I
Hei,

Olemme vaihtamassa pari ovea kellarissa. Kahden huoneen välillä on noin 15 mm ero, koska toisessa huoneessa on klinkkerit, toisessa ei. Klinkkerilattia ei ole täysin oikein asennettu, mikä tarkoittaa, että se ulottuu vain kynnykseen asti eikä sen alle, kuten pitäisi. Lisäksi nykyisen kynnyksen alla on lauta, joka nostaa sitä betonilattian tasolle. Kun nostaa tätä lautaa, sen alla on lisää puuta!? Luultavasti se on ollut näin siitä lähtien, kun talo rakennettiin 70-luvulla.

Ensimmäinen ajatus on tietysti täyttää reikä valulla ja laittaa klinkkerit kynnyksen alle, mutta se on melko paljon työtä eikä minulla ole materiaaleja kotona. Lisäksi, kuten mainittu, sen olemassa olevan laudan alla on puuta, ja puun valaminen betoniin ei tunnu erityisen hyvältä suunnitelmalta. Toinen vaihtoehto on rakentaa puuta 15 mm lisää niin, että kynnys tulee klinkkerilattian tasolle; tämä on helppo ratkaisu ja minulla on kaikki tarvittava tehdäkseni tämän. Ongelma on, että puuta ei pitäisi oikeastaan olla betonilattian lähellä?

Mainitsemisen arvoista on se, että kellari on asuttava 210 cm korkeudella ja lämmitetty.

Yst. terv.
 
Meillä on myös kynnyksiä talomme kellarissa, rakennettu -68.
En näe tässä mitään ongelmaa.
Jos on huolissaan siitä, että puu imee kosteutta, voi laittaa palan syll/tjärpapp alle.
 
  • Tykkään
Ironside
  • Laddar…
I
Valitsin nostaa ylös lautoja, jotka olivat upotettuina betoniin, ja täyttää se sitten hieman kivijätteellä ja sitten 3-4 cm ulkofix-kerroksella, jota minulla oli jäljellä aikaisemmin. Minulla ei kuitenkaan ollut raudoitustankoa, mutta sillä ei ehkä ole merkitystä fixissä, se taitaa kuitenkin haljeta. Tässä tapauksessa sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, koska sen päälle tulee tamminen kynnys.
 
  • Tykkään
GoForIt
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.