4 336 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Poraa paksun rautatavaran läpi
Jos käyttää järkeviä poranteriä, se ei ole mikään ongelma. 10 mm kannattaisi luultavasti ottaa vähintään kahdessa vaiheessa, eli aloittaa pienemmällä poralla. Sitten öljyä voiteluun ja oikea kierrosluku, jotta se ei kuumene liikaa.
Parasta olisi, jos voisit hankkia koneen magneettijalalla, jotta saat hiukan voimaa poraan.
Parasta olisi, jos voisit hankkia koneen magneettijalalla, jotta saat hiukan voimaa poraan.
Ok, kiitos. Juuri niin ajattelinkin.C cpalm sanoi:Jos käyttää järkeviä poria, ei ole ongelmaa. 10 mm kannattaisi varmaankin ottaa vähintään kahdessa vaiheessa, eli aloittaa pienemmällä poralla. Sitten öljyä voiteluun ja oikea kierrosluku, jotta ei kuumene liikaa.
Paras olisi, jos saisit käsiisi koneen magneettijalalla, jotta voit saada hieman voimaa poralle.
Minkä tyyppistä öljyä?
Jäsen
· Stockholm
· 4 491 viestiä
Hei
Käytän harvoin öljyä tai muuta tahmaa poratessani rautaan.
Mutta on tietenkin hyvä tehdä niin, erityisesti jos ei voi teroittaa poria.
On tärkeämpää tietää, millä poraat, eli millaista laitteistoa käytät työn suorittamiseen.
Sisätiloissa, ulkotiloissa jne?
Näkyvät reiät, lakattu pinta jne?
Vastaa siihen, niin voimme auttaa vielä paremmin.
Käytän harvoin öljyä tai muuta tahmaa poratessani rautaan.
Mutta on tietenkin hyvä tehdä niin, erityisesti jos ei voi teroittaa poria.
On tärkeämpää tietää, millä poraat, eli millaista laitteistoa käytät työn suorittamiseen.
Sisätiloissa, ulkotiloissa jne?
Näkyvät reiät, lakattu pinta jne?
Vastaa siihen, niin voimme auttaa vielä paremmin.
"Paksu valurauta" 



Ei.. Mutta kuten jo mainittiin, aloita pienemmällä poralla (MAX 5mm) ja poraa ensin läpi. Sen jälkeen 10mm.
Ei moottorisahan ketjuöljyä, se on liian paksua.
Jos maalataan, ei silikonia sisältävää öljyä.
Pieni pora - korkea kierrosnopeus
Suurempi pora - matalampi kierrosnopeus
Ja muista painaa kunnolla poratessa.. muuten et leikkaa poralla, vaan tulee vain kitkaa (ja lämpöä)
Suosittelen Dormer poria (tai vastaavia) HSS
Jos kyseessä on valurauta, ole vielä tarkempi poran kanssa (koska se on usein kovempaa)
Ei.. Mutta kuten jo mainittiin, aloita pienemmällä poralla (MAX 5mm) ja poraa ensin läpi. Sen jälkeen 10mm.
Ei moottorisahan ketjuöljyä, se on liian paksua.
Jos maalataan, ei silikonia sisältävää öljyä.
Pieni pora - korkea kierrosnopeus
Suurempi pora - matalampi kierrosnopeus
Ja muista painaa kunnolla poratessa.. muuten et leikkaa poralla, vaan tulee vain kitkaa (ja lämpöä)
Suosittelen Dormer poria (tai vastaavia) HSS
Jos kyseessä on valurauta, ole vielä tarkempi poran kanssa (koska se on usein kovempaa)
Katso, millainen kärki 10mm poralla on. Jos siinä on jaettu kärki, jossa on keskellä oleva "mejeslbit", joka ei leikkaa, sinun täytyy esiporata. Muuten sinun täytyy painaa talttaa materaialin läpi.
10mm 5mm materiaalissa ei ole ongelma. Muista, että sinun tulisi käyttää alhaista nopeutta ja korkeaa painetta. Toinen vaihtoehto näin ohuelle materiaalille kuin 5mm on käyttää porrasporaa.
10mm 5mm materiaalissa ei ole ongelma. Muista, että sinun tulisi käyttää alhaista nopeutta ja korkeaa painetta. Toinen vaihtoehto näin ohuelle materiaalille kuin 5mm on käyttää porrasporaa.
Yksi asia, jonka luultavasti kaikki keskustelussa tietävät, mutta jota en ole nähnyt kenenkään mainitsevan, on se, että yksi syy miksi ei haluta, että se lämpenee, on se, että rauta silloin karaistuu ja sitä on paljon vaikeampi porata. Joten jos aloittaa tylsällä 10mm poralla suurella kierrosluvulla eikä paina kovaa, ei se olekaan niin helppoa, vaikka olisi ostanut oikean poranterän.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur borra ett axialt hål genom ett rundblock utan metallsvarv?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Kuinka porata kovaa betonia?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Minkä läpi minä porasin?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Var borra hål för genomföring vägg för LLVP
Fasad -
Poraa raudoituksen läpi SDS-kierteisellä poralla.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
