2 190 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Poraa raudoituksen läpi SDS-kierteisellä poralla.
Hei
Olen poraamassa betonilattian läpi kaapelia varten, halkaisijaltaan 14 mm. Reiän pituus tulee olemaan noin 25 cm, kun se on valmis. Olen nyt porannut noin 20 cm, mutta kohdannut raudoituksen.
Käytän tavallista betoniporaa SDS-kiinnikkeellä, jossa on luullakseni tavallinen betoniporakruunu/hammastus, eli hieman kovempi metallinpala kärjessä. Se ei näytä pääsevän raudoituksen läpi.
Sain vinkin, että on olemassa:
hss porat eli high speed steel porat
tai multipurpose porat
tai carbide-kärkiporat
...kaikki SDS-kiinnikkeellä.
Keskustelin bauhausin kanssa ja he suosittelivat ensin tätä:
https://www.bauhaus.se/hammarborr-b...07865&indexName=nordic_production_sv_products
Vaikka se on liian lyhyt, siinä on videoleike, joka näyttää, kuinka se läpäisee raudoitteen. Joten valmistaja ja muotoilu ovat erittäin kiinnostavia.
Valitettavasti heillä ei ollut oikeaa mittaa, jonka halusin. Ihanteellinen olisi 14 mm ja 400 mm pituus, jotta pääsee varmasti läpi. MUTTA se on SDS plus, minulla on vain SDS.
Joten nyt kysymys kuuluu, onko olemassa samankaltaisia poria, jotka pääsevät raudoituksen läpi SDS-kiinnikkeellä?
Ystävällisin terveisin
Fredrik
Olen poraamassa betonilattian läpi kaapelia varten, halkaisijaltaan 14 mm. Reiän pituus tulee olemaan noin 25 cm, kun se on valmis. Olen nyt porannut noin 20 cm, mutta kohdannut raudoituksen.
Käytän tavallista betoniporaa SDS-kiinnikkeellä, jossa on luullakseni tavallinen betoniporakruunu/hammastus, eli hieman kovempi metallinpala kärjessä. Se ei näytä pääsevän raudoituksen läpi.
tai multipurpose porat
tai carbide-kärkiporat
...kaikki SDS-kiinnikkeellä.
Keskustelin bauhausin kanssa ja he suosittelivat ensin tätä:
https://www.bauhaus.se/hammarborr-b...07865&indexName=nordic_production_sv_products
Vaikka se on liian lyhyt, siinä on videoleike, joka näyttää, kuinka se läpäisee raudoitteen. Joten valmistaja ja muotoilu ovat erittäin kiinnostavia.
Valitettavasti heillä ei ollut oikeaa mittaa, jonka halusin. Ihanteellinen olisi 14 mm ja 400 mm pituus, jotta pääsee varmasti läpi. MUTTA se on SDS plus, minulla on vain SDS.
Joten nyt kysymys kuuluu, onko olemassa samankaltaisia poria, jotka pääsevät raudoituksen läpi SDS-kiinnikkeellä?
Ystävällisin terveisin
Fredrik
Sen pitäisi olla neliteräinen iskuporanterä kohtuullista laatua. On olemassa pitkiä poria tavanomaisella SDS-kiinnityksellä, käytin 90 cm pitkää, 26 mm häromdagen. Valitettavasti ne ovat usein ammattiliikkeissä valikoimassa, ja usein tilausvalikoimassa. Onko sinulla pääsy johonkin tukku, rakennus/sähkö/lvi/laatta? Useimmat ammattiryhmät tarvitsevat porausta.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 287 viestiä
SDS ja SDS+ ovat samat. SDS Max on suurempi kiinnitys.
Kaikki Boschin 4-teräporat, joissa on "solid" kruunu, pitäisi pystyä poraamaan sekä terästä että betonia.
Kaikki Boschin 4-teräporat, joissa on "solid" kruunu, pitäisi pystyä poraamaan sekä terästä että betonia.
Minun täytyy yrittää googlata ja tarkistaa bauhausilta ym. Vaikuttaa lupaavalta!!Totte_S sanoi:
Sen täytyy olla neliteräinen iskuporakone kohtuullisella laadulla. On olemassa pitkiä poria tavallisella sds-kiinnityksellä, käytin 90 cm pitkää 26 mm poraa tässä päivänä.
Valitettavasti usein vain ammattilaisliikkeistä löytyy valikoimasta, ja usein myös tilausvalikoimasta. Onko sinulla pääsyä jonkinlaiseen tukkuliikkeeseen, rakennus/sähkö/LVI/kaakeli?
useimmat ammattiryhmät tarvitsevat porausta
On pitkät, https://www.bosch-professional.com/se/sv/expert-sds-plus-7x-hammarborr-2867204-ocs-ac/F fredand44 sanoi:Hei
Olen poraamassa läpi lattian betonista 14 mm halkaisijalla vetääkseni kaapelin. Reiän pituus tulee olemaan noin 25 cm, kun se on valmis. Olen nyt päässyt noin 20 cm matkan läpi, mutta kohdannut raudoitusteräksen.
Käytän tavallista betoniporaa SDS-liittimellä, jossa on mitä luulen olevan tavallinen betonivasaraporakruunu/hammas eli vähän kovempi metallikärki. Se ei tunnu pääsevän läpi raudoitusteräksestä.
tai multipurpose porat
tai carbide-kärkiporat
...kaikki sds-liittimellä.
Chattaillessani Bauhausin kanssa he suosittelivat tätä ensin:
[linkki]
Vaikka se on liian lyhyt, siellä on videotiedosto, joka näyttää, kuinka se poraa läpi raudoitusteräksestä. Joten merkki ja muotoilu ovat erittäin mielenkiintoisia.
Valitettavasti heillä ei ollut oikeaa mittaa, jonka halusin. Ihanteellinen olisi 14 mm:n pituudessa 400 mm, jotta pääsee varmasti läpi. MUTTA se on myös SDS plus, minulla on vain SDS.
Joten nyt kysymys on, onko olemassa vastaavia poria, jotka pääsevät läpi raudoitusteräksen SDS-liittimellä?
Ystävällisin terveisin
Fredrik
Jäsen
· Sverige
· 5 689 viestiä
Olen porannut paljon Hilti TE-CX:llä rautabetonia, myös melko karkeaa, esimerkiksi 25 mm halkaisijaltaan 50 vuotta vanhan rautabetonilaatan läpi. Nämä porat purevat betonia ja raudoitustankoja kuin ei mitään, eikä tarvita edes erityisen voimakkaita poravasaroita: https://www.hilti.se/c/CLS_POWER_TOOL_INSERT_7126/CLS_CONCRETE_MASONRY_DRILL_BITS_7126/r4429
Klikkaa tästä vastataksesi