Nyt pukeudumme palkkiimme, H-palkkiin, joka kannattelee yläkertaa. Se on 10-12 cm alapuolella kattokipsistä, mutta emme ole täysin varmoja, miten edetä? Kuulin joltakin kipsistä, mutta se tuntuu hauraalta, helppo osua jos jotain siirretään esim. Ehdotuksia, vinkkejä ja mielellään kuvia kaivataan! Yst. terv. Peter

Hmm... kai tuollaista palkkia ei *saa* pukea miten haluaa (mutta se täytyy pukea). Luultavasti on olemassa joitakin paloturvallisuussääntöjä, joita täytyy noudattaa? Luultavasti kipsi on siksi paras vaihtoehto.

Kipsi palosuojaukseen on hyvä ajatus, mutta muodollisesti en usko, että sitä tarvitaan omakotitalossa. Luulen, että vaatimus koskee palosoluja. Ja niitä ei yleensä ole muualla kuin autotallin ja asuinosan välillä tai eri asuntojen välillä talossa.

hempularen sanoi:
Kipsi palosuojaksi on hyvä ajatus, mutta muodollisesti en usko, että sitä tarvitaan omakotitalossa. Minusta vaatimus koskee palosoluja. Ja niitä on yleensä vain autotallin ja asuinosan välillä tai eri asuntojen välillä samassa talossa.
Ok, luulin, että se koski kantavia osia riippumatta siitä, onko kyseessä pieni talo vai ei. Minulla on esim. autotallissa palkki, jolle välipohja lepää, ja sen päällä pitäisi varmaan olla kipsiä. Jos autotalli palaa, on olemassa riski, että puolet talosta romahtaa autotalliin...

Markkinoilla on palosuojausmaali, joka lämpötilan noustessa laajenee ja muodostaa eristävän kerroksen. Vaihtoehto levyllä päällystämiselle.

ClasseClas
greenbay sanoi:
Nyt meidän täytyy vuorata meidän palkki, H-palkki, joka kantaa yläkerran. Se ulottuu 10-12 cm alas kattokipsistä, mutta emme ole täysin varmoja kuinka edetä? Kuulin jostain kipsiä, mutta se tuntuu hauraalta, helppo kolhia, jos siirtää jotain esim. Ehdotuksia, vinkkejä ja mieluiten kuvia kaivataan! Terveisin Peter
Hei, minun puuseppäni käytti 90 asteen peltiprofiileja ja rakensi laatikon kipsistä. Täysin OK minulle!

Täytyy myös ottaa huomioon mahdolliset savusukeltajat. Ei ole varmaankaan mitään rakennusdetaljia, joka olisi aiheuttanut enemmän kuolemantapauksia palomiehille kuin rautapalkit.

On yllättävää, että niitä ylipäätään saa käyttää asuinrakennuksissa.

Haluaisin kiittää rakentajaa konkreettisesta vinkistä "kottla mellan flänsarna...".
Eli sinulla on vaneri ja 2 kerrosta kipsilevyä sen päällä?
Pitäisikö minun laittaa eristettä laatikon sisään, palosuojaksi ja mahdollisesti äänieristykseksi?
Miten kiinnitän kottlingarna, liimalla?

Onko täysin kiellettyä päällystää paneelilla, esim. hienohöylätyllä? Vanerin ja 1 kipsilevykerroksen päälle?

Teille muille täytyy valitettavasti sanoa; Lue kysymys!
Kuinka monella on paneelia katossa? Meillä on kipsilevyä koko katossa, mutta haluaisimme mieluummin puuta tämän palkin ympärille.

ystävällisin terveisin
Peter

• Tykkään
Pajenjohan
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.