Hei!

Tarvitsen porata 100-120 mm reikää kylpyhuoneen tuulettimen asentamista varten. Valitettavasti kylpyhuone on jo laatoitettu...

Laattojen (oikeastaan klinkkerin, jotka ovat seinillä) takana on kipsiä, sitten uskon, että siellä on solumuovia ja sen jälkeen betonia, ehkä 30-40 cm paksua.

Onko mahdollista tehdä itse vuokraamalla laitteita (pora + jonkinlainen teline)?

Onko jollain ajatusta, mitä kustantaa palkata työ ulkopuoliselle?

Haluan välttää pölyä ja sotkua niin paljon kuin mahdollista, koska asumme jo talossa!

Ystävällisin terveisin
Jocke

Ehkä 5000 kr tai niin yritykselle, ei valitettavasti mitään, mitä tekisit itse.

• Tykkään
swe.jocke
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Ehkä 5000kr tai sellainen firmalle, et voi itse tehdä valitettavasti.
Okei, kiitos tiedosta.
Lisää ideoita? Aion avata ilmanvaihtoaukkoja useammassakin paikassa kellarissa myös, mutta siellä on "vain" betonia. Tulee ehkä viisi reikää yhteensä. Arvaan, että se tulee halvemmaksi per reikä, kun kaikki laitteet ovat jo paikan päällä..

Vastaan itse, jotta muutkin voivat hyötyä joskus.

Tällä hetkellä firma on matkalla, aikoo porata 2 reikää, joiden halkaisija on 102 mm. Työtä tehdään tuntiveloituksella, ja jos mitään erikoista ei tapahdu, se tulee maksamaan 2-3 000 kr, eli noin 1500 kr per reikä.

Palaan asiaan, kun lasku saapuu :)

• Tykkään
Annage ja 1 muu
  • Laddar…
Sitten saapui lasku.

4 porattua reikää, noin 40 cm betoni, 110mm halkaisija. 10 tuntia (2 miestä á 5 tuntia) ja asennuskustannus ym. 6 400kr.

Yritys tuli tunnin kuluttua soitostani ja oli valmis samana päivänä.

Rakastan, kun kaikki sujuu vaivattomasti!

• Tykkään
Annage ja 6 muuta
  • Laddar…
S swe.jocke sanoi:
Sitten tuli lasku.

4 porattua reikää, noin 40 cm betonia, 110mm halkaisija. 10 tuntia (2 miestä á 5 tuntia) ja asennuskustannus jne. 6 400 kr.

Firma tuli 1 tunti soittoni jälkeen ja oli valmis samana päivänä.

Rakastan, kun kaikki sujuu sujuvasti!
Olen samassa tilanteessa nyt ja haluaisin tietää: mitä firmaa (minkälaista firmaa) käytit?

Reikienporausyritys
Hae betonia ja reikienporausta saadaksesi osumia.
Säilytä poraytimet puutarhakoristeina, erityisesti jos sinulla on vanhempi talo, johon on lisätty enemmän ballastia.

• Tykkään
Idah Hessfelt
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.