Olen parhaillani remontoimassa taloa ja työskentelen nyt portaiden parissa. Portaissa oli ollut kokolattiamatto, jonka olemme nyt repineet pois. Jäljelle jäi liima, kaikkialle. Tämän poistamiseksi käytin ensin sähkötasoa ja sitten maaliskraapaa. Nyt kaikki on melkein poissa. Mutta liiman haju pysyy edelleen, vaikkakin paljon vähemmän kuin kun matto vedettiin pois.
Suunnitelmana on asentaa parketti askel- ja nousupintoihin, mutta ensin täytyy eliminoida haju. (Haisee kuin tallissa)
Liiman tuoksu sitoutuu portaiden maaliin, joten ei muuta kuin mennään.
Ps. Mielestäni hieno portaikko olisi syytä öljytä
Edit, teillehän piti tulla parkettia (häpeä), anna ilmanvaihdon kestää pidempään tai voit sulkea sen esim. shellakilla.
Limhaju sitoutuu portaikkomaaliin, joten anna mennä.
Ps. Mielestäni kaunis porras tulisi öljyä
Edit teillä piti olla parketti (häpeä), anna aikaa tuulettua, muuten voi eristää esimerkiksi schellackilla.
Kiitos vastauksesta!
Joo, sitä ajattelin ensin, mutta portaikko on vähän kulunut valitettavasti. (se näyttää paremmalta kuvassa ) Luulen myös, että liima on imeytynyt puuhun joissakin paikoissa, mikä tekee siitä vaikean poistaa, se näkyy läpi öljyttäessä. Siksi päätin laittaa parketin portaisiin.
Btw aion myös asentaa parketin portaaseeni, sinä olet edistynyt vähän enemmän kuin minä. Ostin materiaalit noin vuonna 2006, joten lienee pian aika aloittaa asennus.
Ehdotettu pitäisi olla loistava tähän viikonloppuun
Täydellistä, sitten menen tällaisella! Yksi mietintä minulle nyt, koska olen käyttänyt sähkötasoitetta liman poistamiseen, mutta se on hieman kömpelö, joten kaikkialle ei pääse. Tämä johtaa siihen, että ne poikkeavat muutamalla millimetrillä. Ajattelin laittaa siihen puukittiä, ehkä paras aloittaa kitillä ja sitten maalata päälle?
TomasJor sanoi:
Muuten minäkin aion laittaa parkettia portaisiini, olet päässyt vähän pidemmälle kuin minä. Ostin mtr:n noin 2006, joten ehkä on pian aika aloittaa asettamiseen
Haha, joo, ei pidä sanoa "myöhemmin", aika yleensä juoksee silloin..
Epäilen, että se on korkeampi seinän /sättbräda jälkeen?
Aiotko liimata parketin?
Siinä tapauksessa minä tekisin sen itselleni helpoksi ja höyläisin vastaavan pois parketista.
Epäilen, että se on korkeampi seinän /sättbrädan jälkeen?
Aiotko liimata parketin?
Siinä tapauksessa tekisin sen yksinkertaiseksi ja höyläisin saman verran pois parketista.
Tarkalleen.. Joo, sitäkin olisi voinut tehdä.. Aion kokeilla pienellä vesivaa'alla ja katsoa kuinka paljon eroa on. Kyllä, siihen tulee jokin tarkoitukseen sopiva sättlim.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.