Minä ja naapurini haluaisimme vetää kaapelin asuntojemme välillä. Koska asumme päällekkäin, ajattelemme, että parveke on hyvä paikka porata reikä.

Voiko se vaikuttaa parvekkeen kantavuuteen, jos poraan 10-12 mm reiän läpi laatan yhdessä sisänurkassa noin 10 cm reunoista (lue: parvekkeen seinistä)?

Onko teillä lupa vuokranantajalta, taloyhtiön hallitukselta tai vastaavalta? Eihän kukaan teistä omista taloa, oletan?

• Tykkään
Fotografen ja 2 muuta
  • Laddar…
J
O Ottosven sanoi:
Minä ja naapurini haluaisimme vetää kaapelin asuntojemme välillä. Koska asumme toistemme yläpuolella, ajattelimme että parveke on hyvä paikka porata reikä.

Voiko se vaikuttaa parvekkeen kantavuuteen, jos poraan 10-12 mm reiän lattian läpi yhdessä sisänurkassa noin 10 cm etäisyydellä reunoista (lue parvekkeen seinistä)?
Ei se vaikuta kantavuuteen, mutta älä poraa liian lähelle reunaa, sillä silloin on suuri riski, että se halkeaa..
Kun olet vetänyt kaapelin läpi, tiivistä sopivalla ulkokitillä, jotta kosteus ei pääse betonin sisällä olevaan raudoitukseen..

Purre
Tämä tuntuu huonolta idealta. Miksi teidän täytyy porata juuri parvekkeelle?

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Mikä kaapeli haluatte vetää?

J Jansson69 sanoi:
Ei, se ei vaikuta lujuuteen, mutta älä poraa liian lähelle reunaa, sillä riski murtumiseen on suuri..
Kun kaapeli on vedetty läpi, tiivistä sopivalla ulkotiivisteellä, jotta kosteus ei pääse betonin sisällä olevaan raudoitukseen..
Kiitos vastauksestasi. Muistan tiivistää. Kuinka kaukana reunasta pitäisi porata? Riittääkö 10 cm?

Purre Purre sanoi:
Tämä tuntuu huonolta idealta. Miksi teidän täytyy porata juuri parvekkeella?
tuntuu vähemmän tungettelevalta kuin että porattaisiin vain lattiaan asunnossa. Onko sinulla parempaa ehdotusta?

• Tykkään
Jansson69
  • Laddar…
D danielcse sanoi:
Mikä kaapeli te haluatte vetää?
24 fiber, fiber trunk. 8mm i diameter

Paras vastaus

J
O Ottosven sanoi:
Kiitos vastauksestasi. Aion miettiä tiivistämistä. Kuinka kaukana reunasta pitäisi porata? Onko 10 cm riittävä?
Vähintään 50 mm ulkoreunasta, usein raudoitus on 30 mm syvyydessä, joten aloittaisin 50-70 mm:stä..

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Olen utelias tietämään koko asian tarkoituksen!

Purre
O Ottosven sanoi:
tuntuu vähemmän tunkeilevalta kuin vain porata lattiaan asunnossa. Onko sinulla jotain parempaa ehdotusta?
koska emme tiedä edellytyksiä, on vaikea antaa parempaa ehdotusta 🤷‍♂️

J
Purre Purre sanoi:
koska emme tiedä edellytyksiä, on vaikea antaa parempaa ehdotusta 🤷‍♂️
Eikö inlägg#8:n tiedot riitä.

L Laurentiusson sanoi:
Olen utelias tietämään koko homman tarkoituksen!
Datanörderiä, palvelimia molemmissa huoneistoissa, jotka täytyy yhdistää.

• Tykkään
Laurentiusson
  • Laddar…
Purre
J Jansson69 sanoi:
Jakaminen

Eikö tiedot viestissä #8 riitä.
Mitä se kertoo, mitä muita edellytyksiä on olemassa kuin porata reikä parvekkeelle, jota ei omista?

Purre Purre sanoi:
koska emme tiedä olosuhteita, voi olla vaikea antaa parempaa ehdotusta 🤷‍♂️
Onko turvallisempaa vain porata lattiaan yhdessä huoneessa? Kantavuuden kannalta siis?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.