13 277 lukukertaa ·
18 vastausta
13k lukukertaa
18 vastausta
Puhdista leca ennen talvea?
Kiitos vinkeistä! Katsotaan jos se tulee puhdistettua tänä vuonna tai ensi vuonna. Juuri nyt tuntuu siltä, että se on ensi vuonna...
Mitä eri valmistajat suosittelevat yhdessä heidän järjestelmänsä kanssa, saa jäädä heidän vastuulleen. Työssämme olemme kuitenkin aina sekoittaneet kosteusesteitä rappaukseen, joka on maan alla. Sama slammauksessa. Useimmiten Platon-matto laitettiin ulkopuolelle.Quintus Qvarna sanoi:Nyt olen hieman huolissani! :-/ Olen puhunut sekä Pordränin että Maxitin kanssa, eikä kukaan, aivan kukaan ole maininnut, että pitäisi tai tulisi sekoittaa minkäänlaista kosteusesteitä rappaukseen. Pordränin mukaan ei tarvita Leca-seinän rappausta, pelkkä slammaus riittää. Keneen pitäisi luottaa? Nyt olen erittäin hämmentynyt... Ja huolissani...
Jos valmistajanne on sanonut näin, niin toivomme, että se on oikein. Ehkä se on vain kaksi tapaa tehdä sama asia?
Juuri niin. Viime aikoina on havaittu, että terva on LIIAN tiivis eikä sitä siten tule käyttää. Kun terva on niin tiivis, se tarkoittaa, että muurissa oleva kosteus ei saa ilmaa, muuri ei hengitä, ja kosteus jää muuriin. Jos taas ulkopuolella hengittää, niin muurissa oleva kosteus voi liikkua ulos.Quintus Qvarna sanoi:
Platon suosittelee poistamaan kaiken tervan perustuksesta, jos aikoo salaojittaa, muuten platonmatto ei tee mitään vaikutusta!
Hieman kuriositeettia vain..
Hei,
Minulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla! Rakennan autotallin LECA:sta. Minulla on vielä vähän matkaa ennen kuin on aika rapata se. Koska ajattelin yrittää rapata sen itse ja en tiedä kuinka kauan se vie, harkitsen odottavani kevääseen saakka. Aiemmin tässä ketjussa ehdotettiin, että muuraus peitetään pressulla talven ajaksi.
Se ei mielestäni kuulosta kovin houkuttelevalta, joten mietin voisiko sen slammata pohjustuslaastilla tänä vuonna ja tehdä täystietevasta keväällä. Vai voiko siitä tulla pakkasvaurioita tai muita ongelmia?
Olen kiitollinen mielipiteistä...
Terveisin,
Calle
Minulla on sama ongelma kuin ketjun aloittajalla! Rakennan autotallin LECA:sta. Minulla on vielä vähän matkaa ennen kuin on aika rapata se. Koska ajattelin yrittää rapata sen itse ja en tiedä kuinka kauan se vie, harkitsen odottavani kevääseen saakka. Aiemmin tässä ketjussa ehdotettiin, että muuraus peitetään pressulla talven ajaksi.
Se ei mielestäni kuulosta kovin houkuttelevalta, joten mietin voisiko sen slammata pohjustuslaastilla tänä vuonna ja tehdä täystietevasta keväällä. Vai voiko siitä tulla pakkasvaurioita tai muita ongelmia?
Olen kiitollinen mielipiteistä...
Terveisin,
Calle
Klikkaa tästä vastataksesi