Olen lisäeristänyt pari seinää talossa ja laitoin päällimmäiseksi kuitusementtilevyt, ja nyt osa talonväestä haluaa, että ne rapataan ja samalla haluttaisiin parannella autotallia uudella rappauksella...

Olen käynyt parissa firmassa ja puhunut myös paikallisen "muurarin" kanssa, ja saan kaikilta eri vastauksia... 😅

Helpompi lienee autotalli, se on aiemmin rapattu betoni-harkko, tehty joskus 70-luvun lopulla. Muurari ja minä olemme yhtä mieltä siitä, että näyttäisi olevan tavallinen rappauslaasti eikä kalkkilaasti autotallin seinillä.
Ajattelin siis pohjustaa Pohjustuslaastilla A ja sitten käyttää rappauslaastia B, koska autotalli on melko "vakaa" ja seinät ovat nyt melko puhtaat kun kaikki vanha rappaus irtosi melko helposti.

Beijer Rakennus asiantuntija ja paikallinen muurari ovat sitä mieltä, että pitäisi vain käyttää Rappauslaasti B KC suoraan autotallin seinillä eikä tarvitse pohjustaa... Hornbach ja paikallinen XL Rakennuksen asiantuntija ovat samaa mieltä kuin minä, A+B...

Joten autotallille, onko se vain B KC, vai pohjustus A + rappauslaasti B?

Talon kuitusementtilevyt ovat hieman hankalampia ja tässä minulla on peräti kolme tarjousta:
1) pohjustus A + rappauslaasti C
2) pohjustus KC + rappauslaasti B KC
3) rappauslaasti B kuituvahvistettu

Ehdotukset 2 ja 3 eivät minua juuri houkuttele, koska ne tulevat huomattavasti kalliimmiksi... Kuitenkin voi ajatella, että vaihtoehto 3 voisi olla pitkällä aikavälillä parempi, koska kuitusementtilevyt eivät ole täysin "vakaat", vaan voivat liikkua hieman sisään/ulos...
Olisiko parempi vain maksaa enemmän ja käyttää kuituvahvistettua rappauslaastia B kuitusementtilevyille...?

Kaikki rappaukset tietysti rappausverkolla (kuitusementti olisi lasikuituverkolla)!

N
Saa parempia vastauksia, jos lisää muutamia kuvia.
Voi mahdollisesti antaa neuvoja silloin.

Se oli lasikuituvahvisteinen rappauslaasti B lasikuitukankaalla... Katsotaan vuoden päästä, pysyykö se paikoillaan...

Kastelin ensin ja levitin noin 4-5 mm ja ruuvasin lasikuitukankaan märkään laastiin ja rappasin sitten, kun se oli kuivunut 6-8 mm.

N
Ok, ymmärrän mitä kirjoitat.
Mutta miltä ulkonäkö näyttää?
Tarkoitan tietenkin, lisää kuvia.

Viimeksi muokattu:
Nyt on valmista, mutta voin kuitenkin tarjota jälkeen-kuvia... 😊

Ulkoportaiden alusta betonoinnin jälkeen, tikkaat nojaavat seinää vasten ja puutarhaletku kulkee pihan poikki.
Valmis seinäremontti, jossa on rappaus ja muovilla peitetty ovi sekä ulkopistorasia.
Talon harmaa ulkoseinä ja ikkunasyvennys, joka näyttää valmiilta ja pinnoitetulta.

• Tykkään
Mathias Lindberg3 ja 2 muuta
  • Laddar…
Siitä tuli hieno! Aion tehdä sokkelini kuitusementtilevyllä nyt, mitä levyjä käytit ja miten leikkasit niitä?

R Rilpey sanoi:
Siitä tuli hieno! Aion tehdä sokkelini kuitusementtilevyllä nyt, mitä levyjä käytit ja miten leikkasit ne?
Luulen, että ostin Byggmaxista... Käytin vanhaa sahanterää ja viilasin ja leikkasin vähän jälkeenpäin.

N
anders07 anders07 sanoi:
Nyt se on valmis, mutta voin tarjota jälkikuvia kuitenkin... 😊

[kuva]
[kuva]
[kuva]
Näyttää hyvältä.

Tyylikästä!
Onko rappaus edelleen paikoillaan näin vuoden kuluttua?

S Sir_fixalot sanoi:
Hienoa!
Onko rappaus vielä tallella vuoden jälkeen?
Kyllä vain! Eikä halkeamia myöskään.

• Tykkään
Sir_fixalot
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.