Joo, luin että joku oli poistanut säleikön, joka yleensä on näissä järkyttävän rumissa mäntyportaissa kulmassa, jotka ovat monissa 80-90-luvun taloissa, myös meidän juuri ostetussa rivitalossa.

Olen ajatellut maalata portaat valkoisiksi, mukaan lukien säleikkö, mutta jos voimme päästä eroon säleiköstä, olisin todella onnellinen. Onko sillä jokin kantava tehtävä vai onko se lähinnä putoamissuoja pienille lapsille (tai ehkä siksi, että joku luuli sen olevan kaunis)?

En tiedä olenko laittanut tämän kysymyksen oikein, siirrä se mielellään muuten.

Grndalsgrnd3b-Trapphus.jpg

(ja kyllä, uusi lattia tulee myös....)

//Hanna

Ritilä ei todennäköisesti ole kantava. Uskon kuitenkin, että sinun on lain mukaan oltava "kaide", joten et voi todennäköisesti poistaa sitä. tai kyllä, voit poistaa sen, mutta jos jotain tapahtuu, olet pulassa.

Kuulostaa lupaavalta. Minun isäni ei myöskään uskonut, että se oli kantava.

Miksi minun täytyy olla putoamissuoja omassa kodissani? Jos joku muu kompastuisi ja satuttaisi itsensä?

Jo, voi tulla joku vierailija joka kaatuu portaita alas. Uskon että nekään eivät ole kantavia, olen aika varma. Voit varmasti vaihtaa ne johonkin tyylikkäämpään kaideratkaisuun.

Missä tästä voi lukea? Mikä viranomainen tekee nämä päätökset?

Spaljen on alhaalla ja portaat maalattu, iso parannus. Ja ihmiset voivat tosiasiassa pitää kiinni siitä käsijohteesta, joka on, joten mitään uutta kaideratkaisua ei tule, ennen kuin on ajankohtaista lasten konttausikä.

Voisitko laittaa kuvan portaista, miltä se näyttää nyt sen jälkeen, kun olet poistanut spaljen?

Meillä oli myös ristikko, joka ulottui lattiaan asti. Se poistettiin heti. Tuli heti paljon ilmavampaa :). En ole laittanut mitään muuta vaan annan olla niin kuin se on. Jos on konttaavia lapsia, kannattaa varmaan asentaa portit. Se tulee olemaan seuraava projekti...

S
Minulla ei myöskään ole säleiköä meidän mäntyporrahimme. Aion vain asentaa kaiteen seinää vasten, sekin maalataan valkoiseksi kun on tilaisuus.

• Furutrappa ilman kaidetta. Vasemmalla puolella seinää vasten oleva käsijohde, joka on tarkoitus maalata valkoiseksi.
hannaz sanoi:
Missä tästä voi lukea? Mikä viranomainen tekee nämä päätökset?
On olemassa hieman samaa ongelmatiikkaa tässä ketjussa. Yleisesti ottaen Boverket on se, joka on päättänyt/päättää tämänkaltaisista asioista, mutta en tiedä, mikä on seuraus, jos niiden neuvoja ei noudata. Joskus se on lisäksi kan tai bör, mikä on kiistatta tietty ero.

olni65 sanoi:
Samaa problematiikkaa löytyy hieman tässä keskustelussa. Yleisesti ottaen Boverket on se, joka päättää/päättänyt sellaisista asioista, mutta en tiedä, mitä seuraamuksia tulee, jos ei noudata heidän ohjeitaan. Joskus se on myös voi tai pitäisi, mikä on kieltämättä tietty eroavaisuus.
Okei. Voi ymmärtää sen yleisissä tiloissa ja jos on lapsia, mutta muuten se tuntuu hyvin "isovelimäiseltä". Meidän pitää vain pysyä niin raittiina, ettemme mene ja putoa alas :-) Käsijohdannetta on olemassa, vain kaide puuttuu.

Laitan pian kuvan, en pääse tietokoneelle kotona juuri nyt muuttamisen vuoksi.

olni65 sanoi:
On vähän samanlaista problematiikkaa tässä ketjussa. Yleisesti ottaen Boverket on päättänyt/päättää tällaisista asioista, mutta en tiedä, mitä seuraamuksia tulee, jos ei noudata heidän ohjeitaan. Joskus on lisäksi voi tai tulisi, mikä on kieltämättä tietty ero.
Okei. Ymmärrän sen yleisissä tiloissa ja jos on lapsia, mutta muuten se tuntuu hyvin "isoveljeltä". Meidän on yksinkertaisesti pysyttävä sen verran raittiina, ettemme mene ja kaadu alas :-) Käsijohde on kyllä, vain kaide puuttuu.

Aion laittaa kuvan pian, en pääse tällä hetkellä kotona tietokoneelle muuton vuoksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.