2 484 lukukertaa ·
64 vastausta
2k lukukertaa
64 vastausta
Poraa parvekkeen lattiaan / kattoon
Minä ja naapurini haluaisimme vetää kaapelin asuntojemme välillä. Koska asumme päällekkäin, ajattelemme, että parveke on hyvä paikka porata reikä.
Voiko se vaikuttaa parvekkeen kantavuuteen, jos poraan 10-12 mm reiän läpi laatan yhdessä sisänurkassa noin 10 cm reunoista (lue: parvekkeen seinistä)?
Voiko se vaikuttaa parvekkeen kantavuuteen, jos poraan 10-12 mm reiän läpi laatan yhdessä sisänurkassa noin 10 cm reunoista (lue: parvekkeen seinistä)?
Onko teillä lupa vuokranantajalta, taloyhtiön hallitukselta tai vastaavalta? Eihän kukaan teistä omista taloa, oletan?
Ei se vaikuta kantavuuteen, mutta älä poraa liian lähelle reunaa, sillä silloin on suuri riski, että se halkeaa..O Ottosven sanoi:Minä ja naapurini haluaisimme vetää kaapelin asuntojemme välillä. Koska asumme toistemme yläpuolella, ajattelimme että parveke on hyvä paikka porata reikä.
Voiko se vaikuttaa parvekkeen kantavuuteen, jos poraan 10-12 mm reiän lattian läpi yhdessä sisänurkassa noin 10 cm etäisyydellä reunoista (lue parvekkeen seinistä)?
Kun olet vetänyt kaapelin läpi, tiivistä sopivalla ulkokitillä, jotta kosteus ei pääse betonin sisällä olevaan raudoitukseen..
Kiitos vastauksestasi. Muistan tiivistää. Kuinka kaukana reunasta pitäisi porata? Riittääkö 10 cm?J Jansson69 sanoi:
Paras vastaus
Olen utelias tietämään koko asian tarkoituksen!