Hei,

Minä aion porata talon perustuksen läpi (noin 30 cm betonia) ja olen tilannut SDS poran poravasaralle.
Kannattaako esiporata pienemmällä poralla ennen 25mm vai voiko porata suoraan 25mm?

25 suoraan toimii hyvin, muista vain, että se voi rikkoa vähän ulostuloreikää.

• Tykkään
4integration ja 1 muu
  • Laddar…
4integration jocke4u sanoi:
Hei,

Minun täytyy porata talon perustuksen läpi (n. 30 cm betoni) ja olen tilannut SDS-poranterän poravasaraan.
Pitäisikö esiporata pienemmällä terällä ennen 25 mm, vai voiko käyttää suoraan 25 mm?
Oletko poraamassa monta reikää? Ei varmaankaan suurempia ongelmia, paitsi että poranterä kuumenee, jos poraat monia reikiä.

• Tykkään
4integration
  • Laddar…
C
4integration jocke4u sanoi:
Pitäisikö esiporata pienemmällä poralla ennen kuin käyttää 25mm poraa, vai voiko käyttää 25mm suoraan?
Ei esiporausta tarvittaessa kun poraat vasaraporalla. Kuitenkin 25 mm betonissa on vähän raja "normaalille" SDS+-koneelle.

• Tykkään
4integration ja 1 muu
  • Laddar…
Vuokraa Hiilti, niin se sujuu kuin rasvattu.

• Tykkään
4integration
  • Laddar…
V ViktorHg sanoi:
25 suoraan toimii hyvin, muista vain, että se voi aiheuttaa vaurioita ulostulokohdassa
Joo, arvasin sen, otan varovasti loppua kohti.

V växelventil sanoi:
Aiotko porata monta reikää? Ei pitäisi olla suurempia ongelmia paitsi, että pora kuumenee, jos aiot porata monta reikää.
Ei, 2 kpl eikä kiirettä, joten voin antaa sen jäähtyä.

C cpalm sanoi:
Älä esiporaa, kun poraat iskuporalla. Sen sijaan 25 mm betonissa on hieman rajamailla, mitä "normaali" SDS+-kone pystyy.
Annan sille mahdollisuuden.

imported_Benno imported_Benno sanoi:
Vuokraa Hiilti, niin sujuu kuin rasvattu.
Jepp, jos ei onnistu, teen niin.

Jos esiporaat kokonaan läpi ohuella poralla, voit porata muutaman senttimetrin takapuolelta, missä ohut pora on mennyt läpi, paksulla poralla. Siten vältät takapuolen läpimenon. Ja näet, jos reikä tulee siihen mihin ajattelit.

/Höghus.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
4integration ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.