Olen havainnut hieman huolestuttavan ilmiön.

Viime syksynä minun piti täyttää maata uuden kellariportaikon ympärille, ja asetin styroksia tukimuurille. Liimasin styroksin kiinni PL600:lla, jotta se pysyisi paikallaan, kunnes täyttö tehdään.

En koskaan tilannut soraa kotiin (tarvitaan auto nosturivarrella, jotta maata voidaan kaataa oikeaan paikkaan). Talvi tuli, paljon lunta jne.

Huomasin talven aikana, että levyt olivat irronneet ja makasivat lumen alla kuopassa. Oletin, että vettä oli päässyt muurin ja styroksin väliin, jäätynyt ja styroksi oli rikkoutunut liiman rajalla.

No, tänään asetin levyt takaisin, toivottavasti voin tilata soraa kotiin tällä viikolla. Ei ollutkaan styroksi, joka oli pettänyt, vaan liima. Liima oli hyvin huokoista ja saatoin helposti poistaa liimaa muurista; missä oli pieniä liimaklönttejä, saattoi liiman helposti murskata sormien välissä.

Nyt tämä ei ole minulle ongelma, liiman tarvitsee vain toimia siihen asti kunnes sora on paikallaan.

Mutta ajattelin kauhulla, että ehkä PL600:aa voisi olla käytetty jonkin tärkeän kiinnittämiseen. Käsitykseni mukaan PL600:n pitäisi olla olennaisesti samanlainen kuin PL400, ero on siinä, että se on vesipohjainen. Tuubin mukaan sen pitäisi toimia -30 asti. Meillä oli kyllä -32 termometrissä muutaman tunnin ajan talvella...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.