2 782 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Porata talon puukerroslattian läpi (pohjakerroksesta kellariin)
Minulla on, kuvittelen minä, oikeastaan melko helppo työ edessäni, mutta etsin silti "tukea" tämän erinomaiseen keskustelufoorumiin kautta, jotta en mokaisi.
Minulla on pitkälle edennyt suunnitelma vetää verkkokaapeli tv-huonekalulle olohuoneeseen.
Muita remontteja tai toimenpiteitä ei ole suunniteltu, joten putkien vetäminen lattioihin/seiniin jne. on tässä vaiheessa poissuljettua.
Sen sijaan ajattelin tuoda verkkokaapelin alhaalta pannuhuoneesta, joka on suoraan tv-huoneen alapuolella. Suunnitelmana on poistaa lattialista tv-tason takana ja porata alaspäin aivan seinän viereen.
Kysymys kuuluu, kuinka suuri mahdollisuus minulla on porata olohuoneen lattian läpi ja tämän reiän kautta nähdä/tuntea/napsauttaa/kuunnella etten osuisi lämmitysputkiin ennen kuin poraan eteenpäin pannuhuoneen katon läpi?
Onko jollakulla kokemusta vastaavista tehtävistä tai parempia ideoita siitä, miten minun pitäisi edetä?
/C
Minulla on pitkälle edennyt suunnitelma vetää verkkokaapeli tv-huonekalulle olohuoneeseen.
Muita remontteja tai toimenpiteitä ei ole suunniteltu, joten putkien vetäminen lattioihin/seiniin jne. on tässä vaiheessa poissuljettua.
Sen sijaan ajattelin tuoda verkkokaapelin alhaalta pannuhuoneesta, joka on suoraan tv-huoneen alapuolella. Suunnitelmana on poistaa lattialista tv-tason takana ja porata alaspäin aivan seinän viereen.
Kysymys kuuluu, kuinka suuri mahdollisuus minulla on porata olohuoneen lattian läpi ja tämän reiän kautta nähdä/tuntea/napsauttaa/kuunnella etten osuisi lämmitysputkiin ennen kuin poraan eteenpäin pannuhuoneen katon läpi?
Onko jollakulla kokemusta vastaavista tehtävistä tai parempia ideoita siitä, miten minun pitäisi edetä?
/C
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Onko palkiston sisällä putkia vai tarkoitatko kellarin katon putkia?
Ajattelen ensisijaisesti putkia vedenkiertoiseen lämmitysjärjestelmään, joita ajattelen olevan lattiassa. Ajattelen porata reiän noin 50 cm pitkän seinän ulkoseinästä, ja kaikki talon elementit sijaitsevat juuri pitkien seinien ulkoseinillä. "Pitäisi" olla niin, että ei ole paljon putkien vetoa talon poikki, mutta mistäpä sen tietäisin?Andreas_kalmar sanoi:
Sähköjohtoja ei sielläkään "pitäisi" olla (ei ole sähköpistorasioita tai lamppuliitäntöjä tms. lähellä), mutta jälleen kerran, mitäpä minä tiedän?
Tulisin suoraan lämpöpumpun yläpuolelle, mutta putket eivät ole suoraan kattoa vasten, joten ne selviän.
/C
Viimeksi muokattu:
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Kun olen porannut, ajattelin, että huomaat, jos poraat putkeen, jos se on teräsputki, tulet tuntemaan sen.
Jäsen
· Blekinge
· 12 281 viestiä
Pienellä mittauksella voit helposti selvittää, mihin putket alhaalta menevät ylös pattereihin. Onko sinulla runkoputket kellarin katossa vai luuletko, että ne ovat palkistossa?
Hieman näin olen myös ajatellut. Jos poraan tosi pitkällä puuporalla, pitäisi melko heti huomata, jos törmään putkeen. Mutta se on ollut enimmäkseen spekulaatiota minun puoleltani.Andreas_kalmar sanoi:
/C
Kellarikatossa ei ole näkyviä putkia.Thomas_Blekinge sanoi:
Kahdessa paikassa löydän hieman paksumpia putkia, jotka menevät ylös tai alas kellarin ja alakerran välillä (eli ne ovat näkyvissä kellarissa lattiasta kattoon, mutta eivät näy alakerrassa). Olen siksi tehnyt sen johtopäätöksen, että ne jaetaan "kerrosten väliin" (eli se, mitä itse tarkoitan "välipohjassa"), ja siellä on patterikierron putkia.
Sitten, onko putket siististi ja järjestyksessä talon rungon mukaan vai täysin sekaisin, on vaikea tietää varmasti.
/C
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi