Aion laajennuksen yhteydessä asentaa yhden pocketkarm:n kylpyhuoneeseen. Olen hieman huolissani siitä, että seinä voi olla liian hutera, kun se aiotaan laatoittaa.

Pocket karm asennetaan periaatteessa yhteen nurkkaan. Se vie ovenlehden kanssa 1500mm, ja koko kylpyhuone on 2100. Joten suuri osa seinästä koostuu pocket-kasetista. Kattokorkeus on noin 260cm, joten sen yläpuolella/ympärillä tulee olemaan noin 50cm oikea tukipuu. Ajatuksena on käyttää 70mm säästöjä. Sisäpuolella 15mm vaneri + kipsi, ulkopuolella eteiseen päin 11mm OSB plus kipsi.

Tuleeko tästä vakaa? Vai pitäisikö minun vahvistaa vielä yhdellä vanerilevyllä sisäpuolella? Voisin myös siirtyä 95mm säästöihin. Kysymys on, onko sillä käytännössä mitään vaikutusta, ehkä kaksinkertainen vaneri antaa paremman tuloksen. Jos teen molemmat, siitä alkaa tulla melko paksu seinä.

Kiitollinen nopeasta inputista, karm on tilattava tänään :)
 
Rakensin sellaisen seinän 2 vuotta sitten. Ainoa ero on, että minulla oli vain yksinkertainen kipsilevy käytävää vasten, sitten liimasin ja ruuvasin sekä vanerin että pocketkarmin ja kipsin vanerin vasten. Siitä tuli todella vakaa ennen laatoitusta ja vielä vakaampi sen jälkeen, kun se oli valmis.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.