4 474 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Puhdista/paranna savupiippua sisätiloissa
Olemme remontoinnissa talomme sisällä, joka on rakennettu ~33, ja yläkerran makuuhuoneessa olemme ottaneet esiin muurauksen, joka kulkee yhden seinän keskellä. Tämä on noin 160 cm leveä ja aiemmin se oli tasoitettu ja tapetoitu sopimaan seinäpalojen kanssa sivuilla. Tämä rapattu osa on tarkoitus tehdä sängynpäädyn jatkeeksi.
Kun irrotimme kaikki tapettikerrokset ja roskat, huomasimme, että kiinni oli todella kovaa rappausta, ja saadakseni pois viimeiset liima- ja tapettijäänteet, minun piti lopulta käyttää timanttihiomaa päästäkseni rappaukseen! Kokeilin kaikkea mitä keksin ennen kuin kokeilin hiomakonetta, mutta se oli ainoa, joka tehosi!
Ei ole siis näkyvillä tiiliä, vaan tänään on nähtävissä suhteellisen tasainen, kova rapattu pinta joissakin pienissä halkeamissa, mutta ei mitään heikonlaista taustalla.
Meidän täytyy nyt hieman rapata tätä seinää, sillä se ei ole oikein linjassa sivuseinien kanssa.
Toisella puolella seinä melkein linjassa uuden kipsin kanssa, ja toisella puolella hieman kipsin ulkopuolella.
Siksi haluan nyt rapata sen alle <1 cm saadakseni tasaisen rapatun seinän, joka ulottuu hieman enemmän kuin sivuille tapettavat seinät.
Ajatuksena on saada koko muuraus harjatuksi, hieman karheaksi pinnaksi.
Joten, kysymyksiin!
Mitä rappausta pitäisi käyttää? C-laastia?
Koska alusta on niin kova, ei pitäisi olla ongelmia? Mitä olen voinut unohtaa, mikä voisi aiheuttaa ongelmia?
Ja kun rappaus on suoritettu, millä värillä se pitäisi maalata valkoiseksi? Onko kyseessä silikaattiväri?
Ystävällisin terveisin,
/Christopher
Kun irrotimme kaikki tapettikerrokset ja roskat, huomasimme, että kiinni oli todella kovaa rappausta, ja saadakseni pois viimeiset liima- ja tapettijäänteet, minun piti lopulta käyttää timanttihiomaa päästäkseni rappaukseen! Kokeilin kaikkea mitä keksin ennen kuin kokeilin hiomakonetta, mutta se oli ainoa, joka tehosi!
Ei ole siis näkyvillä tiiliä, vaan tänään on nähtävissä suhteellisen tasainen, kova rapattu pinta joissakin pienissä halkeamissa, mutta ei mitään heikonlaista taustalla.
Meidän täytyy nyt hieman rapata tätä seinää, sillä se ei ole oikein linjassa sivuseinien kanssa.
Toisella puolella seinä melkein linjassa uuden kipsin kanssa, ja toisella puolella hieman kipsin ulkopuolella.
Siksi haluan nyt rapata sen alle <1 cm saadakseni tasaisen rapatun seinän, joka ulottuu hieman enemmän kuin sivuille tapettavat seinät.
Ajatuksena on saada koko muuraus harjatuksi, hieman karheaksi pinnaksi.
Joten, kysymyksiin!
Mitä rappausta pitäisi käyttää? C-laastia?
Koska alusta on niin kova, ei pitäisi olla ongelmia? Mitä olen voinut unohtaa, mikä voisi aiheuttaa ongelmia?
Ja kun rappaus on suoritettu, millä värillä se pitäisi maalata valkoiseksi? Onko kyseessä silikaattiväri?
Ystävällisin terveisin,
/Christopher
Voi olla vaikeaa levittää niin vähän. Olisin ensin levittänyt laastin hammastetulla lastalla. Silikaattimaali käy hyvin, mutta tavallinen sisäseinämaali toimii myös hyvin. Olen käyttänyt silikaattimaalia ja sitten laimentanut ylimääräisen satsin vedellä ja levittänyt saadakseni värivaihteluita.
Ei ole tarkkaa suunnitelmaa siitä kuinka paljon pitäisi oikeastaan laittaa, mutta ehkä jossain 1-2,5 cm välillä, se riippuu tietenkin siitä mikä on helpointa! 
Ajatuksena on kiinnittää rimat kummallekin puolelle ja tasoittaa rappaus niiden avulla saadaksesi mahdollisimman tasaisen pinnan.
Ajatuksena on kiinnittää rimat kummallekin puolelle ja tasoittaa rappaus niiden avulla saadaksesi mahdollisimman tasaisen pinnan.
Klikkaa tästä vastataksesi