vasten ja kiinnittää puolen huoneen seinään? Silloinhan siitä pitäisi tulla hieman vakaampi?