16 277 lukukertaa ·
19 vastausta
16k lukukertaa
19 vastausta
Portaiden kunnostus-Vaihda matto-Poista huopamatto
Talon omistaja
· Köping
· 394 viestiä
Paras viesti minkä olen lukenut täällä!ricebridge sanoi:
Ei.
Eieiieieie.
EEEEIIIIIII.
Jos aloitat remonttisi tällä kammottavalla puuhalla... on olemassa riski, että et koskaan jatka. Koska sinut on pakkovärvätty jonnekin tai olet turvautunut pulloon big time.
Neuleleikattuja mattoja, jotka on liimattu portaisiin, keksittiin todennäköisesti kylmän sodan aikana Neuvostoliiton sotilaiden toimesta tarkoituksenaan horjuttaa Suomea, sitoa pohjattomia resursseja loputtomiin merkityksettömyyksiin sekä saattaa väestö pois taistelykyvystä. Vaikka henkilö, joka on aloittanut tällaiset portaat, tunteekin pian vastustamatonta halua tehdä mitä kauheimpia väkivallantekoja.
Saat äärettömän paljon paremman ja helpomman lopputuloksen, jos ostat remonttiportaat, joita löytyy hyvinvarustetuista rakennusliikkeistä. Ne sahaat ja liimaat suoraan portaisiin, koko hoidon päälle. Ne maksavat jonkin verran, mutta se tulee punnita menetettyä ansiomenetystä vastaan kun istut vankilassa menetettyäsi järkesi ja rampaged naapuruudessa, plus siitä aiheutuvat vahingonkorvausvaatimukset.
Edullinen vaihtoehto, jota olen käyttänyt omissa portaissani (jotka tosin eivät sisällä n-lf-ltsm-tt-), on sahata paloja laminaattilattiasta ja asentaa. Tarvitset silloin sopivan portaiden kärjen; käytin alumiinisia listoja, mutta voit myös esimerkiksi käyttää tavallista kulmalistaa.
Tai sitten kaadat bensiiniä portaille ja sytytät tuleen, jos vakuutuksesi kattaa oman käden tuhot, mitä se tosin ei yleensä tee. Tai muutat muualle. Tai asennat hissin. Ihanmitävaan mutta ÄLÄ ALA YRITTÄÄ POISTAA MATTOLIIMAA. Tällaiset projektit ovat murtaan monia reippaita nuoria talonomistajia ja muuttavat heidät rikkinäisiksi ihmisraunioiksi.
Toivottavasti ketju jatkuu, saa elämää nyt! Täsmälleen samanlainen portaikko minulla on talossa, joka on rakennettu 1983. Nyt remontoimme alakertaa ja haaveilen antavani kuluneelle portaikolle, jossa on hyvin kulunut ja kissojen sabotoima alkuperäinen neulehuopa, päivityksen. Uskon varoituksiin, etten edes yritä poistaa vanhaa. Mutta valmiit pehmeät askelmatot etu- ja takaosilla, tyyliin neulehuopa, ja hyvä liima, voisiko se toimia! Yli neliömetri tavallista mattoa samassa värissä tarvitaan myös. Onko se ammattilaisen homma? Lista-variantti ja laminaatti tuntuvat hieman riskimmiltä. Vai?Bödvar McOlsson sanoi:
Ps. Kuvassa näkyy, että olen muokannut alempaa porrasosiota, 90 asteen käännös vasemmalle, ja myös käännekohtaa, kun seinä purettiin ”avoimeksi pohjaratkaisuksi” (10 vuotta sitten ja niin hyvältä!). Olin silloin pakotettu "varastamaan" vähän kattotilaa pienentämällä kattopalkkia, joka kuitenkin sai hieman lisävahvistusta ennen sulkemista. Yksijalkainen Steinway-flyygeli ei koskaan tule olemaan yläkerrassa.
Ihanaa lukemista!ricebridge sanoi:
Ei.
Ei ei ei ei.
EEEEIIIIIII.
Jos aloitat remonttisi tällä kamalalla tehtävällä... on vaarana, ettet koskaan jatka. Koska olet joko pakotettu johonkin paikkaan, tai olet turvautunut pulloon todella isosti.
Neulahuopamatot, jotka on liimattu askelmiin, keksittiin todennäköisesti kylmän sodan aikana Neuvostoliiton armeijan toimesta siinä mielessä, että niitä käytettiin Ruotsin epävakauttamiseen, pohjattomien resurssien sitomiseen loputtomiin järjettömyyksiin, sekä väestön saattamiseen epätaistelukykyiseksi. Vaikka se, joka ryhtyy moiseen projektiin, tuntee pian vastustamattoman halun tehdä hirveimpiä väkivallantekoja.
Saat äärettömän paljon paremman ja helpomman lopputuloksen, jos ostat remonttiaskelmia, joita on saatavilla hyvin varustelluissa rakennustarvikeliikkeissä. Nämä sahaat ja liimaat suoraan askelmiin, koko roskan päälle. Ne maksavat jonkin verran, mutta se pitäisi verrata menetettyihin ansiotuloihin istuessasi vankilassa sen jälkeen, kun olet epätoivoisessa raivossa riehunut naapurustossa, plus siihen liittyvät vahingonkorvausvaatimukset.
Halvempi vaihtoehto, jota olen käyttänyt omissa portaissani (jotka tosin puuttuvat n-lh-pm-tt-j-), on sahata palasia laminaattilattiasta ja asentaa. Tarvitset siihen täydentäviä sopivia listoja; itse käytin alumiinilistoja, mutta voit käyttää myös esimerkiksi tavallisia nurkkalistoja.
Tai sitten kaadat bensaa portaisiin ja sytytät tuleen, jos vakuutus kattaa oman tekemän tuhotyön, mitä se ei tosin yleensä tee. Tai muutat muualle. Tai asennat hissin. Mitä tahansa, mutta ÄLÄ YRITÄ HIOA MATTOMATERIAALIA POIS. Tällaiset projektit ovat lannistaneet monia reippaita nuoria kotitalouden omistajia ja muuttaneet heidät rikkiraadelluiksi ihmisraunioiksi.
Klikkaa tästä vastataksesi