Nyt minulla on outo ajatus, jota ajattelin tarkistaa, uskotko sen toimivan.

Tällä hetkellä minulla on kaidepylväitä, jotka ovat 2 kpl 45x95 ruuvattuna yhteen ja ajattelin päällystää ja maalata ne. Olen tutkinut erilaisia materiaaleja.
Aluksi ajattelin ulkovuorilautoja. Mutta löydän vain haljenneita ja koveria lautoja:(, luulen, että minun on vaikea saada niistä siisti pylväs.

Nyt harkitsen joko tasohöylättyä puuta tai mäntyhyllylevyjä. Voiko olla jotain haittaa käyttää hyllylevyä tasohöylätyn sijaan? Löydän vain etuja:) esim. tasohöylätty on todella kallista:( ja on ehkä suurempi riski, että tasohöylätty kovertaa itsensä, kun se on pylväässä verrattuna sauvaliimattuun mäntyyn?

Mitä sinä käyttäisit? Tai voitko suositella jotain muuta materiaalia?

Ehkä istuttaa humalaa tai villiviiniä, jotka voivat kasvaa ja kiertyä pylväiden ympäri.
Se voisi näyttää todella upealta!

Hyllylevy/liimapuulevy ei mielestäni toimi. Se vääntyilee yhtä lailla kuin laudat, ja liimasaumat eivät varmaankaan ole erityisen kosteudenkestäviä.
Mutta miksi tavalliset paneeli- tai peitelistalaudat eivät kelpaisi? Nehän ovat talojen ulkopuolella ja ikkunoiden sekä ovien ympärillä. Eikä se näytä niin hirveältä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.